Permalänk
Medlem

shg.biz

Hejsan!

Det har ju för ganska många varit känt att shg.biz går emot en eventuell konkurs just nu, mitt problem vill jag ta upp här för säkerhets skulle OM det skulle bli så att shg.biz nu eventuellt tyvärr skulle gå i konkurs.

Problemet :

Det är så att jag beställde en dator hos dom i höstas, och nu för någon/några månader sedan så började en av mina HDD's att strula (den svarade långsammt och var allmänt trög). Jag skrev ut en RMA sedel och skickade denna inkl HDD och diverse papper in till shg.

Efter bara någon vecka så får jag mailet att de har tagit emot min HDD och att den väntar på att bli testad.. ytterligare ett par dagar senare så får jag ett mail om att de ska skicka en ny till mig så fort de har fått in en likadan i lager (de "beviljade" alltså min RMA).

Nu har jag fortfarande inte fått min HDD och får mitt i detta reda på att shg är på väg att eventuellt gå i konkurs .. skickar ett mail där jag får svaret "Jag hade gärna skickad dig en ny hårddisk om jag fått, men tyvärr befinner vi oss i en situation där vi inte får pga vi inte har kontroll av våra egna pengar utan det är ett advokatsamfund."

Fråga :
Om det nu blir så att shg går i konkurs, hur kan jag då få tillbaka min HDD ? . det är trotts allt en 1Tb som jag redan har betalat för som var defekt och jag väntar på en som är riktig.

Visa signatur

Gaming: Intel i7 4770-K 3,5GHz | ASUS 780GTX | 8GB Corsair | ASUS mobo | 1st Samsung SSD 128Gb | 1st Samsung SSD 256Gb | 1st Western Digital 1Tb |
Server: Intel i7 920 | XFX ATI 5970 | 6GB Corsair | ASUS Xtreme | 1st Intel SSD 80Gb | 1st Samsung 500Gb | 4st Western Digital 1Tb | 2st Seagate 2Tb

Permalänk
Inaktiv

Du bör få den. Du har ju trots allt fått din RMA beviljad, och konkursförvaltaren kommer antagligen att se till så att du får det du har rätt till.

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll om du fått godkänd RMA om företaget går i konkurs
och såna fordringar blir det sällan pengar till.
Nu ligger SHG i Danmark, men det skiljer nog inte så mycket
hur det fungerar.

Så det ser rätt mörkt ut om de konkar.

Permalänk

Be att få tillbaka den ursprungliga disken så att du kan skicka den till tillverkaren direkt istället.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd

Det ser ut att vara kört, så som deras mail säger

Citat:

"Jag hade gärna skickad dig en ny hårddisk om jag fått, men tyvärr befinner vi oss i en situation där vi inte får pga vi inte har kontroll av våra egna pengar utan det är ett advokatsamfund."

Så varken ny disk eller pengar tillbaka, men om dom har disken kvar kanske går att få den istället och ta kontakt med importör eller tillverkaren själv.

Jag köpte en moderkort från en butik som konka ett par månader senare och jag tog kontakt med tillverkaren, Epox hade som tur var en kontor i Holland som tog in den, 500kr T.o.R gick det på.. fast det gjorde inget då dom hade inte samma moderkort utan fick en bätre som kosta runt 400kr mer än den jag hade

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

INget

nytt under solen.. flera av de små firmorna - måste man läsa mellan raderna - för att läsa ut om man lyckas få rma i efterhand o se om firman alls bryr sig om mer än pengar - det finns ju en kund bakom pengarna
tror faktisikt där det är felet sitter hos kunden - de kan inte annalysera lägget - mot sig själv - med andra ord innlevelseförmåga

har sett många firmor komma o gå - det är bara dem med värde som består...

skitsnack ->Jag hade gärna skickad dig en ny hårddisk om jag fått, men tyvärr befinner vi oss i en situation där vi inte får pga vi inte har kontroll av våra egna pengar utan det är ett advokatsamfund<----

man kan inte ordmässigt säga att någon annan har kontroll över sina egna pengar - vi har inte kontroll av våra egna pengar
vilken hjärna skriver så?
eller har han/hon bara glömt att tänka på hur meningen är skriven
rånad -kanske - men då kan man skriva jag hade pengar i enna sekunden - men blev rånad - o glömde lägga undan pengarna.finns ingen myndighet -även om vi tror det som per automatik lägger beslag på pengarna-. rent fysiskt via space eller tentakler- sen kan det vara så att tillgångar fryses ja - men vem har insyn i firman - en revisor eller så - han kan då "ev" uttala sig..
shit happens = learn of it

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Spelar ingen roll om du fått godkänd RMA om företaget går i konkurs
och såna fordringar blir det sällan pengar till.
Nu ligger SHG i Danmark, men det skiljer nog inte så mycket
hur det fungerar.

Så det ser rätt mörkt ut om de konkar.

Permalänk
Medlem

Re: INget

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zipit
bblah blah blah

måste bara gratulera till ordbajseri av första klass, mycket text och ingen substans

som sagts, kan du få tillbaka din ursprungliga disk kan du alltid reklamera den mot tillverkaren
om SGH inte har kvar eller möjlighet att skicka ut den blir det lite knivigare, personen du fått mailsvar av verkar dock vettig så maila igen och försök få reda på om de har möjlighet att kontakta tillverkaren och förklara läget, kanske de själva inte hunnit reklamera disken än
är det någon av de större hårddisktillverkarna finns alltid en chans att de kan skicka en ny som goodwill om du och SGH förklarar läget
troligtvis intar SGH en avvaktande position gällande alla icke-akuta ärenden eftersom de ännu inte vet vad som kommer hända

och precis som andra har sagt, en konkursförvaltare prioriterar individuella privata särintressen väldigt lågt

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Re: INget

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zipit
nytt under solen.. flera av de små firmorna - måste man läsa mellan raderna - för att läsa ut om man lyckas få rma i efterhand o se om firman alls bryr sig om mer än pengar - det finns ju en kund bakom pengarna
tror faktisikt där det är felet sitter hos kunden - de kan inte annalysera lägget - mot sig själv - med andra ord innlevelseförmåga

har sett många firmor komma o gå - det är bara dem med värde som består...

skitsnack ->Jag hade gärna skickad dig en ny hårddisk om jag fått, men tyvärr befinner vi oss i en situation där vi inte får pga vi inte har kontroll av våra egna pengar utan det är ett advokatsamfund<----

man kan inte ordmässigt säga att någon annan har kontroll över sina egna pengar - vi har inte kontroll av våra egna pengar
vilken hjärna skriver så?
eller har han/hon bara glömt att tänka på hur meningen är skriven
rånad -kanske - men då kan man skriva jag hade pengar i enna sekunden - men blev rånad - o glömde lägga undan pengarna.finns ingen myndighet -även om vi tror det som per automatik lägger beslag på pengarna-. rent fysiskt via space eller tentakler- sen kan det vara så att tillgångar fryses ja - men vem har insyn i firman - en revisor eller så - han kan då "ev" uttala sig..
shit happens = learn of it

Men vad bra, då kan du förklara för oss hur det fungerar i Danmark jämfört med i Sverige när ett företag hamnat i ekonomisk kris.

Permalänk
Medlem

Re: INget

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zipit
nytt under solen.. flera av de små firmorna - måste man läsa mellan raderna - för att läsa ut om man lyckas få rma i efterhand o se om firman alls bryr sig om mer än pengar - det finns ju en kund bakom pengarna
tror faktisikt där det är felet sitter hos kunden - de kan inte annalysera lägget - mot sig själv - med andra ord innlevelseförmåga

har sett många firmor komma o gå - det är bara dem med värde som består...

skitsnack ->Jag hade gärna skickad dig en ny hårddisk om jag fått, men tyvärr befinner vi oss i en situation där vi inte får pga vi inte har kontroll av våra egna pengar utan det är ett advokatsamfund<----

man kan inte ordmässigt säga att någon annan har kontroll över sina egna pengar - vi har inte kontroll av våra egna pengar
vilken hjärna skriver så?
eller har han/hon bara glömt att tänka på hur meningen är skriven
rånad -kanske - men då kan man skriva jag hade pengar i enna sekunden - men blev rånad - o glömde lägga undan pengarna.finns ingen myndighet -även om vi tror det som per automatik lägger beslag på pengarna-. rent fysiskt via space eller tentakler- sen kan det vara så att tillgångar fryses ja - men vem har insyn i firman - en revisor eller så - han kan då "ev" uttala sig..
shit happens = learn of it

Softa på rökat.

Permalänk
Avstängd

Nu är shg.biz nere, men det gick visst att kontakta webbshopen i danmark

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Hedersmedlem

"skitsnack ->Jag hade gärna skickad dig en ny hårddisk om jag fått, men tyvärr befinner vi oss i en situation där vi inte får pga vi inte har kontroll av våra egna pengar utan det är ett advokatsamfund<----

man kan inte ordmässigt säga att någon annan har kontroll över sina egna pengar - vi har inte kontroll av våra egna pengar
vilken hjärna skriver så?"

Lite för mkt att dricka eller ;).

Tyvärr är det defintivt så att runt konkurs så kan företaget egentligen inte göra mkt när en konkursförvaltare tagit över. Och din fodran är nog tyvärr alldeles för lågprioriterad för att du ska få något. Pengarna tar slut fort när de stora fodringsägarna ska få pengar.

Jag skrev en stor artikel för tidningen IT pro för några år sedan. En lång artikel där massor grafikkort testades. Skulle få runt 10000 för den. Samtidigt som den publicerades gick tidningen i KK och trots att det ändå var "mkt pengar" (för mig) så var det ingen chans att få något då större fodningsägare gick före.

Vid ett möte med redaktionschef senare så berättades det just att efter de lämnat in konkursansökan och förvaltare tagit över fick de inte ens skicka tillbaka produkter de hade inne för test. Förvaltaren var rädd att varor som kunde inbringa pengar till konkursboet skulle skickas iväg.

Så tyvärr, din HD eller en ersättnings-HD är nog för evigt borta.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedBear

Tyvärr är det defintivt så att runt konkurs så kan företaget egentligen inte göra mkt när en konkursförvaltare tagit över. Och din fodran är nog tyvärr alldeles för lågprioriterad för att du ska få något. Pengarna tar slut fort när de stora fodringsägarna ska få pengar.

Vid ett möte med redaktionschef senare så berättades det just att efter de lämnat in konkursansökan och förvaltare tagit över fick de inte ens skicka tillbaka produkter de hade inne för test. Förvaltaren var rädd att varor som kunde inbringa pengar till konkursboet skulle skickas iväg.

Så tyvärr, din HD eller en ersättnings-HD är nog för evigt borta.

Jag har varit med om att mina prylar fysiskt befunnit sig i ett konkursbo, i mitt fall hade jag tid att springa dit och märka upp prylarna med klisterlappar... Hårddisken som skickades tillbaka tillhör ju inte shg men om inte konkursförvaltaren har tid eller möjlighet att fastslå det så är det kört...

Permalänk

Så länge man har garanti på sakerna är det ju bara skicka dom till Danmark och få dom utbytta?

frågan är dock bara vad frakten kostar för att förse det till Danmark?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Tänkte liksom ... dom har ju fortfarande företaget kvar i danmark .. det är väll igentligen samma företag bara det att de inte säljer internationellt längre .. eller har jag fel ? ..

Oavsett ska jag maila och ringa tills de asena ger mig min HDD..

Visa signatur

Gaming: Intel i7 4770-K 3,5GHz | ASUS 780GTX | 8GB Corsair | ASUS mobo | 1st Samsung SSD 128Gb | 1st Samsung SSD 256Gb | 1st Western Digital 1Tb |
Server: Intel i7 920 | XFX ATI 5970 | 6GB Corsair | ASUS Xtreme | 1st Intel SSD 80Gb | 1st Samsung 500Gb | 4st Western Digital 1Tb | 2st Seagate 2Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squeeker
Tänkte liksom ... dom har ju fortfarande företaget kvar i danmark .. det är väll igentligen samma företag bara det att de inte säljer internationellt längre .. eller har jag fel ? ..

