Permalänk
Medlem

Europride festivalen

Det är med äckel i blicken jag följer den årliga pridefestivalen. Homosexuella går omkrång i latexdräkter, läderemmar, piskor, och springar runt och viftar med en buttplug eller någon groteskt stor dildo i handen. Varför?

Det är just sånt här som förstör samhällets syn på homosexuella. Alla homosexuella jag har pratat med vill få bort stämpeln att det är otroligt femenima och perversa varelser och de vill samhället ska sluta att särbehandla dem. Men sen kommer den här pridefestivale, homosexuella ska stå över alla, de ska springa runt i någon perverse utstyrsel och visa hela samhället en överdriven bild vad homosexuella är för typer.
Inte konstigt att folk får fördomar mot homosexuella. Hela pridefestivalen ger fel bild av "bögar" och "flator" enligt mig.

Jag har inget emot homosexuella männsikor, har själv en släkting som är bög. Helt normal kille, enda skillnaden är att fattar tycke för samma kön. Vilket jag tycker instiktivt är väldigt fel men samtidigt får man respektera att så är det, alla är inte lika. Jag har inte rätten att göra en människa olycklig bara för att hans syn på kärlek inte överstämmer med min.

Skulle vara kul och veta vad ni tycker om pridefestivalen, skulle gärna vilja höra några argument för den då jag inte hittar något.

Permalänk
Medlem

Jag orkar inte bry mig, det är nån enstaka dag om året låt dom leva sitt liv dom skadar inget/ingen?,sen om dom ger ett dåligt namn för andra homosexuella jadu det vet jag inte om. låt dom sköta sitt,svårt att ha en bra och helt ärlig åsikt om det hela som en straight guy.

Peace And Love everyone:P

hehe..

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Det här med Pride är ett stort spektakel och väcker en hel del känslor hos gemene man. Kritiska tankar hålls för en själv på grund av politisk korrekthet. Att ifrågasätta evenemanget är att vara homofob, intolerant och trångsynt om du frågar folk på stan. Problemen med Pride lämnas i det dolda.

Problemet med Pride? Jo, jag ser det som att det skapat en rörelse och händelse som säger sig representera vissa individer i samhället och tvingar på dessa ett färdigt åsiktspaket. En homosexuell man tänder på män (inte kvinnor) - en simpel beskrivning. Problemet uppstår när homosexualitet knyts an till nämnda åsiktspaket där giftermål är nått gammalt och fult som borde avskaffas, dildos borde viftas vilt omkring på gatan och att sex utan känslor är nått självändamål.

Kollektivism och motsättningar är produkten av detta ståhej...

Permalänk
Medlem

Det har utvecklats till en freakshow snarare än en demonstration.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Penis >< penis = fel
Vagina >< vagina = fel

Penis >< vagina = rätt

Jag har inte nåt emot bögar eller flator men dom borde ge fan om klagar om få gifta sig eller adoptera barn.

Permalänk

Har inga problem med det. Inte det minsta intresserad men ser ingen större skillnad på det och t.ex. cruisningar som anordnas i många städer under sommaren. Jag är varken intresserad av bögar i latex eller fulla tjockisar i gamla bilar och låter alltså bli titta och konstaterar att det är trevligt att en hög människor gör något dom tycker är roligt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker de kan få ha sin dag o paradera runt om det är det de vill.

Likväl tycker jag att de borde få gifta sig och adoptera barn om de vill, ser ni hellre att ett barn växer upp på ett hem och mår dåligt resten av livet än ett bögpar som kan ta hand om barnet på samma sätt som vilken annan familj?

Permalänk
Medlem

Har inga problem med det samt tycker att dom skall få adoptera barn med.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Avskyr det. Avskyr alla former av störiga människor.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Avstängd

Vad kommer härnäst? Pedofil-festivalen? Eller kanske Zoofili-festivalen?

