Positiva erfarenheter

Permalänk
Snusfri

Positiva erfarenheter

Dom flesta i den här delen av forumet skriver negativa saker om diverse olika företag dom handlat av, tycker därför att det är dags att vi gör en tråd där vi samlar positiva saker vi "råkat" ut för och som faktiskt bör komma fram.
Alla affärer är inte bara ute efter att lura oss konsumenter utan är faktiskt riktigt trevliga och hjälpsamma vid problem.

Datorbutiken.com har jag bara haft positiva erfarenheter, se länk nedan:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Sen så vill jag ge en eloge till Katshing som har varit mycket trevliga mot mig.

Tidigare i våras så skulle jag beställa en ny mobil och beställde en ny mobil, glad som jag var och väntade på den så läste jag mer om den och upptäckte då till min fasa att den saknade 3G vilket jag ville ha men enligt deras system som man kan följa så hade de redan packat den och den var på väg till posten för att skickas, mailade då till dom för att avbeställa den telefonen och köpa en annan istället, 2min efter mitt mail så ringer en trevlig tjej upp mig och säger att dom ringt till lastbilen som hämtar paketen hos dem hade vänt och åkt tillbaka efter att dom ringt denna efter min ändrade order, lämnat tillbaka paketet och att dom hade mitt nya paket klart (den med den andra telefonen jag ville ha med 3G) och hämtat det istället, så jag fick paketet dan efter.

DET ÄR KUNDSERVICE.
Kommer helt klart att köpa min nästa mobil hos dem samt rekomendera alla mina vänner att köpa från dem.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har haft positiva erfarenheter av Dell flertalet gånger.

Hade en hempc från Dell via jobbet för ett antal år sedan som inte gjorde annat än att krångla de första 2 månaderna. När jag ringde Dell och berättade att jag trodde grafikkortet var trasig frågade dom om jag kunde byta själv, jag sa visst. 2 dar senare hade jag ett nytt grafikkort i handen, de brydde sig inte om att ta tillbaka det gamla(förmodade trasiga kortet). När inte detta löste mina problem fick jag även nya minnen samt ett nytt moderkort hemskickat, denna gången var jag dock tvungen att ge tillbaka de som satt i från början.

När inte heller detta löste krånglet så ville Dell titta igenom datorn själva. Bokade hämtning och 4 dagar efter de hämtat min dator fick jag beskedet att de inte heller kunna klura ut vad felet var, endast att datorn inte fungerade som den skulle. Varpå jag fick besked om att en helt ny dator skulle skickas till mig.

När jag får hem nya burken så upptäcker jag att det sitter ett Audigy 2ZS i den(hade integrerat på den första) 2gb ram mot 1gb i den första samt dubbelt så mycket HDD 500gb mot 250gb. Grafikkortet hade även det uppgraderats till ett X800XL från ett 9800pro!

Allting fungerade perfekt och jag var glad som en speleman. Efter ett par dagar ringde Dell upp mig och frågade om nya burken fungerade som den skulle och om jag var nöjd. Jag svarade att den funkade kanon och tackade för uppgraderingen. Då släppte Dell nästa godwill-bomb på mig, jag slapp betala hempc hyran för de första 3 månaderna då datorn inte fungerat tillfredsställande och som extra plåster på såren så fick jag en Dell-check att handla för i deras webbshop värd 2000kr! Dessutom sålde jag det första grafikkortet som de inte ville ha tillbaka och som senare visade sig inte vara trasigt till en polare

Flera år senare med ny burk och endast skärm och högtalare kvar från Dell-paketet så började skärmen krångla. Jag fick svarta streck över skärmen och provade från en annan dator med samma resultat. Då skärmen vid detta laget var nästan 4 år gammal tog jag en rövare och ringde Dell och berättade precis vad som hänt. Döm om min förvåning när tjejen i luren helt sonika sa: Vi byter ut den med en gång, är du hemma på onsdag?(ringde en måndag).
På onsdagen fick jag skärmen utbytt mot en helt ny likadan(21tums trinitron).

Varje gång jag har kontaktat Dell har dom varit trevliga och tillmötesgående och kompenserat mig mer än väl. Jag har även utnyttjat ångerrätten på en skärm(2007WFP) jag köpte av Dell och i samma samtal beställt en ny likadan skärm utan problem.
Dell kan kundvård!