Oavsett ska jag maila och ringa tills de asena ger mig min HDD..

Shg i Danmark respektive Sverige är olika AB och berörs inte av
varandra.

Permalänk

så du menar att det inte går att få sina saker lagade fast man har garanti?

jag köpte nyss ett nätagg som pajjat som jag skulle vilja ha fixat.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Shg i Danmark respektive Sverige är olika AB och berörs inte av
varandra.

men hur kan de inte beröras av varandra när alla konton och exakt information även finns på den danska sidan ? .. jag har aldrig varit inne där och kan ändå logga in på samma konto som jag hade på den svenska.

Visa signatur

Gaming: Intel i7 4770-K 3,5GHz | ASUS 780GTX | 8GB Corsair | ASUS mobo | 1st Samsung SSD 128Gb | 1st Samsung SSD 256Gb | 1st Western Digital 1Tb |
Server: Intel i7 920 | XFX ATI 5970 | 6GB Corsair | ASUS Xtreme | 1st Intel SSD 80Gb | 1st Samsung 500Gb | 4st Western Digital 1Tb | 2st Seagate 2Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squeeker
men hur kan de inte beröras av varandra när alla konton och exakt information även finns på den danska sidan ? .. jag har aldrig varit inne där och kan ändå logga in på samma konto som jag hade på den svenska.

Bara för att om dom är skilda företag i bolagsform hindrar inte det dem att dela kontouppgifter.

Det är enbart gissning från min sida, men jag kan inte tro annat än att de är olika aktiebolag.
Så fungerar företagen i Sverige iaf.
Har man 10 butiker så är det 10 olika företag under ett moderbolag.
Annars blir det; faller en faller alla.

Men är det klarlagt att svenskbaserade shg gått i konkurs?
Eller har de bara avvecklat det?

Kontakta shg DK för svar vad som gäller.

Permalänk
Medlem

Jag håller på å försöker få kontakt med dom ... men inga svar på mail och telefonsupport för engelska verkar inte fungera/vara aktiv. (kan inte skryta med att jag förstår grötig danska precis.

EDIT: ringde till den danska supporten ist och lyckades få svar på knagglig engelska att jag skulle ta kontakt med advokatsammfundet som hade hand om shg.biz under processen. jag har nu mailat personen som hade han om fallet bara det att han är ledig fram till den 11'e

Visa signatur

Gaming: Intel i7 4770-K 3,5GHz | ASUS 780GTX | 8GB Corsair | ASUS mobo | 1st Samsung SSD 128Gb | 1st Samsung SSD 256Gb | 1st Western Digital 1Tb |
Server: Intel i7 920 | XFX ATI 5970 | 6GB Corsair | ASUS Xtreme | 1st Intel SSD 80Gb | 1st Samsung 500Gb | 4st Western Digital 1Tb | 2st Seagate 2Tb

Permalänk

fick svar från SHG.Dk det är så att SHG byter ägare för att dom är bankrutt.

saken tillhör att all garanti försvinner och man måste ta o kontakta tillverkaren.

så i mitt fall så kontakta jag min tillverkare och fick en RMA av dom.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

razerrazer .. och det var inga problem ? .. jag har btw fått svar från advokaten som säger att jag antagligen inte kan få en ny hdd om det inte är så att jag har en kreditnotering .. vilket jag nr1. inte vet ... och nr2. så kan jag inte kålla heller eftersom de har tagit bort mina ordrar ur systemet och bara behållt min RMA på sidan...

Visa signatur

Gaming: Intel i7 4770-K 3,5GHz | ASUS 780GTX | 8GB Corsair | ASUS mobo | 1st Samsung SSD 128Gb | 1st Samsung SSD 256Gb | 1st Western Digital 1Tb |
Server: Intel i7 920 | XFX ATI 5970 | 6GB Corsair | ASUS Xtreme | 1st Intel SSD 80Gb | 1st Samsung 500Gb | 4st Western Digital 1Tb | 2st Seagate 2Tb

Permalänk

Re: shg.biz

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squeeker
Hejsan!