Nej, det har gått för långt. Inte undra på att folk har fördomar mot bögar och flator. Om dom nu vill vara bögar så får dom väl vara det, jag bryr mig inte (även fast jag tycker det är fel och mot naturen), men då kan dom väl hålla det för sig själva!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

Jag hatar europride dels för at jag anser att det är en sjukdom och dels för att mina skattepengar går till skiten (SL).

Jag ska starta en hetreofestival och då ska fan SL sponsra mig också!

Adoptera barn, aldrig!

Permalänk
Medlem

Jag har viktigare saker att bry mig om än om homosexuella ska få adoptera barn eller ej, om de ska få gifta sig eller ej och all annan skit.

De är lika mycket människor och värda som alla andra och har samma rättigheter och skyldigheter.

Vidare tycker jag att tex Loveparade påminner lika mycket om Pride som Pride om Loveparade, men när det gäller LP är det inte en jävel som bitchar om klädseln trots att de i en hel del fall till och med får Pride att se rumsrent ut...

Samhället är fuckat och trångsynt och de som blir lidande är alla som skiljer sig från mängden.

Fyyy.

Permalänk
Medlem

Jag hade hellre sett att dom gjorde något liknande detta:
http://1000apor.se/tv/shame

Visa signatur
Permalänk
Sötast

Jag är en människa som har mitt eget liv, det finns ingen som har bett mig titta på pride eller vara på pride och bryr mig därför inte.

Varför skulle jag bli [insert any human feeling here] över något som inte påverkar mitt liv?

Folk borde sluta gråta över inget.

Permalänk
Medlem

Tycker CSM101 förklarar det hela rätt bra.

Permalänk
Medlem

Älskar de varandra och vill vara tillsammans får de gärna vara det. Vill de gifta sig så kan de göra de om de vill. Är lite skeptisk mot adoptering p.g.a vad barnet kan utsättas för i skolan av andra elever om de får nys på att hans/hennes föräldrar är Homosexuella (Mobbing).

Men låt de ha sin parad, det är ju bara under en dag av året. Vill du inte se paraden, titta inte eller åkbort till/med en kompis om du bor i området där de har sin parad.

Men CSM101 förklarar det rätt så bra annars.

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig inte om festivalen, men tycker att den har en motsatt effekt mot det (vad jag antar) man vill uppnå - acceptans och förståelse. Homosexuella vill väl behandlas på samma sätt som hetrosexuella, så varför vill man utmärka sig? Hur kan man vara "stolt" över något så grundläggande som sin sexuella läggning?

Jag har aldrig pratat om detta med någon homosexuell person, så jag förstår inte varför man skulle vilja skylta med sin läggning, homo som hetro? För att lättare få napp?

Nog tror jag att de flesta som deltar i festivalen gör det för att det är kul, men någon större tanke måste finnas bakom den. Vad säger de som anordnar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Pride är väl inte ens 1 % så störande som alla dessa jävla lajvare, speciellt vampyrlajvare. Fyfan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skusty, tycker du vi ska förbjuda alla minoriteter att adoptera eller få annan hjälp vid barnlöshet. Detta bara för att föräldrarna till de andra barn är trångsynta idioter som inte klarar av att lära ungarna lite hyfs? Tycker det är att åtgärda problemet i fel ände. Dessutom förstår jag inte hur de föräldrarlösa barnen får det bättre på ett skabbigt överbelagt barnhem i något mindre utvecklat land än att hamna i en familj med två föräldrar som älskar dem.

Att homosexuella inte ska få adoptera tycker jag är struntprat!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skusty
Älskar de varandra och vill vara tillsammans får de gärna vara det. Vill de gifta sig så kan de göra de om de vill. Är lite skeptisk mot adoptering p.g.a vad barnet kan utsättas för i skolan av andra elever om de får nys på att hans/hennes föräldrar är Homosexuella (Mobbing).

Men låt de ha sin parad, det är ju bara under en dag av året. Vill du inte se paraden, titta inte eller åkbort till/med en kompis om du bor i området där de har sin parad.

Men CSM101 förklarar det rätt så bra annars.

Permalänk
Medlem

Tycka får man göra vad man vill men i vissa fall kanske man skall hålla det för sig själv.
Nedanstående hämtat från http://sv.wikipedia.org/wiki/Hets_mot_folkgrupp

Hets mot folkgrupp
Rättslig reglering [redigera]

Enligt svensk rätt, är hets mot folkgrupp att

1. uppsåtligen,
2. i uttalande eller i annat meddelande som sprids,
3. hota eller uttrycka missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt ursprung, etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Jag är en människa som har mitt eget liv, det finns ingen som har bett mig titta på pride eller vara på pride och bryr mig därför inte.

Varför skulle jag bli [insert any human feeling here] över något som inte påverkar mitt liv?

Folk borde sluta gråta över inget.

Inte om en viss del av mina skattepengar går till skiten, och speciellt inte om tvkanalerna sänder gayfilmer två veckor i sträck.

Skulle det vara superheterofilmer så skulle det bli ett jävla liv om det pågick en heterofestival samtidigt.

Samma sak som glassarna, det får inte heta black eller liknande, men vit/white är inga problem.

Och adoptera, nej. JAG tror att man behöver båda könen när man fostrar ett barn, både det grabbiga och det kvinnliga, men även för barnets bästa när det växer upp.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pruppas
Skusty, tycker du vi ska förbjuda alla minoriteter att adoptera eller få annan hjälp vid barnlöshet. Detta bara för att föräldrarna till de andra barn är trångsynta idioter som inte klarar av att lära ungarna lite hyfs? Tycker det är att åtgärda problemet i fel ände. Dessutom förstår jag inte hur de föräldrarlösa barnen får det bättre på ett skabbigt överbelagt barnhem i något mindre utvecklat land än att hamna i en familj med två föräldrar som älskar dem.

Att homosexuella inte ska få adoptera tycker jag är struntprat!

Vad jag ser så vill han bara förbjuda homosexuella att adoptera (och det med all rätt) och inte att alla minioriteter ska förbjudas att adoptera.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Tycka får man göra vad man vill men i vissa fall kanske man skall hålla det för sig själv.
Nedanstående hämtat från http://sv.wikipedia.org/wiki/Hets_mot_folkgrupp

Hets mot folkgrupp
Rättslig reglering [redigera]

Enligt svensk rätt, är hets mot folkgrupp att

1. uppsåtligen,
2. i uttalande eller i annat meddelande som sprids,
3. hota eller uttrycka missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt ursprung, etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning.

Den där lagen är en ren skitlag. Den förbjuder kränkning och hot av minoriteter, men den säger ingenting om majoriteter. Sen när blev majoriteter inte en folkgrupp?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Vad jag ser så vill han bara förbjuda homosexuella att adoptera (och det med all rätt) och inte att alla minioriteter ska förbjudas att adoptera.

Han tycker att homosexuella ska nekas möjligheten att adoptera för att deras ungar kan bli mobbade. Mobbning sker mot sådana som av någon anledning inte anses passa in och är inte direkt exklusivt riktat mot just homopersoner. Altså ska alla par som av någon anledning ger mobbare en anledning att ge sig på en unge nekas möjligheten att adoptera barn. Låter en aningen korkat.

Om han nu inte vill att homosexuella ska få adoptera för att han inte tycker att det är "naturligt" eller motsvarande så ska han skriva det och inte gömma sig bakom en mer rumsren motivering.

Sen en fråga till dig Crippa90, var i ligger rätten att homos inte ska få adoptera?

Permalänk
Avstängd

För Pridefestivalen!
Sverige behöver fler människor som vågar stå för vilka de är!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Vad jag ser så vill han bara förbjuda homosexuella att adoptera (och det med all rätt) och inte att alla minioriteter ska förbjudas att adoptera.

