Permalänk
Avstängd

Mycket i gymnasiet

Enkel fråga som blir komplicerad

Jag fick ganska hyfsad betyg nu i grundskolan skulle jag vilja påstå, 290 poäng utan större pluggande ( och erkänner, faktiskt inget alls). Eftersom jag kommer läsa GANSKA mycket undrar jag om jag inte ska ta bort något.

Jag älskade verkligen mattematik när jag gick i låg och mellanstadiet, när jag började i högstadiet så fick jag världens sämsta matte lärare som även är gymnasielärare(utbildad), men hon var så jävla sämst så det inte är sant, noll i pedagogik. Så därför kan jag INGEN matte och är verkligen sämst på det efter att jag inte har pluggat något i 4 år, hur fick jag då VG? Jag vaknade sista dagen runt 3 på morgonen och rååå pluggade kapitlet och efter 2 dagar glömde jag bort allt.
Samma sak gäller tyskan, världens sämsta lärare, han lär oss ENGELSKA på tyska lektioner och har gjort det i 4 år och rektorn vill inte göra något så jag fick bara G. Dock ska jag läsa tyska i gymnasiet första året för att få tag i merit poäng (0.4).

Så frågan är jag är helt handikapad i mattematik och tyska, finns det någon chans att jag överlever? Hur mycket måste man egentligen jobba hemma och hur mycket får man hemläxa? Kan inte säga att jag har lätt för matte.

Sedan ska jag också läsa kinesiska vid sidan om.

Sedan vågar jag inte tänka på hur svårt fysik B kommer vara, tror nog jag blir mer orolig över det än matte A vilket säkert är ur lätt för de flesta.

Svenska och engelska är lätt för mig om jag ger det lite tid och anstränger mig.

Men kommer jag överleva första året?

Här är kursen jag kommer läsa(plus kinesiska):
http://www.kitas.se/goteborg/pdf/Poangplan%20NV%202004.pdf
Jag förmodar att om det inte står några poäng under år ett betyder att jag inte läser den kursen då?

I tvåan kommer jag även lästa inriktning 2 OCH 3 dvs:
Inr Matematik - datavetenskap
och
Inriktning Miljövetenskap

Eftersom de båda intresserar mig,(och ja, jag får ihop det med schemat redan kollat med rektorn)

Är beredd att lägga 8 timmar per dag och 10 på helger för att få detta att fungera, kommer satsa allt. Frågan är kommer jag klara mig, då räknar jag med att få nästan MVG i alla kursen.

Ge mig tips och råd. Börjar den 18. Av vad jag har hört ska vi läsa halva matte A på en vecka DVS första veckan, från 8 till 2.

(Observera att det är min lillebror som skriver, han lånar mitt konto, själv har man gott ut gymnasiet men läste något helt annat så kan ej svara på hans frågor)

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog vilja påstå att Matte A inte är något att oroa sig över, bara mest en liten repedition av högstadiet, så jag tror att mycket av det du missat kommer att klicka. Kanske dock lite kort tid att få in allt på dock.

Nu hade/har jag dock en mattelärare som är RIKTIGT bra, men av vad jag hört från nior som bara tittat i MaA böckerna vid studiebesök, har tyckt att det såg enkelt ut, även de senare delarna.

Det var först i MaB som något nytt introducerades om jag inte minns helt fel.

Vad gäller FyB så kan jag inte uttala mig då jag ska läsa det i höst. FyA var dock ingen större svårighet trots dålig lärare HT, återigen mest repedition. FyB ska väl vara lite svår men får du en bra lärare så ska det nog gå bra(Jag får min matte-lärare:)).

Tyskan då... återigen repedition första kursen.

//Matte

Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Jag fick ganska hyfsad betyg nu i grundskolan skulle jag vilja påstå, 290 poäng utan större pluggande ( och erkänner, faktiskt inget alls).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Jag älskade verkligen mattematik när jag gick i låg och mellanstadiet, när jag började i högstadiet så fick jag världens sämsta matte lärare som även är gymnasielärare(utbildad), men hon var så jävla sämst så det inte är sant, noll i pedagogik. Så därför kan jag INGEN matte och är verkligen sämst på det efter att jag inte har pluggat något i 4 år, hur fick jag då VG?

Om man inte lägger ned någon tid alls själv är man inte riktigt i läge att gnälla på lärarna, inte ens den bäste läraren kan på egen hand lära någon särskilt mycket.

Hur det kommer gå är svårt för utomstående att bedömma, varför inte testa? Så svårt är det inte, men skulle det inte fungera får du väl byta.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Om man inte lägger ned någon tid alls själv är man inte riktigt i läge att gnälla på lärarna, inte ens den bäste läraren kan på egen hand lära någon särskilt mycket.

Hur det kommer gå är svårt för utomstående att bedömma, varför inte testa. Så svårt är det inte, men skulle det inte fungera får du väl byta.

Inte riktigt läge? Okej matten visst hade kunnat gå hem och arbetat i boken, men tyskan, vi lärde oss engelska i 4 år, hur vill du att jag ska plugga tyska hemma, jag behöver någon som lär, samma gäller mattematik. Varför tror du vi går i skolan.

Sedan att en lärare inte kan förklara hur gånger tabellen fungerar är inte särskilt bra, hon borde bannas från att lära ut mer, du skulle inte heller ha någon motivation av att plugga matte om du hade henne. Hade henne även i biologi, kemi, fysik och då matte.

Även i teknik men jag är glad att den bästa svensk läraren som finns räddade oss, nästan hela teknik momentet bestod av att skriva om (teknik) historia. Hon är även gymnasielärare och guld värd, så obeskrivligt bra.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Ma A, Ma B är inte speciellt svåra, de fixar man lätt. Ma C,D,E,Diskret,Breddning är lite värre men den matten har nästan ingenting med högstadiematten att göra.

Matte är ett svårt och krävande ämne, men ger man det lite tid så klarar man det. Jag är själv ingen större stjärna i matte men jag gjorde alla kurserna förutom breddning med helt okej betyg. Hemligheten var att jag gjorde mina läxor, läste alltid flitigt på lektionerna och låg alltid lite före planeringen. Men det som underlätta mest var att jag tog hem boken någon gång i månaden och repetera lite gamla uppgifter, det blir så mycket enklare om man repeterar lite då och då istället för att repetera allt dagen innan provet som en del gör.

Fysiken är värre, jag blev riktigt missnöjd med hur dålig fysik vi hade på högstadiet. Ingenting av det vi lärde oss under högstadiet hade man nytta av i gymnasiet. Är det något ämne som behöver reformeras i högstadiet så är det fysiken, helt klart. Samma sak här, gör alla uppgifterna, jobba flitigt, ta hem boken ibland och repetera så ska nog Fysiken lösa sig med bra betyg :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Inte riktigt läge? Okej matten visst hade kunnat gå hem och arbetat i boken, men tyskan, vi lärde oss engelska i 4 år, hur vill du att jag ska plugga tyska hemma, jag behöver någon som lär, samma gäller mattematik. Varför tror du vi går i skolan.

Sedan att en lärare inte kan förklara hur gånger tabellen fungerar är inte särskilt bra, hon borde bannas från att lära ut mer, du skulle inte heller ha någon motivation av att plugga matte om du hade henne. Hade henne även i biologi, kemi, fysik och då matte.

Även i teknik men jag är glad att den bästa svensk läraren som finns räddade oss, nästan hela teknik momentet bestod av att skriva om (teknik) historia. Hon är även gymnasielärare och guld värd, så obeskrivligt bra.

Sen när lär man sig nått i skolan? På högskolan ja, men innan dess? nja, lite i gymnasiet på de roligare ämnena som fysik b och matte :)... Man lär sig mest av att plugga böckerna hemma

Problemet med klasser är att undervisningen alltid fokuseras på de som ligger längst bak så att säga, så är man någorlunda halvbright blir det lätt tristess då lite väl banala saker tar upp lektionstid. Därav är högskolan så grymmt, man kör föreläsarens tempo, hänger man inte med? too bad, plugga mer.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Derox, pff. Föreläsningar är inge vidare på högskolan heller. Själv har jag nästan alla det senaste året och går alldeles utmärkt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Ma A, Ma B är inte speciellt svåra, de fixar man lätt. Ma C,D,E,Diskret,Breddning är lite värre men den matten har nästan ingenting med högstadiematten att göra.

Matte är ett svårt och krävande ämne, men ger man det lite tid så klarar man det. Jag är själv ingen större stjärna i matte men jag gjorde alla kurserna förutom breddning med helt okej betyg. Hemligheten var att jag gjorde mina läxor, läste alltid flitigt på lektionerna och låg alltid lite före planeringen. Men det som underlätta mest var att jag tog hem boken någon gång i månaden och repetera lite gamla uppgifter, det blir så mycket enklare om man repeterar lite då och då istället för att repetera allt dagen innan provet som en del gör.

Fysiken är värre, jag blev riktigt missnöjd med hur dålig fysik vi hade på högstadiet. Ingenting av det vi lärde oss under högstadiet hade man nytta av i gymnasiet. Är det något ämne som behöver reformeras i högstadiet så är det fysiken, helt klart. Samma sak här, gör alla uppgifterna, jobba flitigt, ta hem boken ibland och repetera så ska nog Fysiken lösa sig med bra betyg :).

Tack så mycket för inlägget.

Jag förmodar att du fick natur eftersom du läste så mycket matte. Fick ni mycket läxor och hur ser undervisningen ut?
Går hon igenom något så får man plugga hemma eller går hon igenom och man får typ halva lektionen på sig att plugga.

Kitas gymnasium har alla sina lektioner på förmiddagen.
Från klockan 8 till 2. Sedan slutar man skolan därför kan man proppa fullt med andra lektioner på eftermiddagen, det är så jag kommer kunna plugga 2 inriktningar i tvåan. Sedan finns också extra matte på eftermiddagarna så jag kommer nog stanna i skolan ganska mycket. Engelskan kan jag inte klaga på, läraren är av vad jag har hört den bästa i Sverige, det är även hon som har hand om Cambridgen för alla i Sverige och skickar ut betygen.

Hur mycket tid pluggade/gjorde läxor ungefär per dag?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk

Gymnasiet är... enkelt. Du ska nog inte ha några som helst problem att klara av det om du är normalbegåvad. Att du saknar matematikkunskaper kan ju vara ett problem, men det är nog inte omöjligt att reparera. Det bästa är nog om du försöker hitta ett matematikintresse utanför skolböckerna och lärarna.

Sen är ju frågan hur man lyckas skapa det... Själv var jag ointresserad av matematik tills jag började programmera i slutet av högstadiet.

Utgå från att du kommer att vilja läsa på högskola - gymnasiet är så pass undermåligt (du trodde att högstadiet var dåligt? vänta bara...) att det är helt meningslöst att börja jobba direkt efter. Satsa inte så hårt på gymnasiet - fixa tillräckligt med betyg för att komma in på högskolan du vill in på (tekniska högskolor har ganska låga krav), spendera resten av tiden på att lära dig saker du är intresserad av. Det ger oerhört mycket mer än gymnasieskolgången.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micket
Derox, pff. Föreläsningar är inge vidare på högskolan heller. Själv har jag nästan alla det senaste året och går alldeles utmärkt.

Har man bra föreläsare är de guld värda. Kan helt skippa böcker med bra anteckningar från föreläsningarna, rätt bra ifall man inte orkar läsa i nån specifik kurs :=)

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Du skriver att du kommer läsa "GANSKA mycket". Vad jag kan se är väl programmet 2500 poäng, precis som de flesta andra program?

Själv har jag valt bort FysikB och läser matte fram till D-kursen. ABC har gått bra men D tycker jag faktiskt är svår. Sen har det definitivt också att göra med att jag har börjat lägga ner mindre och mindre tid på matten pga bristande motivation. Hoppas jag lyckas rycka upp mig nu efter sommaruppehållet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Du skriver att du kommer läsa "GANSKA mycket". Vad jag kan se är väl programmet 2500 poäng, precis som de flesta andra program?

Själv har jag valt bort FysikB och läser matte fram till D-kursen. ABC har gått bra men D tycker jag faktiskt är svår. Sen har det definitivt också att göra med att jag har börjat lägga ner mindre och mindre tid på matten pga bristande motivation. Hoppas jag lyckas rycka upp mig nu efter sommaruppehållet.

hmm inte vad jag ser, vet inte om du har räknat med individuellt val.
Men jag ska läsa 2 inriktningar, sedan vet jag inte om kinesiska ger poäng eftersom det ej är ett modernt språk.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Hedersmedlem

Är man normalbegåvad så kan man få VG i det mesta. Jag tog ett snitt på strax under 15 har jag för mig att jag räknade ut, 14,9X tror jag. Jag la nog knappt en timme om dagen på plugg. Gymnasiet är inte det minsta jobbigt. Det gick att lata sig ganska bra tycker jag och ändå har jag fått beröm för mina betyg :S

Om du verkligen lägger den tid som du har tänkt på skolan så kommer det att gå superbt. Ma A är i stort sett det som man läst på högstadiet, det kanske läggs till något moment. I Ma B utvecklas det lite och senare i Ma C kommer det nya saker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Är man normalbegåvad så kan man få VG i det mesta. Jag tog ett snitt på strax under 15 har jag för mig att jag räknade ut, 14,9X tror jag. Jag la nog knappt en timme om dagen på plugg. Gymnasiet är inte det minsta jobbigt. Det gick att lata sig ganska bra tycker jag och ändå har jag fått beröm för mina betyg :S

Om du verkligen lägger den tid som du har tänkt på skolan så kommer det att gå superbt. Ma A är i stort sett det som man läst på högstadiet, det kanske läggs till något moment. I Ma B utvecklas det lite och senare i Ma C kommer det nya saker.

