Intel kammar hem storvinst

Permalänk
Melding Plague

Intel kammar hem storvinst

Medan AMD har gått i förlust sedan hösten 2006 ser det mycket ljusare ut för konkurrenten Intel. Det stora processorföretaget kan visa upp en ordentlig vinst under det andra kvartalet i år.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt när AMD inte släppt något att sätta upp i granen..

Permalänk
Medlem

Sjuuuka pengar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shanni
Inte så konstigt när AMD inte släppt något att sätta upp i granen..

Sant.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shanni
Inte så konstigt när AMD inte släppt något att sätta upp i granen..

Kanske det... men Intel har ju fifflat en hel del för att sänka AMD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GooGeL
Kanske det... men Intel har ju fifflat en hel del för att sänka AMD.

Hur menar du?

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Hur menar du?

Sök på intel bland nyheterna så får du se allt fiffel.

edit: http://sweclockers.com/news_archive.php?query=intel+fusk&date...

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

eftersom Intel fyller år snart så tycker jag att dom kan fira det med att sänka priserna på sina processorer rejält

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KjM
eftersom Intel fyller år snart så tycker jag att dom kan fira det med att sänka priserna på sina processorer rejält

http://www.sweclockers.com/nyhet/7952-intel_planerar_omfattan...

Permalänk
Medlem

Hur mycket blir då prissänkningen på Core 2 duo e8400 ungefär ?
Om man räknar i svenska kr.

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KjM
Hur mycket blir då prissänkningen på Core 2 duo e8400 ungefär ?
Om man räknar i svenska kr.

183/163 = 0,89, så om en e8400 kostar 1400 kr idag bör det nya priset bli ca 1250 kr.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
183/163 = 0,89, så om en e8400 kostar 1400 kr idag bör det nya priset bli ca 1250 kr.

Fyfan vad billigt! Kommer ihåg när E6850 kostade 2500 spänn! Detta spöar AMD rejält.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Fyfan vad billigt! Kommer ihåg när E6850 kostade 2500 spänn! Detta spöar AMD rejält.

Bara för de som tror att det är någon praktiskt märkbar skillnad mellan två likvärdiga processorer från vardera tillverkaren :-9

Permalänk

Hade jag också gjort om jag varit Intel. Sedan är ju frågan hur "uppmuntrar" ska tolkas. Görs det på olaglig väg är det givetvis förkastligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffster
Hade jag också gjort om jag varit Intel. Sedan är ju frågan hur "uppmuntrar" ska tolkas. Görs det på olaglig väg är det givetvis förkastligt.

jag är ännu mer intresserad av ordet "olaglig"

att Intel kanske spelar fult och utnytjar sina ekonomiska fördelar är en sak (som jag inte protesterar emot av principskäl!),
men gör de något olagligt?

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Om de betalar OEM-marknaden för att inte använda AMD är det olagligt. Bör vara likaså om Intel säger att de vägrar samarbeta(brist på bättre ord) med någon OEM för att de använder AMD, detta då Intel är så ofantligt stora att andra parten mer eller mindre blir tvingade att följa Intels krav.

Visa signatur

P4 2,4b @ 2,4GHz | 1x 512 DDR PC3200 | Gainward Gf4 MX440 64MB @ 385/630

Permalänk
Medlem

Kul för intel, tråkigt för amd.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
183/163 = 0,89

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ifan

Hmm, det där blev förmodligen bland det minst sanna jag har påstått..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ProwIer
Om de betalar OEM-marknaden för att inte använda AMD är det olagligt. Bör vara likaså om Intel säger att de vägrar samarbeta(brist på bättre ord) med någon OEM för att de använder AMD, detta då Intel är så ofantligt stora att andra parten mer eller mindre blir tvingade att följa Intels krav.

du beskrev två sätt som är väldigt tydliga.
Att ha olika prissättning beroende på hur stora partier en OEM beställer (mängdrabatt) är ju däremot knappast något fel. och inget säger att rabattstorleken måste vara samma för alla lika stora köpare

Jag ser gärna AMD i det mån de har bättre produkter [för min användning, när jag söker nytt], men jag ser ingen vits i att hämma konkurrensen på en fri marknad bara för att det skulle stödja dom. Att ha möjlighet att vägra en försäljning är faktiskt ett medel som bör finnas men vårat samhälle tittar väldigt snett på och gärna vill förbjuda.

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life