Permalänk
Medlem

ATI mot Nvidia

Har ett ATI Sapphire Radeon X1950 PRO 512 mb.
Som ni kanske vet så blir ATI kort väldigt varma vid spel.
Tänkte satsa på Nvidia Geforce kort igen och tänkte fråga om ett bra grafikkort från Nvidia. Lika bra presterande kort som mitt ATI kort är
Skicka gärna länk och pris

Permalänk
Medlem

uh.. va ?

Permalänk
Medlem

Huh?

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hock
Huh?

Lite lättare att förstå nu kanske

Permalänk
Medlem

Först och främst, var har du för budget, och sedan, har ditt moderkort en PCI-E 16x Slot?

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Först och främst, var har du för budget, och sedan, har ditt moderkort en PCI-E 16x Slot?

Budget :P?
Japp mitt modekort stöder PCI express

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekenn
Budget :P?

Vad får det kosta?

Permalänk

Re: ATI mot Nvidia

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekenn
Har ett ATI Sapphire Radeon X1950 PRO 512 mb.
Som ni kanske vet så blir ATI kort väldigt varma vid spel.
Tänkte satsa på Nvidia Geforce kort igen och tänkte fråga om ett bra grafikkort från Nvidia. Lika bra presterande kort som mitt ATI kort är
Skicka gärna länk och pris

Bara för att X1950pro råkar ha en något underdimensionerad kylare betyder det inte att alla kort från ATi blir lika varma.

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Re: Re: ATI mot Nvidia

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bazooka91
Bara för att X1950pro råkar ha en något underdimensionerad kylare betyder det inte att alla kort från ATi blir lika varma.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Vad fasen pratar du om? Ska du köpa ett nytt kort för att ditt nuvarande blir lite varmt? Spara dina pengar och köp ett nytt bättre kort när du tycker att ditt nuvarande inte täcker till till spelen du lirar.

Budget = "Budget, generellt, är en prognos över framtida planerade ekonomiska händelser"

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk

Det är inte speciellt svårt att hitta lika bra eller bättre kort än X1950Pro, då grafikkortsutvecklingen gått fort.
Både HD3850 och 9600GT är mycket bättre än ditt nuvarande kort, effektsnålare (några watt i alla fall) och har bra pris nu. 9600GT är det bättre kortet, men HD3850 har ett mycket bra pris.

9600GT
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=280180
HD3850
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=250548

Dock kan du få en bättre temp på ditt X1950Pro med en bättre kylare, t.ex. Zalman VF900 (har för mig att de även skickar med kylning till voltregulatorerna, i annat fall får du köpa till det)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Avstängd

ati är bäst

Permalänk
Medlem

köp ett 4850 eller nå för en tusing

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Exakt ett år gammal tråd. (okey då, det feller två timmar)

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

orka dra upp gamla trådar då?

Visa signatur

E2160 @ 3.0Ghz 400x8 || Thermalright Ultra-120 eXtreme || Gigabyte P35-DS4 || Nvidia 8800GTX || 4GB 6400 @ 800Mhz 4-4-4-12 || Samsung 320GB || Raptor 36GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1337jonaS
ati är bäst

ati är bäst! hur menar du då?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM