Permalänk

datorbutiken

vet inte riktigt vilket ämne jag skulle sätta den här tråden i men admin får flytta tråden dit den ska.Men såhär är det jag köpte en dator i komponenter hos datorbutiken för 2-3 månader sen och nät delen kan vara slut nu så jag undrar om man får nån garanti eller försäkring därifrån... hittade inget på sidan om detta och jag har inte betalat för nån försäkring/garanti inte nått extra.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Använd garantin, hör av dig til db och skriv vad som hänt så kommer de hjälpa dig.

Permalänk

okej tack för svar

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

På följesedeln du fick med prylarna finns en returfraktsedel
som du skall sätta på paketet så slipper du betala för frakten-
Men först, kontakta db.

Permalänk

Okej SUMITOMO så du menar alltså att dom skickar med en fraksedel till varje vara som dom skickar iväg.. Rätt roligt att du själv tror på det. Dom har till och med speciella RMA nummer som man ska skriva på paketet.

Jag har för mig att datorbutiken har en funktion på hemsidan likt kompletts. Där skall du fylla i vilken vara det är och vad felet är osv. Annars tycker jag att du ska höra av dig till dom..

Ibland kan det till och med vara somså att man får stå för frakten själv och sedan skicka in kvitto på kostnaden, ersättning kan man få kontant eller i tillgodo..

Lycka till

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerlund
Okej SUMITOMO så du menar alltså att dom skickar med en fraksedel till varje vara som dom skickar iväg.. Rätt roligt att du själv tror på det. Dom har till och med speciella RMA nummer som man ska skriva på paketet.

Jag har för mig att datorbutiken har en funktion på hemsidan likt kompletts. Där skall du fylla i vilken vara det är och vad felet är osv. Annars tycker jag att du ska höra av dig till dom..

Ibland kan det till och med vara somså att man får stå för frakten själv och sedan skicka in kvitto på kostnaden, ersättning kan man få kontant eller i tillgodo..

Lycka till

Kul att du tycker det är roligt.

Ja, i nederkanten på följesedlen finns en fraktsedel som är
självhäftande och skall klistras på paketet. Självklart skall
man ha RMA-nummer från dem innan man skickar.

Har inte tillgång till nån följesedel nu, men db-mannens ord
kanske duger?

"Begär returnummer och nyttja den fraktlapp du fått med leveransen"

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=817...

Du kanske skulle handla därifrån så är det lättare att veta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerlund
Okej SUMITOMO så du menar alltså att dom skickar med en fraksedel till varje vara som dom skickar iväg.. Rätt roligt att du själv tror på det. Dom har till och med speciella RMA nummer som man ska skriva på paketet.

Jag har för mig att datorbutiken har en funktion på hemsidan likt kompletts. Där skall du fylla i vilken vara det är och vad felet är osv. Annars tycker jag att du ska höra av dig till dom..

Ibland kan det till och med vara somså att man får stå för frakten själv och sedan skicka in kvitto på kostnaden, ersättning kan man få kontant eller i tillgodo..

Lycka till

rätt roligt att du inte tror på det, det är sant faktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
På följesedeln du fick med prylarna finns en returfraktsedel
som du skall sätta på paketet så slipper du betala för frakten-
Men först, kontakta db.

Stämmer till 100%..

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Hedersmedlem

* Tråd flyttad *