Beslutångest över köp: Vilket, GTA IV eller BAD COMPANY?

Permalänk

Beslutångest över köp: Vilket, GTA IV eller BAD COMPANY?

Precis som topicen lyder så har jag svårt att välja vilket jag ska köpa till PS3an,
ni som har båda får gärna tipsa om vilket ni gillat bäst. Har demot på bad company och spelat MP läget där, gillar det. Har även alltid gillat Gta spelen därav min lilla ångest över valet. Säga inte båda budgeten i sommar tillålter bara ett:)

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

GTA alla dagar i veckan

Permalänk
Medlem

Bad Company! Skönt singelplayer lir med onlinefunktion Givet Köp!

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk

GTA IV såklart. Valet är inte så svårt, GTA IV är ett av de bästa spelen någonsin, Bad Company är ännu ett tråkigt krigs-fps. Onlinedelen är ju betydligt roligare i GTA också.

Permalänk
Medlem

Håll utkik efter Saints row 2 i höst, verkar riktigt kul. Men nu i sommar så är det GTA4 som gäller, det ger rätt många speltimmar för pengarna, även om man skiter i både online och duvjakt, så är snutslakt och storyn lätt 100 timmar speltid...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Okej, tackar för svaren. Hur är GTA då, har hört en del om framedrops och blueray spelare som gått sönder kanske mest slump det där sista?

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonizer
Okej, tackar för svaren. Hur är GTA då, har hört en del om framedrops och blueray spelare som gått sönder kanske mest slump det där sista?

Tror knappast GTA IV i sig är boven, utan det hade hänt förr eller senare iallafall.

Permalänk
Medlem

Det kan slöa ner lite när det händer väldigt mycket samtidigt, men inte värre än nått annat spel...
Bättre att spelaren går sönder tidigt på garanti, än att du undviker bra spel för att du är rädd.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jag hade köpt Battlefield BC... ett riktigt bra onlinespel som håller länge!

Visa signatur

moops

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonizer
Okej, tackar för svaren. Hur är GTA då, har hört en del om framedrops och blueray spelare som gått sönder kanske mest slump det där sista?

Att bluerayspelare går sönder behöver du inte oroa dig för eftersom det sitter en vanlig DVD-läsare i 360n Hackar lite kan det göra ibland om du verkligen pressar spelet men det är inte värre än i något annat spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Att bluerayspelare går sönder behöver du inte oroa dig för eftersom det sitter en vanlig DVD-läsare i 360n Hackar lite kan det göra ibland om du verkligen pressar spelet men det är inte värre än i något annat spel.

Han har dock en PS3, ingen Xbox360.

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem

Jag fick hem mitt ps3 med just de två spelen igår och visst GTA är ju GTA (enormt stort och allt men oxå väldigt likt föregångarna förutom grafiken) men bad company e faktiskt riktigt skoj! Valet är inte lätt, men ja kan ju säga att de spelet ja har spelat mest nu är bad company (singelplayer). Om du är ny inom GTA så ta definitivt GTA. Har du däremot spelat igenom alla GTA är skillnaden inte så stor, förutom onlineläget, och jag hade därmed valt Bad company.

Permalänk
Medlem

Om du tycker om fps och att spela multiplayer så ska du lugnt välja Bad company

Men om du å andra sidan tycker om en bra robust singleplayer spel med lång speltid så välj GTA, du har multiplayer möjligheter där också.

personligen skulle jag välja Bad company för jag tycker det är snäppet roligare att spela multiplayer med andra än att spela singleplayer.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk

Har inte provat GTA än så min röst går på BC med

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk

BF BC
Heltklart
Jag har GTA IV och jag har BF BC demot.

Visa signatur

Min dator är antik! AMD athlon processor 899mhz, ATI Radeon 9000 AGP 128MB, 512 mb minne och en fantastisk hårdisk på 28 gb

Permalänk
Medlem

Jag har både GTA IV och BF:BC och röstar för GTA. Singelplayer delen på bad company var rätt trist. Fast online var det riktigt bra.

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk

Shit killar ni har inte gjort det lättare för mig hehe får väl ta krona eller klave på detta beslut:P

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Inaktiv

Du skulle skapat en omröstning

Permalänk

Tror ingen här kan svara på vad du ska köpa. Gillar du FPS köp BC, gillar du GTA-stilen så köper du det. Tanka demon först och prova, sen köp ett för att sedan köpa det andra.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Skulle ta battlefield. Köpte båda spelen och ett 360 för två veckor sedan och klarade av storymodet på gta idag och enligt mig så är spelet tyvärr sämre än föregångaren. Så har du lirat föregångaren så är det definitivt battlefield som gäller. Annars så är battlefield enligt mig strået vassare.

Tillägg:
Har nu provat lite xbox-live till spelen och bad company vinner här stort. Sedan så tycker jag live på gta är krångligt att komma in på servrar med många spelare. Hittar inga listor på servrar.

Permalänk

Problemet är att båda spelen är sämre än de borde. GTA är stendumt och Bad Company hjärndöd action. Av de två är dock GTA det överlägset mest retarderade. Sen kan man ha roligt någon timme med båda, förslagsvis fyra-fem.

Permalänk
Avstängd

hatade bad company massor av buggar... dessutom tråkig grafik dåligt online läge, singleplayer delen ser jag som oseriös

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk

tackar för alla svaren, har lagt en beställning på GTA. Tänkte som så att visst Bad
Company är riktigt kul i MP, men har spelat så jädra många FPS spel på sistone så detta blir lite mer variaton, återkommer till Fps igen när något spektakulärt
släpps;)

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

Jag köpte både Gta Iv och bad company 2 samma dag

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Skrivet av phixip:

Jag köpte både Gta Iv och bad company 2 samma dag

Och det känns högintressant i en tråd som dog för 4 år sen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Och det känns högintressant i en tråd som dog för 4 år sen?

Haha ja hur hittade han denna tråd? xD

Permalänk
Medlem

Hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli