Fyrkärnig Intel under 1 500 kronor

Permalänk

Orättvisst! haha.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Nu kommer äntligen det jag väntat på i snart ett halvår
När lönen kommer blir det en Q9550 med ett nytt, plånboksvänligt pris!

Visa signatur

[Intel Q9550 2.83Ghz @ 3.6Ghz][Asys P5Q-E][OCZ DDR2 6400SLI 4096MB][Radeon HD4870 1GB][1820GB HDD][Antec P182][Eizo S2431W-E]

Permalänk
Medlem

kommer att bli en e8500 här

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Dags för alla att gå med i Q66 klubben! Fast bara om ni kan överklocka så inga amatörer får vara med...

Fan ta dej.. nu blir jag alltså tvingade att köpa en quad core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Jaja skulle alldrig röra en intel endå, AMD har alltid varit överklockarens märke, sen ska man jag alltid köpa "the underdog" så det blir konkurans och priserna går ner.

Säger samma sak fast tvärtom... skulle aldrig röra amd så om den var gratis !!!!

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Men käft vem bry sig vilken prolle ni väljer. måste alltid nån tjata om vilket märke som är "bäst".

Visa signatur

Athlon x2 5000+ BE_Stepping G2_14x200 = 2800mhz_ VCore 1.15

Vilka jävla nötter det finns här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kreuger
Men käft vem bry sig vilken prolle ni väljer. måste alltid nån tjata om vilket märke som är "bäst".

Håller med grymt fjantigt med "fanboys".
Man köper helt enkelt den som känns bäst o är bäst :). Just nu är ju dock intels processor det självklara valet tycker jag.

Permalänk
Hedersmedlem

lite besviken att Q9550 inte vad med väntar på att den ska gå ner. well iofs senast 10 aug men hadde varit kul att ha den nu

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Avstängd

Tänkte nästan ångra mitt köp nu. Men sen insåg jag att min Phenom 9850 BE var ruskigt billig och prisvärd. 3GHz i standard vcore på alla kärnor utan en tyvärr. :/
Men 2000:- för en Phenom samt grymmaste moderkortet, nästan nytt. Bara moderkortet är ju så dyrt nästan.
Inga prissänkningar i världen kan göra mitt köp till ett dåligt köp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Är dualcore fortfarande snabbast i spel jämfört med quad? Menar i ungefär samma prisklass alltså.

Vill helst inte ha link till Anandtech utan bara ett svar ;-D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Det beror på. Sådär, ett redigt svar.

I spel så är det varierande mellan DC och QC, men vid multitasking vinner alltid QC, så i överlag är QC bättre. QC är dock lite dyrare och DC har mer kraft per kärna.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Avstängd

Svårt att förstå varför Intel är störst?

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
I spel så är det varierande mellan DC och QC, men vid multitasking vinner alltid QC, så i överlag är QC bättre. QC är dock lite dyrare och DC har mer kraft per kärna.

Har man en tvåkärnig och en fyrkärnig med samma frekvens vinner den fyrkärniga, det som gör problemet intressant är att tvåkärniga ofta är högre klockade. Som det har sagts rätt länge tjänar man på detta så länge man inte kör flera krävande program samtidigt, eller program som är anpassade för flera kärnor.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Fan ta dej.. nu blir jag alltså tvingade att köpa en quad core

En 6:a till och det vore fan på riktigt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ravix_04
Svårt att förstå varför Intel är störst?

Ja, med tanke på att de överlag i 7 års tid var dyrare, långsammare och varmare med fler krångel i chipset och processorer utan att minska i storlek nämnvärt. Innan Core 2 var det inte så vacker syn.

Permalänk
Medlem

känns inte som att min Q9450 är så exklusiv längre

- jag hade hellre köpt en E8400 än Q6600

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

Tror vi att X9650/X9770 kommer bli billigare? eller kommer de ligga stadigt runt 7k resp 12k?

Visa signatur

Jag stavar inte fel, tangenterna sitter bara inte på rätt ställe!
Datorn: |Asus Rampage Extreme| |Intel Core 2 Extreme QX9650 @4.2GHz | |Corsair Dominator 1800Mhz 8Gb DDR3(4x2Gb)| |2xHIS Radeon HD4870| |300Gb WD VelociRaptor +1,53 TiB HDD| |Corsair 1KW PSU
Skärmar: |LG W2452V-PF 24" (Full HD)| |LG M228WA-BZ 22"| |LG 32LB75 32" LCD-TV|

Permalänk
Medlem

och dör var E8500 beställd.
1460 tycker jag var ett helt ok pris

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415