FF13 Utanonserad till Xbox 360

Permalänk
Medlem

FF13 Utanonserad till Xbox 360

Behövs ju inte sägga så mycket mer....

Lite otroligt själv tycker jag.

Edit: En liten källa just ifall att: http://kotaku.com/5025018/final-fantasy-xiii-coming-to-xbox-3...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Trenden fortsätter.. PS3an har snart inga intressanta exklusiva titlar kvar.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Vem behöver PS3 nu?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Det var oväntat men väntat.

Square enix hade varit dumma om de ej gjort det, nog för att de finns typ 25k 360's i Japan så kommer de sälja som fan i europa och usa.

PS3an har mycket kvar att erbjuda, men jag gillar båda, blir spännande att se Sony's imorgon vad de drar ut för kaniner ur hatten

Älskar att läsa forum nu när alla ps3 fanboys goes wild!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jo läste lite på gamefaqs's forum, folk skriker som bara den, som om square har svikit deras fans o.s.v ???

Hur jag ser det är att square har snarare gjort vad fanns vill ha, aka ge större del av deras fans möjlighet att spela spelet.

Äger själv inte en PS3'a på grund av kostnaden och tack vare detta lär jag kunna spela FF13 med.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Jo läste lite på gamefaqs's forum, folk skriker som bara den, som om square har svikit deras fans o.s.v ???

Hur jag ser det är att square har snarare gjort vad fanns vill ha, aka ge större del av deras fans möjlighet att spela spelet.

Äger själv inte en PS3'a på grund av kostnaden och tack vare detta lär jag kunna spela FF13 med.

Ja, jag fattar inte folk ibland..spelare som spelare, skitsamma vad du spelar på liksom.
Passar det inte spela inte.

Att xbox personer får uppleva det är ju superfint för dem, jag som fortfarande har lagt pengar på ett ps3 kommer likaväll som dem få uppleva det så jag förstår inte vad som är problemet

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Fanboys, endast de blir tjuriga över sånt här.

Blir nog 360-versionen för mig. Heh, ser faktist ingen större anledning att ha kvar min PS3 nu, har ju varvat MGS4 - spelet jag i stort sett köpte konsolen för. God of War 3 kanske skulle kunna omvända mig, och ICO-snubbarna.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Värt att nämna lite mer saker:

Bland annat Xbox 360 vern kommer bara ut i Europa samt USA, den släpps inte i Japan.

Samt som förskt skrevs att de ska släppas överallt samtidigt, stämmer heller inte.

De har inte enns påbörjat Xbox 360 versionen och kommer göra så när Japanska PS3 versionen är klar. Men de ska släppa PS3 och Xbox 360 vern utanför Japan samtidigt.

Desutom har de oxo sagt att EU och US vern kommer inte släppas samtidigt heller :/

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Trenden fortsätter.. PS3an har snart inga intressanta exklusiva titlar kvar.

Killzone 2
LittleBigPlanet
MotorStorm: Pacific Rift
Resistance 2
GoW3
Team ICO * 2
Wipeout
Afrika
Heavy Rain
Osv, 97 exklusiva titlar på gång, och PS3 har vunnit över flera 360-titlar än vice versa, så jag förstår inte varför du är så överdrivet negativ, när det är 360 som har avslutat en riktigt svag show?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Killzone 2
LittleBigPlanet
MotorStorm: Pacific Rift
Resistance 2
GoW3
Team ICO * 2
Wipeout
Afrika
Heavy Rain
Osv, 97 exklusiva titlar på gång, och PS3 har vunnit över flera 360-titlar än vice versa, så jag förstår inte varför du är så överdrivet negativ, när det är 360 som har avslutat en riktigt svag show?

http://pici.se/pictures/UWhgNCSwc.png

Fredag du kan inte säga att man förlorat en titel av samma magnitud som FFXIII. Visst man förlorade Bioshock men det vart ganska lång tid efter släpp då spelet redan kändes passe och inte intresserar så många längre. Då känner jag inte riktigt att det är jämförbart. Sen spel som t.ex Lost Planet e väl inget som påverkar i alla fall.

Jag har båda konsollerna och detta stör mig inte, snarare är det väl så att när man nu utökar användarbasen med över 15 miljoner kanske man kan utveckla med mer resurser och förtroende för projektet. Även om inte PS3 fanboys erkänner detta så kan det vara bra för oss som vill spela bra spel och inte e så intresserade av allt annat trams.

