Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Saken är ju den att även om killen flashar hundratals boxar så måste Inwarehouse kunna bevisa utom rimligt tvivel att det är just den box som trådskaparen reklamerar som har blivit "sönderflashad" av kunden och då hävda att bara för att det finns märken i plasten så har boxen blivit öppnad är tvivelaktigt då gamla skal tydligen används i nyproduktion av boxar.

Har inte Inwarehouse mer bevisning än märken i plasten så faller deras s k bevisning och dom får vackert fixa boxen på garantin.

Om han följt deras anvisningar och inte brutit mot avtalet så kommer han inte få några merkostnader, så vad är problemet? Tycker inte själv att inwarehouse på plats ska behöva bevisa det, tycker det funkar ypperligt om dom skickar den till MS egna reparatörer som kollar det. Att alltid hävda kundens rätt och citera lagar hit och dit funkar tyvärr inte alltid.

Sedan måste ju deras "bevisning" varit rätt bra om dom nu lyckats träffa en flashare som han nu är, tror inte dom anklagar alla kunder som bara har ett märke i plasten för flashing, har iallafall inte sett flera gnälltrådar om det. Trådskaparen undanhåller säkert mer än han vill berätta då inwarehouse läser denna tråden.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Sötast
Citat:

Saken är ju den att även om killen flashar hundratals boxar så måste Inwarehouse kunna bevisa utom rimligt tvivel att det är just den box som trådskaparen reklamerar som har blivit "sönderflashad" av kunden och då hävda att bara för att det finns märken i plasten så har boxen blivit öppnad är tvivelaktigt då gamla skal tydligen används i nyproduktion av boxar.

Har inte Inwarehouse mer bevisning än märken i plasten så faller deras s k bevisning och dom får vackert fixa boxen på garantin.

Håller med dig på vissa andra punkter men jag tror du har missuppfattat här:

Inwarehouse skicka gärna boxen vidare, men varnade bara kunden för att om MS menar på att den faktiskt är flashad så blir det en kostnad för kunden.

Alltså det var bara en vänlig varning att : "Vi ha upptäckt vad felet är, MS kanske gör det också, å då kan dom ta ut en kostnad"

Permalänk
Medlem

Benq går ju inte att flashasönder. Trycker man in fel nyckel så kommer det ju upp att man ska stoppa in spelet i en 360 inte e64.

MS tar emot maskiner såläng man inte är bannad på xboxlive men som sagt får man troligtvist tillbaka fel dvd.

Permalänk
Medlem

Om nu trådskaparen inte får sin box fixad och han vet med sig att han inte gjort nått fel så är det ARN som isf får avgöra detta.

Sen är det så att oavsett vem som anser att det är kunden som gjort nått otillbörligt så varan gått sönder så är det inget som säljaren bara kan bestämma att inte ersätta kunden utan det är återigen så att säljaren eller någon i ledet där varan är inlämnad måste bevisa till 100% att det är kunden som är orsaken till felet på varan för att slippa undan ansvar för att kunden får en felfri vara.

Vill eller kan inte säljaren eller annan person i ledet lägga fram 100%-ig bevisning råder jag trådskaparen att låta ARN avgöra detta och som jag återigen upprepar så används tydligen gamla skal i nyproduktion av boxar så märken i plasten är därför i sig inget bevis på att boxen varit öppen.

Menar som så att ingen kan bara bestämma att det är fel på trådskaparens box utan att lägga fram bevisning som styrker detta och när det hittils finns rimliga tvivel till att bevisningen räcker och vi inte fått mer ifrån varken Inwarehouse eller trådskapren så anser jag fortfarande att boxen skall åtgärdas utan kostnad för kunden.

Om bevisning kommer fram som till 100% visar att det är kunden som har gjort nått med boxen som därför inte fungerar nu så då är fallet klart men som det är nu så är fallet ganska grumligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

....jag återigen upprepar så används tydligen gamla skal i nyproduktion av boxar så märken i plasten är därför i sig inget bevis på att boxen varit öppen.

Så länge du inte kan lägga fram trovärdiga bevis på att MS skulle använda
begagnade skal i nyproduktionen tycker jag vi lägger det argumentet
åt sidan.
Hörsägen i nåt moddarforum räcker inte i ARN.

Sen, olirc, vad är det som skulle få dig att anse "tillräcklig" bevisning
som i din mening är omöjlig att slingra sig ur både teoretiskt och praktiskt?
Fingeravtryck inne i boxan, DNA, ID-kort, eller vad anses tillräckligt?

Anser en aukt. verkstad att boxen är modifierad tror jag det väger väldigt tungt hos ARN.

Permalänk

Att trådskaparen går till ARN är likamed noll då han vet att han inte kommer vinna någonting, då vi redan vet att han i fråga har moddat sin box, och därmed vägrar att låta inwarehouse skicka den vidare eller ta det till ARN, då han aldrig skulle vinna i något av fallen. Istället kastar han helt obefogat skit mot inwarehouse, som i mina ögon vinner denna fighten.

