Permalänk

På vilket sätt är sex en >viktig< känsla..?
Det där med att man skulle förlora sitt självförtroende, identitet, etc etc.. jag är lite tveksam på det.
Om vi snackar om riktigt sex: då har alltså alla oskulder dåligt självförtroende, ingen "identitet", etc etc?

Om man är oskuld och inte har nån flickvän så brukar det se ut såhär: när man börjar känna sig lite sugen så drar man en handtralla, sen är man glad igen.
Om man har en flickvän: när man börjar känna sig lite sugen så kör man en omgång med flickvännen, sen är man glad igen.
Men om man inte har någon penis eller testiklar så tror jag att det skulle se ut såhär: man blir helt enkelt aldrig sugen.

Varför skulle man bli olycklig etc. om man aldrig blir sugen? Jag förstår inte.
Det enda som försvinner är suget, men man är ju fortfarande samma människa.

Om ni alla verkligen är såna att ni måste gå runt och pippa allt och alla hela tiden för att känna er lyckliga/självsäkra/glada etc etc. så tycker jag synd om er.

Allafall när det gäller djur så tror jag att det är bevisat att djur blir gladare och lyckligare när dem blir kastrerade, eftersom dem slipper den där eviga frustrationen av att man vill ha sex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
På vilket sätt är sex en >viktig< känsla..?
Det där med att man skulle förlora sitt självförtroende, identitet, etc etc.. jag är lite tveksam på det.
Om vi snackar om riktigt sex: då har alltså alla oskulder dåligt självförtroende, ingen "identitet", etc etc?

Om man är oskuld och inte har nån flickvän så brukar det se ut såhär: när man börjar känna sig lite sugen så drar man en handtralla, sen är man glad igen.
Om man har en flickvän: när man börjar känna sig lite sugen så kör man en omgång med flickvännen, sen är man glad igen.
Men om man inte har någon penis eller testiklar så tror jag att det skulle se ut såhär: man blir helt enkelt aldrig sugen.

Varför skulle man bli olycklig etc. om man aldrig blir sugen? Jag förstår inte.
Det enda som försvinner är suget, men man är ju fortfarande samma människa.

Om ni alla verkligen är såna att ni måste gå runt och pippa allt och alla hela tiden för att känna er lyckliga/självsäkra/glada etc etc. så tycker jag synd om er.

Allafall när det gäller djur så tror jag att det är bevisat att djur blir gladare och lyckligare när dem blir kastrerade, eftersom dem slipper den där eviga frustrationen av att man vill ha sex.

Åter igen, du kan ej kommentera om det när du inte har haft sex eller varit i ett seriöst och meningsfullt förhållande, så försök inte att dra ner på saker andra sätter värde på. Faktum är just att det inte är själva sexet som är huvudsakliga frågan utan känslorna kring det och det intima i ett förhållande.
Självklart behöver man inte vara olycklig för att aldrig ha haft sex men det är en helt annan fråga.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Får man proteser istället för tummar eller om man rent av kan sätta dit en stortå istället(har sett att den numera funkar ganska bra) så är frågan inte speciellt svår. Att leva utan nåt som ska föreställa tummar dock är en helt annan femma.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
På vilket sätt är sex en >viktig< känsla..?
Det där med att man skulle förlora sitt självförtroende, identitet, etc etc.. jag är lite tveksam på det.
Om vi snackar om riktigt sex: då har alltså alla oskulder dåligt självförtroende, ingen "identitet", etc etc?

Om man är oskuld och inte har nån flickvän så brukar det se ut såhär: när man börjar känna sig lite sugen så drar man en handtralla, sen är man glad igen.
Om man har en flickvän: när man börjar känna sig lite sugen så kör man en omgång med flickvännen, sen är man glad igen.
Men om man inte har någon penis eller testiklar så tror jag att det skulle se ut såhär: man blir helt enkelt aldrig sugen.

Varför skulle man bli olycklig etc. om man aldrig blir sugen? Jag förstår inte.
Det enda som försvinner är suget, men man är ju fortfarande samma människa.

Om ni alla verkligen är såna att ni måste gå runt och pippa allt och alla hela tiden för att känna er lyckliga/självsäkra/glada etc etc. så tycker jag synd om er.

Allafall när det gäller djur så tror jag att det är bevisat att djur blir gladare och lyckligare när dem blir kastrerade, eftersom dem slipper den där eviga frustrationen av att man vill ha sex.

Du låter väldigt pessimistisk själv, men vad vet jag. Låter som du haft dålig erfarenhet av männsklig kärlek. Sex handlar inte alltid om kåthet. Eller är det bara jag som blir glad och lycklig av kärlek och sex? Jag ser heller inget fel i att vara kåt. Det är ju naturligt, det är ju till för att vi ska vilja ha sex med varandra. Det mesta jag läst om sexets påverkande på oss människor är possitivt.

Tycker det är synd att du är så trångsynt, men du får gärna hata sex. Så länge du inte påstår att vi andra som faktiskt gillar det är dumma och primitiva

Permalänk
Medlem

Tummarna får gå bort. Jag vill inte ta mig från gen poolen speciellt inte nu när man äntligen har skaffat flicka

Visa signatur

PSN: todddan Adda gärna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Skulle ha valt bort tummarna, även om klockspelet skulle komma till mindre användning utan dom, på alla sätt och vis.
Nog tar man tummarna för givet och tänker inte på hur ofta man egentligen använder dom, men känns som att man skulle kunna leva ett mer normalt liv utan dom, än utan paketet.

Hoppas du skämtar med oss angående sista meningen=)!

Självklart faller tummarna bort, det finns ju fan proteser till det mesta men skulle då aldrig bära runt med en kukprotes!

Permalänk
Medlem

inte en chans att jag skulle välja bort gökuret... skriver denna text utan tummarna och det fungerar asbra. visst vore det jobbigt att aldrig kunna använda dem men vafan man kan ju inte pissa/runka/knulla/leva utan herr kukk.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/