Eh, en hel timme om dagen, och du har 14,9?
Inte ens på mitt gymnasium (med medelbetyget 13,4 - att få MVG i religion, projekt&företagande samt samhällskunskap var omöjligt om man inte var kommunist, hälften av lärarna hade som regel att ge ut max 1 mvg vartannat år osv.) lyckades jag få under 15,5, då spenderade jag kanske 2-3 minuter om dagen på att plugga (30min/termin på de ämnen som man behövde plugga för).

Vad hade ditt gymnasium för genomsnittsbetyg?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Eh, en hel timme om dagen, och du har 14,9?
Inte ens på mitt gymnasium (med medelbetyget 13,4 - att få MVG i religion, projekt&företagande samt samhällskunskap var omöjligt om man inte var kommunist, hälften av lärarna hade som regel att ge ut max 1 mvg vartannat år osv.) lyckades jag få under 15,5, då spenderade jag kanske 2-3 minuter om dagen på att plugga (30min/termin på de ämnen som man behövde plugga för).

Vad hade ditt gymnasium för genomsnittsbetyg?

Gick du på lektionerna?

Själv gick jag på lektionerna för det mesta (vi hade inte många fasta lektioner), men pluggade nada hemma, fick bara 18.5 lr nått i snitt. Minns knappt. Läste dock 2 inriktningar på natur (2800 poäng) + 300 poäng till

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Tack så mycket för inlägget.
Jag förmodar att du fick natur eftersom du läste så mycket matte. Fick ni mycket läxor och hur ser undervisningen ut?
Går hon igenom något så får man plugga hemma eller går hon igenom och man får typ halva lektionen på sig att plugga.

Jag gick en specialutformad linje, man kan säga att det vad natur + massor utav IT + internationell inriktning (TIME heter utbildningen och finns bara i Karlstad). Linjen jag gick omfattade 3000 poäng, jag läste 3050p.

Eftersom jag gick en ganska så speciell linje så kan jag tyvärr inte svara exakt hur undervisningen ser ut i vanliga program. Vi jobbade i princip bara i ett klassrum, vi hade kontorstolar, AC, egen projektor, ljudanläggning, egna datorer, praktik utomlands mm och även ett mediarum. Så vi hade det välidgt lyxigt jämfört med vad andra klasser hade.

Vi hade i alla fall fruktansvärt mycket mer läxor än vad andra program har, vi gick till 5 nästan varje dag och det var i snitt 30minuter plugg hemma varje dag. Det var en ganska hård linje men i gengäld hade vi många trevliga previliger jämfört med vad andra program hade.

Men i överlag är inte undervisningen så annorlunda än vad den är i högstadiet, på de vanliga programen så har man skåp vanligtvis i korridorerna, man går på lektionerna, läraren går egenom lite saker, man pluggar lite och så börjar man nästa lektion etc etc. Ingen större skillnad.

Men hur undervisningen ser ut, hur mycket läxor man får etc beror mycket på vilken linje man går och vilka lärare man har.

Vissa linjer är riktigt softa andra är riktigt hårda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis

Vissa linjer är riktigt softa andra är riktigt hårda.

Precis. Samhälle och Natur är bland de softare

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Vänta å så, gymnasiet blir som det blir. Ingen större mening att oroa sig för det nu. Om du ändå oroar dig för något så skumma igenom matteboken igen.

Fysik i gymnasiet är bara tillämpning av matematik, finns inget i kurserna som har med riktig fysik att göra. Bara att kolla i formelsamlingar och räkna ut vad x, a eller y är.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem

Hm, jag är en väldigt lat människa, och jag har övelevt matte A-E och fysik A+B utan att plugga nämnvärt hemma, långt ifrån 1h/dag. (med VG i samtliga)
Jobbade _väldigt_ lite i högstadiet.

Har du bara lite motivation och hänger med (antecknar) på lektionerna så bör det gå fint.
Dom som bara sitter och sover får skylla sig själva.

Eftersom att du hänger på sweclockers så antar jag att du har en del förkunskaper när det gäller datorer.
Att välja en del datorkurser kan ju därför vara ett sätt att slippa en del plugg

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Eh, en hel timme om dagen, och du har 14,9?
Inte ens på mitt gymnasium (med medelbetyget 13,4 - att få MVG i religion, projekt&företagande samt samhällskunskap var omöjligt om man inte var kommunist, hälften av lärarna hade som regel att ge ut max 1 mvg vartannat år osv.) lyckades jag få under 15,5, då spenderade jag kanske 2-3 minuter om dagen på att plugga (30min/termin på de ämnen som man behövde plugga för).

Vad hade ditt gymnasium för genomsnittsbetyg?

1 timme var ett ganska generöst nummer jag tog ur luften. De flesta dagarna var utan plugg, men om jag pluggade så kunde det väl vara 1 timme. Kom lite uppgifter man var tvungen att skriva eller en text man skulle lära sig.

Vet inte vad det är för medel på gymnasiet, vågar inte ens gissa.

Att ta sig igenom gymnasiet med dugliga betyg och utan att plugga var dock inget problem.

Permalänk
Medlem

Matten är ganska enkel på gymnasiet, det handlar bara om att förstå vad man håller på med. Ma A-D är var ganska enkelt, E tyckte jag var lite knepigare, å andra sidan läste vi E sista terminen med mycket festande

FyA är enkel men FyB lite värre och kräver lite tid.

Permalänk
Medlem

Det beror helt på om du har någon känsla för matte eller ej. Har du det får du nog försöka jädrans hårt för att misslyckas med mattekurserna och fysikkurserna på gymnasiet.

Men jag håller dock med Elgot. Det handlar om dig. Ansvaret ligger på dig, detta gäller högst mycket på gymnasiet då det är frivilligt att vara där.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Hm, jag är en väldigt lat människa, och jag har övelevt matte A-E och fysik A+B utan att plugga nämnvärt hemma, långt ifrån 1h/dag. (med VG i samtliga)
Jobbade _väldigt_ lite i högstadiet.

Har du bara lite motivation och hänger med (antecknar) på lektionerna så bör det gå fint.
Dom som bara sitter och sover får skylla sig själva.

Eftersom att du hänger på sweclockers så antar jag att du har en del förkunskaper när det gäller datorer.
Att välja en del datorkurser kan ju därför vara ett sätt att slippa en del plugg

Jo, ska plocka en hel del poäng där, webdesign är ju urlätt, datorkunskap ska inte heller vara så svårt. Ska även läsa CAD.

Till skillnad från min bror som inte ens kan HTML (hahahaha, kolla programmerings tråden, han behöver hjälpt)
Får väll se hur det blir på gymnasiet när jag börjar om 2 veckor.
Som sagt har lagt till väldigt mycket

kinesiska, aerobics, CAD plus en till inriktning.
Tror inte det bli några problem då, får gå på lektionerna och repetera jobba hemma så ska det nog göra susen.

Tack för all hjälp!

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Oj, kul med kinesiska! Det ska jag snart börja läsa också (högskola dock).
Sorry för offtopic.

Permalänk

Gymnasiumet lär inte vara några problem, jag börjar Naturvetenskap efter sommaren och har redan läst klart gymnasiekurserna persondatorer, elkunskap, Idrott och matematik A.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
persondatorer, elkunskap, Idrott och matematik A.

Och dom kurserna är ju så svåra me.

Vänta tills du får läsa Matte B/C/D och Sv B kryddat med lite Fysik B. Då blir det svårare.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Och dom kurserna är ju så svåra me.

Vänta tills du får läsa Matte B/C/D och Sv B kryddat med lite Fysik B. Då blir det svårare.

Ja, då kanske man faktiskt måste gå på 10% av lektionerna för att få MVG...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Vänta tills du får läsa Matte B/C/D och Sv B kryddat med lite Fysik B. Då blir det svårare.

- Dom har jag redan läst, fast ej med fullständigt betyg dock... ^_^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Gick du på lektionerna?

Själv gick jag på lektionerna för det mesta (vi hade inte många fasta lektioner), men pluggade nada hemma, fick bara 18.5 lr nått i snitt. Minns knappt. Läste dock 2 inriktningar på natur (2800 poäng) + 300 poäng till

Fick "bara" 18.5 av 20.0? Stackare. Det här börjar låta lite som alla trådar om IQ-test. "Jag fick bara 166, men så sket jag i sista halvan av testet"

Permalänk
Medlem

Är väl först matte C,D och fysik B nånstans man faktiskt måste börja lägga ner lite energi för att hålla MVG. Lyckades jag med, ned inte allt för stora ansträngningar. men dom horribla språk och samhällsämnena sänkte mig ganska rejält :/