Erik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Att trådskaparen går till ARN är likamed noll då han vet att han inte kommer vinna någonting, då vi redan vet att han i fråga har moddat sin box, och därmed vägrar att låta inwarehouse skicka den vidare eller ta det till ARN, då han aldrig skulle vinna i något av fallen. Istället kastar han helt obefogat skit mot inwarehouse, som i mina ögon vinner denna fighten.

Erik

Vet vi att trådskaparen har moddat boxen? Hur då? Inga konkreta bevis iaf utan som bäst kan det räknas som indicier och det räcker inte som bevis!

Håller med annars att tråden kan låsas då trådskaparen inte har postat nått mer här så kanske han är skyldig till den trasiga boxen iaf men det vet vi inte med säkerhet här iaf utan det tycks bara hit o dit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vet vi att trådskaparen har moddat boxen? Hur då? Inga konkreta bevis iaf utan som bäst kan det räknas som indicier och det räcker inte som bevis!

Varför låter han då inte Inwarehouse skicka boxen till Microsoft? Har han inte gjort något har han ju inget att oroa sig för och han kommer inte behöva betala något för detta. Har han öppnat och pillat i boxen får han stå sitt kast och får betala kostnaden.

Permalänk
Medlem

Verkar vara bakvänd bevisföring i denna tråden ?

Det är inte kunden som skall bevisa att han inte gjort något, utan försäljaren som skall bevisa att kunden gjort fel.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Jag vill fortfarande att någon hostar upp bevis för att Microsoft använder begagnade skal i nyproduktionen. Har googlat på det och inte hittat annat än indicier i stil med "jag läste på ett forum att det är så" och "min polares systers pojkväns brorsa känner en kille som är släkt med en Microsoftanställd".

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Verkar vara bakvänd bevisföring i denna tråden ?

Det är inte kunden som skall bevisa att han inte gjort något, utan försäljaren som skall bevisa att kunden gjort fel.

Ingen behöver bevisa något alls så länge han inte skickar iväg boxen.

Det där om återanvändning av beg boxar låter rent ut sagt som skitsnack imo..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cami
Varför låter han då inte Inwarehouse skicka boxen till Microsoft? Har han inte gjort något har han ju inget att oroa sig för och han kommer inte behöva betala något för detta. Har han öppnat och pillat i boxen får han stå sitt kast och får betala kostnaden.

För om man skickar 360in till microsoft så får man inte tillbaka den man skickar in utan en "utbytes" maskin som till 99% har en lite-on dvdrom som man idag inte kan chippa :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2
För om man skickar 360in till microsoft så får man inte tillbaka den man skickar in utan en "utbytes" maskin som till 99% har en lite-on dvdrom som man idag inte kan chippa :).

Låt mig se: Ha en XBOX som inte funkar eller en som man inte kan chippa... HMMMMMM

Vidare är det inte TS som ska bevisa att han inte chippat, utan det handlar om att IW vill låta ett annat företag bevisa att TS chippat boxen, medan TS inte vill detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2

Det är ju varken Microsofts eller InWarehouses problem, den saken är säker Dom stödjer ju knappast chippning officiellt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Ingen behöver bevisa något alls så länge han inte skickar iväg boxen.

... ?? Det är väl uppenbart, men vad har det med saken att göra ?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Håller med annars att tråden kan låsas då trådskaparen inte har postat nått mer här så kanske han är skyldig till den trasiga boxen iaf men det vet vi inte med säkerhet här iaf utan det tycks bara hit o dit.

Precis. Men han vägrar ju skicka iväg den så varför skulle han inte mixtrat med den? Om min Xbox gick sönder och att jag inte skulle få tillbaka den förrens jag skeppat den till en verkstad så hade jag gjort det, finns ju ingen anledning att inte göra det såvida du inte... 1. Har mixtrat med den. 2. Får en del utbytt så du inte kan mixtra med den.

Tycker också tråden kan låsas, då trådskaparen inte kommer med något nytt här.

Erik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Precis. Men han vägrar ju skicka iväg den så varför skulle han inte mixtrat med den?

För att han inte vill ha en lite-on dvd?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
För att han inte vill ha en lite-on dvd?

Just det! Ja då får ju Inwarehouse byta den direkt såklart! Killen måste ju få den fixad utan att behöva byta ut sina delar!!

Erik

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad gäller andra som påstår att MS skulle sälja boxar med skador på plasten som nya... BS... snarare elektronikkjedjor som säljer boxar som nya var de faktiskt tidigare har varit ute hos kunder som ångrat köpet.

Men låt oss göra en recap...

1. TS har erkännt att han är en moddare, vilket i sig är olagligt.
2. TS har köpt en ny box som visar på ett kännt fel som kommer vid felmoddning men säger sig inte ha moddat denna Ännu.
3. TS lämnar in den för reparation var verkstaden upptäcker tydliga tecken på att maskinen har varit öppnad. De erbjuder fortfarande att skicka den vidare för reparation men varnar att om MS kommer fram till att den varit moddad kommer kunden att stå för hela kostnaden.
4. TS väljer att inte låta maskinen gå vidare till reparation, antingen för att han inte vill riskera få en häftig räkning (vilket han inte behöver oroa sig för om han inte gjort något fel, för då finns som sagt en konsumentköplag som han kan stödja sig mot) eller för att han vill kunna behålla sin moddvänliga optiska enhet.

Dra era egna slutsatser... jag har dragit mina... TS verkar inte vilja kommentera längre... kan vi låsa tråden nu eller ska vi spekulera mer i detta?

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BadArg
Vad gäller andra som påstår att MS skulle sälja boxar med skador på plasten som nya... BS... snarare elektronikkjedjor som säljer boxar som nya var de faktiskt tidigare har varit ute hos kunder som ångrat köpet.

Men låt oss göra en recap...

2. TS har köpt en ny box som visar på ett kännt fel som kommer vid felmoddning men säger sig inte ha moddat denna Ännu.
3. TS lämnar in den för reparation var verkstaden upptäcker tydliga tecken på att maskinen har varit öppnad. De erbjuder fortfarande att skicka den vidare för reparation men varnar att om MS kommer fram till att den varit moddad kommer kunden att stå för hela kostnaden.
4. TS väljer att inte låta maskinen gå vidare till reparation, antingen för att han inte vill riskera få en häftig räkning (vilket han inte behöver oroa sig för om han inte gjort något fel, för då finns som sagt en konsumentköplag som han kan stödja sig mot) eller för att han vill kunna behålla sin moddvänliga optiska enhet.

Dra era egna slutsatser... jag har dragit mina... TS verkar inte vilja kommentera längre... kan vi låsa tråden nu eller ska vi spekulera mer i detta?

Sedan när blev det olagligt att modda tv-spel i Sverige och MS skickar ingen "häftig räkning" utan säger nej vi lagar inte maskinen.

Till "TS" pröva att läsa ut nyckeln och testa i en annan drive. dvd-rommarna testats i benq produktion och sedan hos ms så sannorlikheten att det skulle vara felaktig fw är 0% måste vara hårdvarufel.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BadArg

Olagligt? Enligt Sveriges Rikes Lag?

Citat:

Var säger han att han inte moddat den?

Citat:

Helt riktigt.

Citat:

Låter väldigt mycket som att han inte vill skicka dit den eftersom han kommer få betala massa kostnader = han har moddat den?

Permalänk
Avstängd
Citat:

... ?? Det är väl uppenbart, men vad har det med saken att göra ?

Svar på ditt inlägg:
"Verkar vara bakvänd bevisföring i denna tråden ?

Det är inte kunden som skall bevisa att han inte gjort något, utan försäljaren som skall bevisa att kunden gjort fel. "

Kommer du inte ihåg vad du skriver?

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Svar på ditt inlägg:
"Verkar vara bakvänd bevisföring i denna tråden ?

Det är inte kunden som skall bevisa att han inte gjort något, utan försäljaren som skall bevisa att kunden gjort fel. "

Kommer du inte ihåg vad du skriver?

Varför du anser att det besvarar mitt inlägg, förstår nog bara du.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Olagligt? Enligt Sveriges Rikes Lag?

Kolla upp 6 kapitlet i Upphovsrättslagen så kommer du bli överraskad.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knug
Kolla upp 6 kapitlet i Upphovsrättslagen så kommer du bli överraskad.

Vad har det med modifierande av konsol att göra?

Och varför skulle jag bli överraskad?

EDIT: Ah, hittade.

Kap 6 A
52d§: Det är förbjudet att utan samtycke från upphovsmannen eller dennes rättsinnehavare kringgå en digital eller analog spärr som hindrar eller begränsar framställning av exemplar av ett upphovsrättsligt skyddat verk, kringgå en teknisk skyddsprocess, exempelvis en kryptering, som hindrar eller begränsar tillgängliggörande för allmänheten av ett upphovsrättsligt skyddat verk eller kringgå en annan teknisk åtgärd som hindrar eller begränsar sådant tillgängliggörande.

Antar att det var det som menades?

Permalänk
Avstängd

Lagen i helhet hittas på http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19600729.HTM
Man kan snabbt dra slutsatsen att det inte är tillåtet/lagligt att modifiera sin X-Box såvida man inte erhållit ett tillstånd för det av MS. (Vilket skulle göra en normalanvändare jäkligt unik)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Sen finns det en dold lag också, "Det jag äger gör jag vad fan jag vill med" Dock så länge det inte har något med bedrägeri å göra med

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Sen finns det en dold lag också, "Det jag äger gör jag vad fan jag vill med" Dock så länge det inte har något med bedrägeri å göra med

Så tänker jag. Men då är jag också redo att avsäga mig rätten att whinea när jag inte kan skicka tillbaka skiten på garantin

Permalänk
Avstängd
Citat:

Varför du anser att det besvarar mitt inlägg, förstår nog bara du.

Knappast mitt problem, verkar inte finnas någon fler än du som inte förstod.

BTW, du har inget för att du skickar uppstudsiga PM till mej. Moderatorwannabee?

Visa signatur