Varning för inwarehouse

Permalänk
Medlem

Varning för inwarehouse

Köpte en xbox 360 arcade av inwarehouse för ett tag sedan kommer hem och testar den (ville åt hdmi har redan en premium utan hdmi)

Kopplar in skiten och får felmedelande e64. Mailar supporten som hänvisar till MS påpekar att jag inte känner för att skicka min splitternya maskin till MS och få en beg tillbaka så dom godkänner min retur.

Idag får jag mail där dom säger att det "finns tydliga tecken att min maskin har varit modifierad" vfan e detta för skit.

Bara för att det är E64 felmedelande betyder det inte att den har varit moddad.

SKITFÖRETAG

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7... kanske är läsvärd.

Har du varit i kontakt med Inwarehouse ytterligare efter detta?

Vad är det som tyder på att den varit moddad? (Bara felkoden eller ytterligare saker?)

Kan det vara så att den tidigare returnerats av annan kund som gjort något fuffens före returen?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Och ännu viktigare, när vi lägger undan all snack, var den moddad eller ej, helt ärligt nu

Permalänk
Medlem

re

Har mailat och frågat hur dom kan säga att maskinen har varit öppnad.

Och nej maskinen är inte felflashad/sönderlödd.

Det sitter en benq läsare i den och dessa läsare kan du flasha om och om och om igen.

Testar ALLA maskiner innan dom chippas/moddas då DOA inte är så ovanligt.

Permalänk
Medlem

Med andra ord har du inte följt riktlinjerna som dragits i forumet för att du ska få skapa en sån här tråd? Eller var det en vecka sen du mailade o fortfarande inte fått svar?

Permalänk
Medlem

re

Fick följande svar

Bäste kund! Om ni inte har öppnat det så ber jag er återkomma så ska vi lägga fram vår bevisning. Så får vi skicka den till en auktoriserad verkstad för professionell bedömning, kostar dock er en del om det är så att den vart öppnad.

Vad ska man säga ? Har ju fortfarande inte fått svar på min fråga

Permalänk

Känns som du inte berättar allt utan bara säger att dom inte vill ta emot en xbox du har öppnat och du vill inte skicka den till MS för du vet att du har öppnat den och dom ger dig inte en ny.

Lätt att modifiera sanningen och smuttskasta.

Permalänk
Medlem

Re: re

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dUden
Fick följande svar

Bäste kund! Om ni inte har öppnat det så ber jag er återkomma så ska vi lägga fram vår bevisning. Så får vi skicka den till en auktoriserad verkstad för professionell bedömning, kostar dock er en del om det är så att den vart öppnad.

Vad ska man säga ? Har ju fortfarande inte fått svar på min fråga

Gör som de säger?
Om du inte har öppnat den och du fick den i obruten förpackning har du ju rimligtvis inget att oroa dig över.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

re

Varför ger dom mig isåfall inte bevisen att den har varit öppnad då?

Visst E64 felmedelandet betyder att det är något fel med dvdrommens FW och du får detta fel om du tex flashar fel.

MEN detta felemdelande precis som alla andra felmedelanden är gjorda för att MS ska kunna felsöka sina maskiner.

Anledningen till jag inte skickar den till MS direkt är för att då får men den nya lite-on dvdromen som inte får att flasha.

Permalänk
Medlem

Re: re

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dUden
Varför ger dom mig isåfall inte bevisen att den har varit öppnad då?

Visst E64 felmedelandet betyder att det är något fel med dvdrommens FW och du får detta fel om du tex flashar fel.

MEN detta felemdelande precis som alla andra felmedelanden är gjorda för att MS ska kunna felsöka sina maskiner.

Anledningen till jag inte skickar den till MS direkt är för att då får men den nya lite-on dvdromen som inte får att flasha.

De skrev ju att de återkommer med bevisningen om du vill gå vidare med ärendet.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

re

Dom skriver att dom ska skicka in det till en auktoriserad firma. Jag frågar efter deras bevis och inte någon firma.

Permalänk
Medlem

Vad är det som får dom att säga att du har varit inne och pillat i den ? inte fan behöver man skickaden till en auk verkstad för att kunna fastslå det om du har eller inte.

Vilka är dom s.k "tecken" har du dom sagt det tydligt ?

Permalänk
Inaktiv

Re: re

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dUden
Har mailat och frågat hur dom kan säga att maskinen har varit öppnad.

Och nej maskinen är inte felflashad/sönderlödd.

Det sitter en benq läsare i den och dessa läsare kan du flasha om och om och om igen.

Testar ALLA maskiner innan dom chippas/moddas då DOA inte är så ovanligt.

Men du har alltså flashat den?

Permalänk
Medlem

Re: re

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dUden
Har mailat och frågat hur dom kan säga att maskinen har varit öppnad.

Och nej maskinen är inte felflashad/sönderlödd.

Det sitter en benq läsare i den och dessa läsare kan du flasha om och om och om igen.

Testar ALLA maskiner innan dom chippas/moddas då DOA inte är så ovanligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dUden
Varför ger dom mig isåfall inte bevisen att den har varit öppnad då?

Visst E64 felmedelandet betyder att det är något fel med dvdrommens FW och du får detta fel om du tex flashar fel.

MEN detta felemdelande precis som alla andra felmedelanden är gjorda för att MS ska kunna felsöka sina maskiner.

Anledningen till jag inte skickar den till MS direkt är för att då får men den nya lite-on dvdromen som inte får att flasha.

För det första så är Inwarehouse inte ett skitföretag för det andra så erkänner du mer eller mindre att du håller på med att flasha om boxar så varför skulle Inwarehouse ha fel?

Tyvär men jag tror inte en sekund på att du är oskyldig!!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Håller med skruvis, dUden försöker bara blåsa inwarehouse på en modifierad xbox och ge dom taskigt rykte på köpet.

Ta ditt straff och lär dig en läxa IMO.

Permalänk
Medlem

Det är väl inget att sitta här och lipa för att du inte lyckas
lura inwarehouse/komplett.

Bara inse, de är smartare än du.

Permalänk
Medlem

Vad fan gör det om han håller på att modda grejjer? Nu säger han att han har fått en box som inte fungerade. Vi ser bara en sida på historien och ingen vet om han snackar skit eller om han faktiskt fick en felaktig produkt innan den var flashad eller skruvad i?

Ljuger han eller inte? Det får väl inwarehouse påvisa med bevisen som de säger sig ha.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Vad fan gör det om han håller på att modda grejjer? Nu säger han att han har fått en box som inte fungerade. Vi ser bara en sida på historien och ingen vet om han snackar skit eller om han faktiskt fick en felaktig produkt innan den var flashad eller skruvad i?

Ljuger han eller inte? Det får väl inwarehouse påvisa med bevisen som de säger sig ha.

Om han inte har nåt att dölja får han låta inwarehouse skicka vidare den, dom kanske inte är auktoriserade att kolla på den. Han har ju bevisligen gjort något som gör att han inte vill skicka iväg den, och får då stå sitt kast, helt rätt!

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Vad fan gör det om han håller på att modda grejjer? Nu säger han att han har fått en box som inte fungerade. Vi ser bara en sida på historien och ingen vet om han snackar skit eller om han faktiskt fick en felaktig produkt innan den var flashad eller skruvad i?

Ljuger han eller inte? Det får väl inwarehouse påvisa med bevisen som de säger sig ha.

Om han flashat den så har han ju förverkat sin rätt till garanti, står tydligt i använderavtalet om jag inte missminner mig. Då kan han ju inte heller klaga ifall han inte får garanti.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Om han flashat den så har han ju förverkat sin rätt till garanti, står tydligt i använderavtalet om jag inte missminner mig. Då kan han ju inte heller klaga ifall han inte får garanti.

Självklart ska han inte få ett jota om det är så att han gjort fel. Jag varken står bakom honom eller emot. Men det är knappast något som gör att jag aktar mig för Inwarehouse

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Re: re

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dUden
Och nej maskinen är inte felflashad/sönderlödd.

I och med att han skriver så här (istället för att skriva att maskinen inte är öppnad eller modifierad på något sätt överhuvudtaget) så är det ju rätt uppenbart att han har öppnat den och flashat.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Avstängd

inwarehouse som har fått så bra betyg kan väl knappast försöka lura nån? 8/10 poäng med 554 st bedömningar

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
inwarehouse som har fått så bra betyg kan väl knappast försöka lura nån? 8/10 poäng med 554 st bedömningar

Lura o lura, klart de kan begå misstag de med, men i det här fallt är det ju utom tvivel inte inwarehouse som försöker lura någon.

Permalänk
Medlem

Om du är så säker på att du inte gjort fel, varför låter du inte InWarehouse skicka iväg? Det kostar dig inte något om du har rätt ju.
Antingen säger dem "inget konstigt, dåligt fabriksprogrammering," eller "helt fel mjukvara avbruten mitt i skrivningen"

Men å andra sidan, var en man, bit i det sura äpplet och erkänn att du misslyckades programmera om den lättaste läsaren av alla.

Samt du tror väl inte att ett företag som är seriöst skulle byta ut en enhet bara sådär, med ett klassiskt fel på en klassisk konsol som tyder på att du misslyckats flasha...

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Kan inte låta bli att småle. Det är enkelt att se ifall maskinen är modifierad, klisterlapparna är borta, annan firmware i läsaren, slitage i skalet etc. Du har brutit mot avtalet som godkänns när du sätter igång maskinen och du har förvanskat din garanti genom att öppna upp den och utsatt den för yttre påverkan. Inte så konstigt att dom säger att den är moddad och inte fixar den. Skickar du vidare den till en verkstad kommer du garanterat åka på en undersökningsavgift samt fraktkostnader.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Avstängd

Jag läser bara att han köpt den, kopplat in den för att testa men får felkod, sen att han TESTAR INNAN CHIPPNING/MODDNING.

Sen hur kan man förvänta sig att MS skickar felfria konsoler med 0% felmarginal när dom inte ens lyckas med OS till datorer på första försöket (SP1,SP2)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Jag läser bara att han köpt den, kopplat in den för att testa men får felkod, sen att han TESTAR INNAN CHIPPNING/MODDNING.

Sen hur kan man förvänta sig att MS skickar felfria konsoler med 0% felmarginal när dom inte ens lyckas med OS till datorer på första försöket (SP1,SP2)

Ser inte nånstanns att han hävdat att han INTE har modifierat den på nåt sätt.
Borde vara det första man gör, gör han det nu lär ju ingen tro på honom

Permalänk

Roligt detta, vissa är så lätta ett genomskåda till och med genom några inlägg på internet.

Permalänk
Medlem

re

Ok nu är jag "oseriös" och svarar från ett annat konto.......

Kul att folk är sånna "experter" här.

För det första kan man flasha om en benq läsare flera gånger så länge man har rätt nyckel så är det inga problem. Du kan tom flasha en samsung eller philips dvd och ersätta benq läsaren med precis som man gjorde innan benq läsaren var knäckt.

Hur seriöst är det att "hota" sina kunder med "du kommer få betala dyra reparationer om du har fel" innan dom ens själva kan säga vad problemet är och inte bara komma med "du har pajjat den".

Varför gör jag inte detta då när jag har rätt?

Varför ska jag riskera att få betala något efter som IW strular varför skulle inte denna "expert" strula med.

Varför tog ens iw tillbaka min maskin? Jag sa ju klart och tydligt att den hade felmedelande e64.

Sen har jag för mig att dom enda som får reparera 360 är MS själva via reparationscentret i tyskland dit jag skeppat x antal RROD maskiner.

Ni som tvivlar på att man kan få DOA kan ju ringa runt till alla stora chippbutiker och fråga om dom testar alla maskiner orginal innan dom chippar.