En bild säger mer än 1000 ord

Permalänk
Medlem

En bild säger mer än 1000 ord

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

KLOCKREN!

Permalänk
Inaktiv

Du menar, Windows har allt? o_O

Eller att linux och liknande är orealistiska?

OSX är enkelt?

Permalänk
Medlem

Nej, nej, nej Loxus.

OS X är lätthanterat och gör allt med ett verktyg. Windows har allt man kan tänkas behöva. Och Linux är till för de som kan tillägna hela sitt liv åt att få det rätt trots att det är krångligt som fan - och som aldrig någonsin kommer ha ett kärleksförhållande med någon.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Där var det totalt 70 ord, nu vill jag (minst) se de övriga 930 orden som bilden förklarar ^^

Permalänk
Avstängd

Windows: Har allt som behövs + lite till.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Windows är fyllt med en massa skräp, dåliga verktyg och saker man inte behöver?

Permalänk
Medlem

Windows är bloatware, att hitta rätt verktyg är krångligt och tar tid.
Mac OS X är lika enkelt en smörkniv, och ungefär lika funktionsrikt.
GNU/Linux är som att skära problem laser, förutsatt att användaren besitter kraften*.
Olika distributioner har olika utseende och räckvidd, i grunden löses dock problem på samma sätt: Förinta dem med laser.

*: Färdigheter i kommandoraden på elitnivå.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Didonk
Windows är bloatware, att hitta rätt verktyg är krångligt och tar tid.
Mac OS X är lika enkelt en smörkniv, och ungefär lika funktionsrikt.
GNU/Linux är som att skära problem laser, förutsatt att användaren besitter kraften*.
Olika distributioner har olika utseende och räckvidd, i grunden löses dock problem på samma sätt: Förinta dem med laser.

*: Färdigheter i kommandoraden på elitnivå.

För att ta detta till ytterligare en högre nörd-nivå måste jag påpeka att det heter lightsaber (och inte t.ex. laser sword som vissa verkar tro). De har alltså inget att göra med laser.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Inaktiv

Fast vafan, vad finns med man kan göra med en super-fickkniv som man inte kan göra med en ljussabel? Öppna flaskor, skära bröd, klippa hör, såga träd - you name it, ljussabeln skär igenom allt! Även utan 'the force'!

Permalänk
Medlem

Mac är lätt att förstå, windows är funktionellt och linux är ett påhitt

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Fast vafan, vad finns med man kan göra med en super-fickkniv som man inte kan göra med en ljussabel? Öppna flaskor, skära bröd, klippa hör, såga träd - you name it, ljussabeln skär igenom allt! Även utan 'the force'!

Ljussabeln gör det även snabbare om du kan hantera den rätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FolkeY
Ljussabeln gör det även snabbare om du kan hantera den rätt.

Men det är inget precisionsverktyg i samma bemärkelse som fickkniven.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
Men det är inget precisionsverktyg i samma bemärkelse som fickkniven.

Jodå, om man har stöd av the force

Permalänk
Avstängd

Bilden stämmer inte, apple kniven skall ju självklart vara gjord utav rent guld och bladet utav platina... DÅ stämmer det överens med ett visst pris.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
Bilden stämmer inte, apple kniven skall ju självklart vara gjord utav rent guld och bladet utav platina... DÅ stämmer det överens med ett visst pris.

Det är väl loggan som man betalar för?

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

om man nu har full kontakt med "kraften" behöver man ju iof ingen ljussabel heller längre.

och absolut ingen fällkniv..

Dold text
Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Jag tror poängen är att Linux finns i en massa olika distributioner som egentligen är samma sak i grund och botten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KentRoyal
För att ta detta till ytterligare en högre nörd-nivå måste jag påpeka att det heter lightsaber (och inte t.ex. laser sword som vissa verkar tro). De har alltså inget att göra med laser.

Ingenting att göra med varandra? Såvitt jag vet är laser ljusstrålning... alltså har de ganska mycket att göra med varandra...

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk
Inaktiv

Svårt att skruva skruva med en ljussabel det har ju fickkniven...

Permalänk
Medlem

Tror det är så att Mac är enkelt, Windows är extremt krångligt, Linux är enkelt och framtidssäkert.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

-Mac är simpelt och fungerar som det är och är väldesignat?
-Windows har en massa saker, men vad tusan behöver man alla sakerna till, blir bara svårare att använda det som man behöver. Onödigt skit som du inte använder. + Är säkert överdrivet dyr.
-linux... ja, finns i massor av sorter men alla har stor kraft som alla kan använda sig av, men för de som bemästrat det är det extremt mäktigt. + Linux är framtiden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coll
Ingenting att göra med varandra? Såvitt jag vet är laser ljusstrålning... alltså har de ganska mycket att göra med varandra...

Exakt. Laser är koncentrerade ljusstrålar. Så det har ju allt med varandra att göra ..

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Windows är överflödigt och liknar litet OSX
OS X är slött så man knappast kan skära äpplen. Därmet är det också enkelt

Linux är allt runt omkring oss med häftiga effekter. Linux tog, för länge länge sedan, över desktop marknaden på en annan galax, långt, långt härifrån.

Eller så kanske linux är att föredra att göra en film av?

OT:
Rött = ond? Varför Ubuntu, borde inte windows vara röd?

Visa signatur

--
Tompa

Permalänk
Medlem

May the source be with you!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tompalaz

Linux är allt runt omkring oss med häftiga effekter.

OT:
Rött = ond? Varför Ubuntu, borde inte windows vara röd?

Linux bildades spontant ur intet, kanske av midiklorinet som först började pulsera i den utvalde Finnens ådror. eller nått..

nae, nån sån färgmatchning finns la inte? en Jedi tar nog bara en färg han/hon gillar. (eller stenarna som ger den färgen då) hursomhelst så har jag inte sett en brun ljussabel än.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ove-Piss
May the source be with you!

haha, vet inte om du var först, (troligen inte) men den var bra klockren ändå.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Med risk för extrem geek varning. Färgerna har olika symboliska meningar.
En Jedis färg på ljus sabeln definierar hans sätt att aggera i vissa situationer och hur han är som person.
T.ex Om han skulle ha blå färg så innebär det att han är sorten som föredrar att aggera med våld direkt om så krävs. Grön däremot visar att han är en tänkare och föredrar att använda the force först sen sabeln. Röd används bara av "The Sith" Av personer som är i kontakt med the dark side. Asså av personer som precis kommit från en windows dator

P.S Angående hur jedin får tag på stenen som gör färgen. Varje jedi måste bygga sin egna sabel. Han måste själv få tag på alla delar. Och oftast innebär detta att han måste gå igenom ett helt äventyr bara för att få tag på själva delarna till sabeln. Och det är ingen slump heller. The source avgör allt. Ahm. Jag menar the Force avgör allt.

Permalänk
Medlem

Jag skulle föredra kniven. Dum bild med tanke på vad som följer med i en standardinstallation av Windows.

Permalänk
Medlem

Past, present and future?

Smörkniven kom före armékniven, ljussabeln kommer efter dom båda.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8

En Jedis färg på ljus sabeln definierar hans sätt att aggera i vissa situationer och hur han är som person.
T.ex Om han skulle ha blå färg så innebär det att

jag tror det indikerar politisk färg, kolla in här: röd = demokrat

men hmm.. jag undrar allt om inte det där är en efterkonstruktion bara.

kolla in den här bilden av Vader. (koncepte eller bara en målning spelar mindre roll)

http://www.nsftools.com/misc/LukeAndVader.jpg

den blå sabeln här försvinner lätt mot det svarta, det är nog mest därför.

sen har jag hört att det är skådisarna som fick välja sina favoritfärger helt enkelt, iaf i de senare filmerna. (där en rosa tex dyker upp för första gången antar jag)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint