blidskärmsdrivrutin slutar svara?

Permalänk
Medlem

blidskärmsdrivrutin slutar svara?

Varje gång jag försöker spela crysis så fryser spelet efter några minuter och det står att bildskärmsdrivrutinen har slutat att svara och har återställts. vad innebär detta?

det är ett 9800gtx kort på vista 32bit

har senaste drivrutiner och datorn är topklass på allt annars.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: blidskärmsdrivrutin slutar svara?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ramza07
Varje gång jag försöker spela crysis så fryser spelet efter några minuter och det står att bildskärmsdrivrutinen har slutat att svara och har återställts. vad innebär detta?

det är ett 9800gtx kort på vista 32bit

har senaste drivrutiner och datorn är topklass på allt annars.

Jag har också haft detta problem, dock ej nu för tiden. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig mer än att fråga om du har senaste drivrutinen, samt att du inte är ensam om problemet. En sökning på Google på det felmeddelande som uppstår visar att fler har haft problemet, men jag lyckades aldrig hitta någon lösning på problemet. Efter formatering för några månader sedan upphörde problemet att existera...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Re: Re: blidskärmsdrivrutin slutar svara?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Jag har också haft detta problem, dock ej nu för tiden. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig mer än att fråga om du har senaste drivrutinen, samt att du inte är ensam om problemet. En sökning på Google på det felmeddelande som uppstår visar att fler har haft problemet, men jag lyckades aldrig hitta någon lösning på problemet. Efter formatering för några månader sedan upphörde problemet att existera...

har upplevt nästan exact lika men liksom du så försvann problemet efter någon omformatering...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Även jag har fått detta problem nu, upptäckte det för första gången efter en omformatering i samband med att jag körde Flught Simulator X, till en börjna blev skärmen bara svart, sen kom den där rutan upp när allting var färdigladdat (är jag tillräckligt otydlig nu?). har uppdaterat till senaste drivrutin etc.
Är omformatering enda alternativet?

EDIT: har löst problemet nu
Gjorde såhär, avinstallerade drivrutinerna, startade om i felsäkert läge och plockade bort filen som det stog slutade svara, installerade andra drivrutiner, startade om. Och nu fungerar allt prima.

Visa signatur

Burken - Core i7 920 @ 4,0GHz - XFX GeForce 8800GTX - 6GB Corsair Dominator DDR3 1600MHz - Asus P6T Deluxe V2 - Antec twleve hundred - Corsair 1000W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanonen
Även jag har fått detta problem nu, upptäckte det för första gången efter en omformatering i samband med att jag körde Flught Simulator X, till en börjna blev skärmen bara svart, sen kom den där rutan upp när allting var färdigladdat (är jag tillräckligt otydlig nu?). har uppdaterat till senaste drivrutin etc.
Är omformatering enda alternativet?

EDIT: har löst problemet nu
Gjorde såhär, avinstallerade drivrutinerna, startade om i felsäkert läge och plockade bort filen som det stog slutade svara, installerade andra drivrutiner, startade om. Och nu fungerar allt prima.

Och nu har det inte varit problem sedan dess?
För jag har också samma problem.

Permalänk
Medlem

Jag fick alltid detta problem förr när jag överklockade för mycket, men det är ett känt problem utan någon specifikt lösning tyvärr =/
Har du överklockat så kan du ju alltid testa och se, just för mig hände det när kortet blev för varmt.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diskmedel5
Och nu har det inte varit problem sedan dess?
För jag har också samma problem.

Ursäktar för sent svar.

Har inte haft något som helst problem med detta igen, utan allt funkar prima. Hoppas det löser sig!

Visa signatur

Burken - Core i7 920 @ 4,0GHz - XFX GeForce 8800GTX - 6GB Corsair Dominator DDR3 1600MHz - Asus P6T Deluxe V2 - Antec twleve hundred - Corsair 1000W

Permalänk
Inaktiv

har själv detta problem, jag tror det beror på drivisar..

Permalänk
Avstängd

Konstiga är att det inte finns någon lösning på problemet ÄNNU... efter 2 år ungefär. O.o Men som tur är så händer det helt slumpvis.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Skönt å inte va ensam med problem, sitter å sliter mig själv i håret med samma problem just nu på den stationära burken...

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Medlem

Jag flashade om BIOS:en på grafikkortet (kan ju meddela att jag höll på att skita ner med av nervositet under tiden) och sen dess har det funkat kanon!

Permalänk
Medlem

Hmm ja, detta med å flasha moderkort å andra enheter skapar en viss oro asså, det kan ja hålla med om..
Men ja kanske har löst problemet nu om ja har tur..

Avinstallera drivarna och körde sedan Driver Sweeper i safe mode, sist installera de senaste drivarna. Har inte märkt nåra mer problem nu, hoppas dä håller bara oxå.

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Medlem

Håller tummarna annars som sagt så gick det väldigt bra att flasha grafikkortet, hade ju förväntat mig att det skulle explodera allra minst

Permalänk
Medlem

Haha kan va bra å veta...

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Medlem

Har inte haft några problem med grafikkortet efter ja sopa installen och körde drive sweeper i safe mode, sedan sist installera de senaste drivarna från nvidia.

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)