Jag har haft positiva erfarenheter av Dell flertalet gånger.
Hade en hempc från Dell via jobbet för ett antal år sedan som inte gjorde annat än att krångla de första 2 månaderna. När jag ringde Dell och berättade att jag trodde grafikkortet var trasig frågade dom om jag kunde byta själv, jag sa visst. 2 dar senare hade jag ett nytt grafikkort i handen, de brydde sig inte om att ta tillbaka det gamla(förmodade trasiga kortet). När inte detta löste mina problem fick jag även nya minnen samt ett nytt moderkort hemskickat, denna gången var jag dock tvungen att ge tillbaka de som satt i från början.
När inte heller detta löste krånglet så ville Dell titta igenom datorn själva. Bokade hämtning och 4 dagar efter de hämtat min dator fick jag beskedet att de inte heller kunna klura ut vad felet var, endast att datorn inte fungerade som den skulle. Varpå jag fick besked om att en helt ny dator skulle skickas till mig.
När jag får hem nya burken så upptäcker jag att det sitter ett Audigy 2ZS i den(hade integrerat på den första) 2gb ram mot 1gb i den första samt dubbelt så mycket HDD 500gb mot 250gb. Grafikkortet hade även det uppgraderats till ett X800XL från ett 9800pro!
Allting fungerade perfekt och jag var glad som en speleman. Efter ett par dagar ringde Dell upp mig och frågade om nya burken fungerade som den skulle och om jag var nöjd. Jag svarade att den funkade kanon och tackade för uppgraderingen. Då släppte Dell nästa godwill-bomb på mig, jag slapp betala hempc hyran för de första 3 månaderna då datorn inte fungerat tillfredsställande och som extra plåster på såren så fick jag en Dell-check att handla för i deras webbshop värd 2000kr! Dessutom sålde jag det första grafikkortet som de inte ville ha tillbaka och som senare visade sig inte vara trasigt till en polare
Flera år senare med ny burk och endast skärm och högtalare kvar från Dell-paketet så började skärmen krångla. Jag fick svarta streck över skärmen och provade från en annan dator med samma resultat. Då skärmen vid detta laget var nästan 4 år gammal tog jag en rövare och ringde Dell och berättade precis vad som hänt. Döm om min förvåning när tjejen i luren helt sonika sa: Vi byter ut den med en gång, är du hemma på onsdag?(ringde en måndag).
På onsdagen fick jag skärmen utbytt mot en helt ny likadan(21tums trinitron).
Varje gång jag har kontaktat Dell har dom varit trevliga och tillmötesgående och kompenserat mig mer än väl. Jag har även utnyttjat ångerrätten på en skärm(2007WFP) jag köpte av Dell och i samma samtal beställt en ny likadan skärm utan problem.
Dell kan kundvård!
Dustinhome är ett annat ställe som är smidiga att ha och göra med när sakerna går sönder. Har under åren fått reklamera både moderkort, grafikkort och hörlurar utan problem.