Det har ju för ganska många varit känt att shg.biz går emot en eventuell konkurs just nu, mitt problem vill jag ta upp här för säkerhets skulle OM det skulle bli så att shg.biz nu eventuellt tyvärr skulle gå i konkurs.

Problemet :

Det är så att jag beställde en dator hos dom i höstas, och nu för någon/några månader sedan så började en av mina HDD's att strula (den svarade långsammt och var allmänt trög). Jag skrev ut en RMA sedel och skickade denna inkl HDD och diverse papper in till shg.

Efter bara någon vecka så får jag mailet att de har tagit emot min HDD och att den väntar på att bli testad.. ytterligare ett par dagar senare så får jag ett mail om att de ska skicka en ny till mig så fort de har fått in en likadan i lager (de "beviljade" alltså min RMA).

Nu har jag fortfarande inte fått min HDD och får mitt i detta reda på att shg är på väg att eventuellt gå i konkurs .. skickar ett mail där jag får svaret "Jag hade gärna skickad dig en ny hårddisk om jag fått, men tyvärr befinner vi oss i en situation där vi inte får pga vi inte har kontroll av våra egna pengar utan det är ett advokatsamfund."

Fråga :
Om det nu blir så att shg går i konkurs, hur kan jag då få tillbaka min HDD ? . det är trotts allt en 1Tb som jag redan har betalat för som var defekt och jag väntar på en som är riktig.

Om det blir konkurs så kommer hela bolaget, inventarier och lagret och ev kundregister mm, att komma att tillhöra konkursbolaget, som förvaltass av konkursförvaltaren. Dina utsikter att få rätsida på dina problem md SHG är nog ganska små om det blir konkurs. Vid konkurs måste förvaltaren ta hänsyn i första hand till de största fodringsägarna. Små poster har ingen större chans. Har de inte bokfört RMA-n, och bevisligen fått in din HDD, - så är chanserna obefintliga

Är du dessutom svensk och bosatt i Sverige så är dina chanser annu sämre, pga att det är ett danskt bolag och omfattas av danska konkurslagar.

Vid konkurs kommer nog hela lagret att säljas ut på sk exekutiv auktion.
Det innebär att din HDD kan komma att säljas på sån auktion.
Så snart du ser att SHG konkat måste du lämna in ett krav till konkursförvaltaren. Förvaltaren ska utses straxt efter konkursen offentliggjorts.

Jag handlade vid flera tillfällen av SHG för flera år sedan, men struligare näthandel har jag aldrig råkat ut för. Rena pesten var det. De var helt inkompetenta gällande retur-hantering mm. Skcika fel grejer, tog fel betalt, dåligt förpackat mm. RIKTIGA SCHABBLARE, enligt vad jag tycker. De skickade inkasso på mig och det var avsänt från Danmark, men efter mycket strul annullerades det, för det var redan betalt.

Det har ju varit strejk där också på SHG, pga dåliga arbetsförhållanden mm.

Att de skriver att det är ett advokatsamfund som håller i pengarna kan bero på att företaget är under rekonstruktion, vilket är en åtgärd för att undvika konkurs, dvs att man helt enkelt på nåt sätt får tag i extra pengar elr förlängda krediter hos fordringsägare mm.

Konkurser kan ibland bli struligt, jag läste för många år sen om en stor bilverkstad som konkade, obetald skatt o moms etc, efter mycket om och men fick en bilägare tillbaks sin bil, men utan motor i !!! Den hade skickats iväg för renovering etc, men försvann i hanteringen, jag vet inte hur det löste sej, men det förekom ibland att Kronofogdarna skodde sig privat på konkurserna.

Bland annat fanns det en fogde i Skåne som var tokig i samlarprylar, bla.

Privat fick jag ett odrägligt ärende med en person i Göteborgs-trakten, och jag kollade upp hans bakgrund, han visade sig vara begagnad bilhandlare, men tidigare hade varit Kronofogde. Sicken karriär, haha !! Sedermera åkte han dit för grov förskingring.

Permalänk
Medlem

ok. jag snackade med advokaten som hade hand om fallet och hon frågade om jag hade fått en kreditnotering .... jag hade det .. men dock endast via mail .. hon bad mig kontakta SHG vilket jag gjorde nu vid 10-tiden idag (precis när suppporten öppnade) ..
Jag talade om hur det låg till och killen talade om att det var på väg att lösas och att han skulle skicka ett mail till mig om info.. mailet fick jag ca 20 minuter senare där det stod:

"We have sent in your diskdrive to replacement, unfortunately we can’t get any information about when they are replacing it, and if they are."

känns ju som att man eventuellt är lite närmare nu iaf mot vad man var tidigare.

Visa signatur

Gaming: Intel i7 4770-K 3,5GHz | ASUS 780GTX | 8GB Corsair | ASUS mobo | 1st Samsung SSD 128Gb | 1st Samsung SSD 256Gb | 1st Western Digital 1Tb |
Server: Intel i7 920 | XFX ATI 5970 | 6GB Corsair | ASUS Xtreme | 1st Intel SSD 80Gb | 1st Samsung 500Gb | 4st Western Digital 1Tb | 2st Seagate 2Tb

Permalänk
Medlem

Ja, vid konkurs är nog chanserna dåliga att få pengar iaf...
De har sannolikt skulder till bank, leverantörer, m.m. (kanske skatteskulder också), och din fordran är med säkerhet försumbar jämfört med dessa.

Tror den egentliga möjligheten är att påpeka till konkursförvaltaren att de har en hårddisk i sina lokaler som är DIN (som alltså inte får räknas som en av företagets tillgångar).
Rimligtvis bör du kunna få tillbaka den trasiga disken och sedan kan du skicka den direkt till tillverkaren.

Dock vore det nog smidigast om du kan få tillbaka den trasiga disken före konkursen är ett faktum, antar att du vill få det hela löst så snabbt som möjligt.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

konkursförvaltaren utses av tingsrätten,
oftast ngn advokat,
tillgångarna fördelas på ungefär följande sätt
i ungefärlig prioritets-ordning,

skatte-, moms-skulder (dvs alla statliga skulder),
arbetsgivar-avgifter
skulder gentemot kommuner och landsting
skulder gentemot banker
eventuellt försäkringsbolag
+ alla övriga

dvs anställda, leverantörer och konsumenter etc

Eventuellt kan det finnas en tidplan för hur
länge advokaten/förvaltaren får hålla på tills
det ska vara slutstädat och tillgångarna
fördelade.

Tidplanen kan innebära att småposter inte hinns med.

Konkurser ska utannonseras, och vilken
som utsetts som förvaltare, och det brukar stå
vart kraven ska skickas, och när de senast ska vara inne.

Är inte uppdaterad på bestämmelserna om konkurser, men tror att de e ungefär på detta viset.

RMA på hårddiskaar så brukar jag utnyttja tillllverkarens RMA
istället. Men det innebar vid ett tillfälle att jag fick skicka
en hd tilll Holland, det tog tid, men rätt som det var
så ringde det på en bud-kille från DHL me e ny hårddisk.

Lycka till me HDn.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte, du (Squeeker) håller på å mejlar hit å dit, ringer danska shg, snackar med advokat, startar en tråd här. För 1 sleten HDDs skull.........?

Eller har jag missat något?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vatra
Jag fattar inte, du (Squeeker) håller på å mejlar hit å dit, ringer danska shg, snackar med advokat, startar en tråd här. För 1 sleten HDDs skull.........?

Eller har jag missat något?

Ja, han vill ha en hårddisk......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Ja, han vill ha en hårddisk......

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vatra
För 1 sleten HDDs skull.........?

Har inte missat den biten idiot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vatra
Har inte missat den biten idiot.

http://en.wiktionary.org/wiki/take_a_chill_pill

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vatra
Har inte missat den biten idiot.

Du har tydligen missat att en 1TB disk kostar runt 1500:-.
Kan ett par timmars ringande och mailande rädda disken
är det en bra affär, eller?

En del brats behöver bara gå till pappa så löser det sig
direkt, men för alla andra är det kanske inte så, eller?

Rätt många skulle vara glada för en "sleten" 1TB:are.

idiot

Nog har du väl lite större ordförråd än så?