Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Så tänker jag. Men då är jag också redo att avsäga mig rätten att whinea när jag inte kan skicka tillbaka skiten på garantin

Absolut, så är jag med.
Byter jag kylare på grafikkortet tycker jag att garantin är borta, personligen alltså... om det är just det som orsakat skadan.

Tänkte ta en bil jämförelse men det skiter vi i

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Absolut, så är jag med.
Byter jag kylare på grafikkortet tycker jag att garantin är borta, personligen alltså... om det är just det som orsakat skadan.

Tänkte ta en bil jämförelse men det skiter vi i

Haha precis. Nej du, nu håller vi bilarna borta från detta

Måste kunna skriva i en endaste sketen tråd utan att jag drar upp bilar

Permalänk
Medlem

Märket XTZ har en rätt häftig garanti. Går en sak sönder har man själv rätt att öppna produkten och meka med den i hopp om att finna felet. Man får t om ta lös den trasiga komponenten (om man finner denne) och få den utbytt, gratis givetvis. Detta är givetvis frivilligt och vill man istället skicka tillbaks hela produkten kan man ta den vägen istället!

Tummen upp sådant enligt mig

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Westbound
Är vi inte lite offtopic nu?

Det har vi varit rätt länge imo...

Trååkigt att TS aldrig skrivit mer i tråden..

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Westbound
Skyldig som synden kanske?

Fördomsfullt av mig kanske, men jag är iaf av den meningen

Permalänk
Medlem

Finns ju benq fw att ladda hem från nätet vissligen får man fel dvdkey men E64 medellandet kommer försvinna iallafall :). Dvdkey kan man få ut från nandflashen också

Permalänk
Medlem

status

Boxen är påväg tillbaka för att skickas vidare till MS

Ringde MS supporten och frågade om man får betala om felet anses vara självförvållat och fick svaret nej.

Därför jag själv tänker skicka den till MS istället för att låta IW skicka den till sina reparatörer.

Kom och tänka på den gången jag två beg xboxar från game. Jag frågade personalen om dom alltid testar deras maskinen "jajamensena det gjorde dom"

Kom hem och testade maskienerna precis som jag brukar göra....
En av maskinerna var redan chippad och hade en 300gb hd i sig laddad med XBMC och 100+ spel på hd.

En annan gång köpte jag en Xbox360 på EG kommer hem och testar igen vfan det finns ju redan en profil inlagd på xboxen öppnar kartongen och kollar alla kablar kontroller osv är använda testar med ett brännt spel fungerade det med. Retunerade skiten där utan problem och frågade varför dom säljer BEG saker till fullpris svaret blev "den måste ha slinkit förbi våra kontroller"

Eller laptopen från dell som levererades med tyskt tbord men som enligt supporten hade levererats med svenskt.

Kontentan ? Allt som säljs är inte 100% felfritt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dUden

Ringde MS supporten och frågade om man får betala om felet anses vara självförvållat och fick svaret nej.

Därför jag själv tänker skicka den till MS istället för att låta IW skicka den till sina reparatörer.

Kom och tänka på den gången jag två beg xboxar från game. Jag frågade personalen om dom alltid testar deras maskinen "jajamensena det gjorde dom"

En av maskinerna var redan chippad och hade en 300gb hd i sig laddad med XBMC och 100+ spel på hd.

En annan gång köpte jag en Xbox360 på EG kommer hem och testar igen vfan det finns ju redan en profil inlagd på xboxen öppnar kartongen och kollar alla kablar kontroller osv är använda testar med ett brännt spel fungerade det med. Retunerade skiten där utan problem och frågade varför dom säljer BEG saker till fullpris svaret blev "den måste ha slinkit förbi våra kontroller"

Eller laptopen från dell som levererades med tyskt tbord men som enligt supporten hade levererats med svenskt.

Tror ingen har påstått att allt som säljs är 100% felfritt, utan att det här specifika fallet var lite annan inblandat med, beroende på sättet du framla fakta etc.

Edit: jag trodde att IW skulle skicka in den till MS de med.

Permalänk
Avstängd

Re: status

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dUden

Skulle inte tro det, men du kanske kan styrka det på något vis så det inte klassas som BS DeLuxe?

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |