Intel satsar på billiga Core 2 Duo

Permalänk
Melding Plague

Intel satsar på billiga Core 2 Duo

Billiga tvåkärniga processorer har tagit över hela budgetsegmentet. Nu utökar Intel produktportföljen genom att lansera flera nya Core 2 Duo.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det blev tydligen en rätt rejäl prissänkning på e8500. Kul för dom som planerat att köpa en ny processor. Hade dock hellre sett att Intel släppt någon nice Core 2 som drar lite watt.

Quote av spaminlägg raderat med originalinlägget. /Mod

Permalänk
Hedersmedlem

Snacka om fina priser här - underbara tider för oss överklockare!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*
det här är till för att diskuttera nyheten, inte skriva om man är först att kommentera nyheten. Mer sånt (Kroolz och Ownage) och ni blir formellt varnade (först tillsammans med en avstängning från Övriga Ämnen).

(jag var då inte först att rensa tydligen, skrev det här för jag tänkte ta bort dem men Biber han före)

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

De är ju bra att priserna sjunker, lite synd för amd visserligen. Kanske kan bli en E7xxx i kommande HTPC då i stället för en BE-4850.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Avstängd

najs bajs med billiga prollar

Visa signatur

Fractal Define - Corsair VX 450W - Asus P5K P35 - Intel C2D E8200@4GHz - 2048DDR2 Corsair TwinX - Sapphire HD4850

Permalänk
Inaktiv

E7400 kommer väl hamna på ca 990 kr som E7200 ligger på idag

Permalänk
Medlem

bara att hålla tummarna på att amd klarar av prissänkningen ^^

Visa signatur

:D

Permalänk
Avstängd

Mer intresserad av multipliern.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Mer intresserad av multipliern.

E7300 på 2,66 GHz borde väl ha en multipel på 10 om jag tänker rätt. (1066/4)*10=2666MHz

Visa signatur

i5 3750k @ 4,2 GHz - Noctua NH-U12P SE2 | ASUS P8Z68-V Pro/gen3 | 2 x 8192 MB G-skill DDR3 | ASUS HD7970 3GB - Accelero Xtreme 7970 | Intel 520 120GB SSD Samsung 500GB+750GB+1500GB hdd | Antec p180 | HPw2207

Permalänk
Medlem

Låter bra det då en E7200 tillsammans med nytt moderkort, budgetgrafikkort och minnen samt en 500Gb Hd går att fixa för <3000:- och som isf får ersätta min trilskande burk om den fortsätter att krångla efter senaste meckandet med den

Permalänk

Trevligt trevligt....

jag gnuggar händerna av förtjusning nu när priserna på minnen och processorer är så låga.... Funderar nämligen på en liten uppgradering senare under året... Hoppas AMD svarar på något sätt, så att de verkligen får slåss om övre mellansegmentet, där jag och många med mig befinner sig både budgetmässigt och behovsmässigt....

Bra grafikkort kostar ju inte så mycket nu heller... tur det med tanke på hur ofta företagen spottar ur sig nya modeller. Själv har jag ett X1950XT och det är ju redan flera generationer gammalt, trots att det inte ens är ett år gammalt, haha!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem

Jag undrar om detta också påverkar de absolut billigaste c2d prollarna som E2180? Satsar på en bugetburk runt det datumet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av white_rabbit_
Det blev tydligen en rätt rejäl prissänkning på e8500. Kul för dom som planerat att köpa en ny processor. Hade dock hellre sett att Intel släppt någon nice Core 2 som drar lite watt.

Quote av spaminlägg raderat med originalinlägget. /Mod

Lägre priser är alltid kul och den prollen du frågar efter finns ju redan på sätt o vis.
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/core2duo-e7200_1...

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

e7200 ser ut att bli grymt prisvärd..

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Hm, kanske dags att inhandla en ny leksak

Permalänk

Trevligt, hade ändå funderingar på en E7200. Kul att det blir billigare då.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Mmm E 7200án låg bra till tidigare med prestanda/pris/energiförbrukning.
Klockar bra om man vill den saken och funkar prima i en HTPC oklockat med sin låga energiförbrukning (värme-ljudnivå)

Med ytterligare prissänkning ökar ju intresset.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd

Fan vad intel drar på nu,man får hoppas att AMD/ATIS fina HD48xx serie ger dom lite pengar istället då:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Detta är väl bara för att sälja så mycket som möjligt nu innan Nehalem släpps.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Varför återvinner ni denna nyhet, kom ju upp förra veckan på swec. att Intel skulle sänka priser, med tabell och allt.
Aja bättre för mkt än för lite antar jag

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad dessa kommer dra?? Amd´s 4850e drar ju 45 AMD-watt vilket ju ska motsvara 25-30 intel-watt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Låter bra det då en E7200 tillsammans med nytt moderkort, budgetgrafikkort och minnen samt en 500Gb Hd går att fixa för <3000:- och som isf får ersätta min trilskande burk om den fortsätter att krångla efter senaste meckandet med den

Kanske på fel tråd men flytta den gärna...!!

Hur skulle du komponera den burken har du lust att komma med förslag ??

Blev nyfiken då jag själv letar grejer nu till en ny burk!!

Mvh Robban

Visa signatur

"ju mer man lär sig ju mer förstår man att man inte vet...."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Någon som vet vad dessa kommer dra?? Amd´s 4850e drar ju 45 AMD-watt vilket ju ska motsvara 25-30 intel-watt.

mig veterligen är en Watt en Watt oavsett vilket företag som spottar ut prollarna som brukar/förbrukar den

Fett me kaffe!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KattenMongo
mig veterligen är en Watt en Watt oavsett vilket företag som spottar ut prollarna som brukar/förbrukar den

Fett me kaffe!

Ja Watt är konstant. Men TDP (Thermal Design Power) är inte ett exakt mått på hur mycket ström en processor drar. Det är riktlinjer för hur mycket värme den kan avge och som kylningen måste klara att hantera. Intel och AMD har haft olika sätt att specifiera maxvärdet (överlåter jag till andra att förklara mer om) så det skiljer sig. Sen har ju processorer i samma serie ofta samma TDP fast de inte drar exakt lika mycket ström. Den statiska effektförbrukningen i en integrerad krets brukar väl anges som klockfrekvensen * spänning^2 (i kvadrat alltså), på så sätt är det olika för olika processorer.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Någon som vet vad dessa kommer dra?? Amd´s 4850e drar ju 45 AMD-watt vilket ju ska motsvara 25-30 intel-watt.

Du kan ju kolla lite i länken jag gav i mitt förra inlägg, så får du en uppfattning vad de drar irl.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?