Dustinhome är ett annat ställe som är smidiga att ha och göra med när sakerna går sönder. Har under åren fått reklamera både moderkort, grafikkort och hörlurar utan problem.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk

Komplett: Handlar jag oftast av, de är alltid pålitliga och har skickat tillbaka flera produkter utan tjafs. Bra priser, snabba leveranstider och bra sortiment.

Datorbutiken.com: Har handlar från dem flera gånger och det har fungerat väldigt bra.

JMEData: De finns ju inte längre, db har ju köpt dem, men hade ett grafikkort som jag ville lämna tillbaka. De vägrade, så jag hotade med konsumentverket och helt plötsligt var det inga problem att få det utbytt.

Intropris.se: Har skrivit en tråd om denna butik under konsumenträtt, där det krånglat med lite prylar jag beställde. Tagit 2v nu och jag har fortfarande inte fått något paket, men i fredags blev det skickat iaf, och jag ska få 1000 kr i rabatt för att jag fått vänta så länge. Första och sista gången jag tänkte beställa från dem, men får jag de 1000 kr så kan jag nog tänka mig att beställa igen.

Dustin Home: Har jag beställt från flera gånger. Någorlunda priser, kan vara lite dyrare än andra ibland men har bra support och har skickat tillbaka några hårddiskar utan problem. Har aldrig krånglat någonting någon gång.

Wesellcd: Min dvd och cd-leverantör. Funkar alltid bra och en gång har det fattats skivor i paketet, bara mailade så skickade de en packe på direkten.

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Jag har haft positiva erfarenheter av Dell flertalet gånger.

Måste bara säga att jag har också väldigt positiva erfarenheter av Dell. Hade även jag en hempc från dem när mina högtalare började krångla efter nästan ett år. Var ett par billiga högtalare, tror de gick på runt 4-500 hos Dell. Ringde Dell och två dagar senare fick jag hem nya högtalare som kostade ca 3000kr vid den tiden

Permalänk
Hedersmedlem

Aldrig fel med lite positiva erfarenheter.

Jag hade nyligen en positiv erfarenhet av Webhallen. Överlag har jag alltid varit nöjd eftersom de ligger nära mitt jobb och de har ett bra sortiment.

Jag köpte en JVC 30 GB HD-videokamera i mitten juni, dagar innan jag stack på semester till Gotland. Kameran kostade 3995 Kr men för medlemmar kostade den 3595 vilket var ett bra pris. När jag kom hem från Gotland i sluten av juni gick jag igenom mina kvitton och såg av en slump att jag faktiskt hade betalt 3995 Kr för den ändå. Jag hade varit så stressad (och betalat via kort så jag inte tänkte på summan) att jag missat det. Eftersom det ändå gått en tid tänkte jag att det skulle bli krångligt att ordna upp. Icke sa nicke. Ett mail till supporten om saken och jag fick snabbt svar att det bara var att gå förbi så skulle det vara flaggat att jag skulle ha pengar tillbaka. Och i butiken gick det snabbt och smärtfritt.

Visst var det tråkigt att de missat rabatten i första taget men de ordnade upp det på bästa sätt.

Jag har tidigare också reklamerat en trasig Toshiba HD-DVD (innan kriget var över ) och trots att den var över 1 månad gammal fick jag direkt en ny. Inget snack om att skicka iväg för kontroll.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Mitt internet fungerade inte i 3 veckor. Det var inget Tele2 kunde rå för, de som hade hand om stadsnätet bytte fiberkonverter till en som inte fungerade etc. Denna blev bytt igen efter 3 veckor och då fungerade nätet igen.
Jag testade att ringa Tele2, hade inte förväntat mig mycket alls men frågade snällt om jag kunde få skippa att betala för de 3 veckorna. Då sa de bara "jo men vänta lite ska vi kolla här vad du kan få för kompensation!", de kom tillbaka en minut senare och sa "ok men du får 3 månaders gratis internet!"

Riktigt bra service tycker jag, jag frågade specifikt bara om jag kunde få slippa betala för de tre veckorna, nämnde inte något om ytterligare kompensation eller nått, men de föreslog direkt 3 månaders gratis internet. Riktigt bra Tele2!!!