Permalänk
Medlem

Vilka spel?

Sitter här och har lite tråkigt så jag undrar:
-Vilka är era favoritspel som kan köras native eller i wine i linux utan större problem?

Mina favoriter är:
Battle for Wesnoth
Starcraft + Broodwar (wine)

Unreal tournament 2004 (Har dock inte testat det själv fast vad jag hört ska det fungera helt okej. Blir till att testa imorgon)

Sen kan jag tipsa om:
SuperTux2 (Inte direkt roligt, men det går lätt att döda tid med )
Teeworlds (Roligt, men tröttnade på det för ett bra tag sen)
Frets on Fire (Roligt, men grafiken buggade faktiskt en hel del för mig)

Om någon tycker att denna tråd passar bättre under spel så får ni givetvis flytta den dit.

Permalänk
Medlem

nexuiz, UrbanTerror [io edition], alien arena, warsow, OpenArena, .... kommer inte på fler, men det finns en tråd redan, tror jag...

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem

OpenTTD, Civ4, armagetron är de jag kan komma på såhär på rak arm.

Permalänk

OpenTTD, Drugwars, och ang ditt FoF, testa kör från source... Det Ubuntu har i sina repo's är tydligen dåligt och har buggar i sig när det kommer till grafik.

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Enemy Territory: Quake Wars. Man kan ladda ner en linux-klient och demo från zerowing.idsoftware.com.

Visa signatur

I \w+ regular expressions.

Permalänk
Medlem

hmm warcraft 3. wow.

Chris. Funkar Civ4 via wine eller finns det en linux verra?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragin Pig
hmm warcraft 3. wow.

Chris. Funkar Civ4 via wine eller finns det en linux verra?

Vad använder du för wine version för WC3 ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragin Pig
Chris. Funkar Civ4 via wine eller finns det en linux verra?

Inte Chris, men det fungerar utmärkt via Wine. Jag kör det själv

Citat:

OpenTTD, Civ4, armagetron är de jag kan komma på såhär på rak arm

OpenTTP ska definitivt testas, ett av favoritspelen från förut. Tack för det tipset!

Edit: Kan ju inte skriva idag tror jag

Permalänk
Medlem

World of warcraft och warcraft 3. Av opensource spelen har jag inte fastnat för nått än.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Hedersmedlem

Nu var det ju PCBSD jag körde men jag tror inte det var viktigt utan vilka spel man kört i ett non-MS operativsystem.

Det enda jag spenderat flera timmar i var openTTD för ett tag sen. Hände sig bara att jag hade PCBSD igång och installerade det.
I samma veva nötte jag bara openTTD i windows också...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera UrbanTerror, Regnum Online, Vendetta Online, Warsow, Quake Wars, Savage 2.
Sen så fungerar ju såklart följande bra windowsspel utmärkt: World of Warcraft, Warcraft III, Diablo II, GuildWars.

Permalänk
Medlem

Ni måste allihop spela Cave story
Så jävla bra.

Permalänk
Medlem

Sauerbraten. Open source-pangare med egen motor. Riktigt bra faktiskt.

http://www.sauerbraten.org/