Fredag nu borde väl även du lyfta på hatten för MS, man kan väl iaf säga att de "gjort en bra säsong"?

Visa signatur

moops

Permalänk

FFXIII var en av de stortitlar som skulle få folk att köpa konsollen. Nu försvann just en av dessa titlar och därmed en stor anledning till att köpa en PS3. Om du inte kan se det föreslår jag att du tar av dig fanboybrillorna i fem sekunder.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Förlorat titeln har man ju inte, och Versus är fortfarande exklusivt. Men när MS kör såna här presentationer så blir man bara uppgiven:

Jag lyfter gärna på hatten när det finns anledning, men denna show var faktiskt riktigt svag, imo, jag hade hoppats på nått bättre. Jag inväntar nog 720 ändå, vidare hoppas jag att Sonys show faktiskt visar lite flera exklusiva titlar än tar äran för en massa multispel...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Precis som vanligt, MS suger vad de än gör och Sony regerar oavsett hur många exklusiva titlar de tappar eller lägger ner. Rätt osannolikt att du ska föreställa vara gammal nog att vara pappa till ett barn med tanke på att du verkar helt oförmögen att lägga ner ditt fjortisaktiga fanboytugg.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Precis som vanligt, MS suger vad de än gör och Sony regerar oavsett hur många exklusiva titlar de tappar eller lägger ner. Rätt osannolikt att du ska föreställa vara gammal nog att vara pappa till ett barn med tanke på att du verkar helt oförmögen att lägga ner ditt fjortisaktiga fanboytugg.

Enda bra ms faktiskt hade var FF13.

Att fredag gillar ps3 är väll rätt självklart, men massa 360 fanboys går direkt och löjlar sig med "vem behöver ps3 nu?"

Så klanka ner på fredag är bara töntigt.

Att ff13 kommer till 360 gjorde dock att jag kommer köpa en 360 antagligen mot julen personligen.

Permalänk
Medlem

Fredag jag kan hålla med dig lite, framtiden ser ljusare ut för PS3 än Xbox360 när det gäller spelsläpp. Men det e bara för att MS redan spelat ut sina stora kort. Vi får se huruvida Sonys satsningar kan vända trenden, men jag vill ändå påstå att detta är ett stort slag mot dom. Det PS3 behöver är en prissänkning, ner till max 3000 så sätter det nog bättre fart skulle jag tro. Men Sony lär tyvärr inte göra detta.

Jag har svårt att se hur försäljningen riktigt tar fart om man behåller priset på 4000:-.

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skaune
Fredag jag kan hålla med dig lite, framtiden ser ljusare ut för PS3 än Xbox360 när det gäller spelsläpp. Men det e bara för att MS redan spelat ut sina stora kort. Vi får se huruvida Sonys satsningar kan vända trenden, men jag vill ändå påstå att detta är ett stort slag mot dom. Det PS3 behöver är en prissänkning, ner till max 3000 så sätter det nog bättre fart skulle jag tro. Men Sony lär tyvärr inte göra detta.

Jag har svårt att se hur försäljningen riktigt tar fart om man behåller priset på 4000:-.

hah, precis.. 360 har ju haft sina glansdagar redan men fortsätter ändå att hålla jämna steg med PS3 som skulle vara revolutionen osv (glömmer aldrig när Fredag babblade om det)

Senn att folk ska vara så bittra! Var glad för bövelen att fler får spela ett antagligen GRYMT spel! Så tänker jag iaf O . o

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Trenden fortsätter.. PS3an har snart inga intressanta exklusiva titlar kvar.

Sluta vara så jävla anti-ps3 va... Vad har egentligen 360 för intressanta exlusiva titlat om man jämför meed PS3, Ungefär lika... Alla titlar verkar bli mer o mer multi vilket är både bra o dåligt.

Permalänk
Avstängd

Varför över huvudtaget ha några "exklusiva titlar" ? Jag förstår inte meningen med det. Det är ju bara negativt för spelutvecklarna.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Varför över huvudtaget ha några "exklusiva titlar" ? Jag förstår inte meningen med det. Det är ju bara negativt för spelutvecklarna.

Inte när Microsoft ska ha sina exlusiva..då kommer stora pengapåsen upp på bordet

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Så jävla underbart, boxen har varit mitt bästaköp i livet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skaune
Fredag jag kan hålla med dig lite, framtiden ser ljusare ut för PS3 än Xbox360 när det gäller spelsläpp. Men det e bara för att MS redan spelat ut sina stora kort. Vi får se huruvida Sonys satsningar kan vända trenden, men jag vill ändå påstå att detta är ett stort slag mot dom. Det PS3 behöver är en prissänkning, ner till max 3000 så sätter det nog bättre fart skulle jag tro. Men Sony lär tyvärr inte göra detta.

Jag har svårt att se hur försäljningen riktigt tar fart om man behåller priset på 4000:-.

Det är bara Sverige som ligger över fyra lök, går att få tag i för 3500:- i tyskland, england osv, det får man beskylla Nordisk Film för...

Men jag förstår vad du menar, är väl därför de utannonserar en mera värd variant ikväll. Till julhandeln blir det säkert bundels istället för prissänkningar, men de höjjer ju värdet om det är exklusiva spel som är bra. Men jag tror inte de behöver sätta priset under 360 Elite då PS3 ändå har mera features inbyggda som är värda mer. Blu-ray och Wifi ska ju vara värt nått och det tror jag folk förstår. Att Blu-ray vann kommer säkert bli mera påtagligt till julhandeln, många har sparat och väntat under året.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Samtidigt är väl grejen så att priserna på vanliga settop blu-ray maskiner har sjunkit så pass att de direkt påverkar försäljningen av PS3 negativt, de som primärt är ute efter en blu-ray spelare kommer nog hellre välja en sådan än en spel konsoll.

Personligen tycker jag dock att det är mycket bra att stora titlar som denna går multiplattform, ser ingen anledning till varför ~19 miljoner (just nu) potentiella kunder inte skulle få tillgång till spelet och förstår därför också varför Square/Enix valde att gå multi då PS3 ännu utgör är en betydligt mindre kundbas än 360. Samtidigt så handlar det om ett spel som skall släppas 2010? vilket känns som relativt sent för att nu direkt kunna påverka försäljningen åt något håll.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Jo, man kan få tag i riktigt shyssta Blu-ray för drygt tre lök redan, Samsungs senaste 1500 modell t ex.

Att det skulle vara negativt att BD-marknaden växer har jag dock svårt att se, då Sony får in pengar via licenser osv. Fördelen med PS3 är att spelaren är väldigt snabb och att den är buggfri och uppdaterad, dessutom fungerar uppskalningen av DVD väldigt bra, såna egenskaper hittar man inte alltid hos de andra märkena i den prisklassen.

Är man dock ute efter en konsol och inte har BD men tänkt skaffa, ja då är valet lätt. Tror det är många som inväntar en prissänkning, när den väl kommer så smäller det nog till ordentligt.

On Topic:
Att SE lovat exklusivitet under tre år och sen ändrar sig får stå för SE, men bara löftet har ju sålt många PS3:or under denna tid, så helt bortkastat har det ju inte varit, sen kommer ju spelet till PS3 hur man än vrider på det, så det är ju inte +1 till MS på samma sätt som när SE helt övergav Nintendo för PS1 för ett antal år sen...

Vidare äger Sony 8% av SE, så om deras vinst ökar är det ändå win-win för Sony, så personligen låter jag detta passera utan några känslor av förlust...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Alltså, det är rätt dumt att slänga kommentarer som "PS3 är död" osv när det är så jävla solklart att Microsoft tappar mycket av det momentet de har haft tidigare. 2 av de 5 spelen som de presenterade som "Blockbusters" i början var ju MS exklusiva. Spelen som presenterades i början var ju redan utannonserade och det är inte så att man ramlar av stolen för att man kan rida på nått jävla monster i GoW 2 eller att Fable 2 är lika meningslöst som 1an var.

Men FF13 är ju helt klart kul

Permalänk
Medlem

1 av 5 menar du?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Ah, Bioshock var inte Xbox exklusivt? My bad

Permalänk
Medlem

No worries, men det var lite därför jag använde röd färg, det var verkligen FAIL!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Kommer FF13 verkligen få plats på en DVD DL ?...

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Perfekt, funderade på att köpa en PS3 för final fantasy. Nu behövs det inte

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e