Eftersom det är lagligt för homosexuella att skaffa barn så ser jag ingen anledning till varför dom inte skulle få adoptera barn, trångsynt & imbicillt att inte tycka det....

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Pride är många saker, det dom flesta här verkar prata om är paraden.
Eller snarare en liten del av paraden.

Det hålls många föreläsningar, paneldiskussioner och andra saker under veckan om många olika saker som på olika sätt är kopplat till det Pride handlar om, kärlek och sexualitet utanför normen. Även andra saker som olika könsfrågor och så iofs, men jag tyckte min ursprunliga sammanfattning lät bättre.

Iaf.

Det dom flesta verkar klaga på gällande Pride handlar om "avarterna", dom där som är "annorlunda" och "konstiga".
Det handlar om acceptans för det som är annorlunda.
Det finns MASSOR med såna där homo- och bi-sexuella som inte syns också, men dom väljer ni att inte se.
Det är inte dom "extrema" som förstör bilden av homosexuella, det är trångsynta idioter som väljer att bara se den minoriteten och stämpla alla som sådana.

Visst tar vissa stereotypiska saker mer plats, som en klok bög sade en gång på tal om schlager:
"Bara för att jag gillar att suga kuk betyder det inte att jag gillar dålig musik".

Jag har ingen aning om vad jag hade för poäng här, lätt att tappa bort när man gör annat samtidigt.

Men iaf, det är intressant att se hur folk försöker linda in sin icke-pkiga trångsynthet i något som ses som mer ok.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Jag har viktigare saker att bry mig om än om homosexuella ska få adoptera barn eller ej, om de ska få gifta sig eller ej och all annan skit.

De är lika mycket människor och värda som alla andra och har samma rättigheter och skyldigheter.

Vidare tycker jag att tex Loveparade påminner lika mycket om Pride som Pride om Loveparade, men när det gäller LP är det inte en jävel som bitchar om klädseln trots att de i en hel del fall till och med får Pride att se rumsrent ut...

Samhället är fuckat och trångsynt och de som blir lidande är alla som skiljer sig från mängden.

Fyyy.

men loveparade handlar ju om sex och kärlek. Pridefestivalen ska väl ändå handla om homosexualitet. Dvs läggningen, inte om dildos och människor som har samlag på gatorna osv. Det är ju milsvid skillnad på de olika paraderna. Jag är inte ett dugg förvånad att loveparade har en promiskuös framtoning. Men vuxna människor som arbetar för mer acceptans för sin sexuella läggning skjuter nog sig själva i foten om de håller på som på pridefestivalen och tror att den på nåt sätt ska minska trångsyntheten eller öka förståelsen.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pruppas
Sen en fråga till dig Crippa90, var i ligger rätten att homos inte ska få adoptera?

Min åsikt. Anser att det är fel då de inte ska kunna ha barn naturligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Eftersom det är lagligt för homosexuella att skaffa barn så ser jag ingen anledning till varför dom inte skulle få adoptera barn, trångsynt & imbicillt att inte tycka det....

Så bara för att något finns så ska det förbli så för evigt? Nej, det verkar lite dumt. Tror inte det är så många här som vill höra "FRA-lagen finns nu, och det är ett steg tillbaka i tiden att ta bort den så vi struntar i det".

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
men loveparade handlar ju om sex och kärlek. Pridefestivalen ska väl ändå handla om homosexualitet. Dvs läggningen, inte om dildos och människor som har samlag på gatorna osv. Det är ju milsvid skillnad på de olika paraderna. Jag är inte ett dugg förvånad att loveparade har en promiskuös framtoning. Men vuxna människor som arbetar för mer acceptans för sin sexuella läggning skjuter nog sig själva i foten om de håller på som på pridefestivalen och tror att den på nåt sätt ska minska trångsyntheten eller öka förståelsen.

Nej, Pride handlar inte bara om homosexualitet.

För att citera deras egen hemsida:

"Festivalen vill skapa en jättestor frizon för homosexuella, bisexuella och transpersoner, det så kallade hbt-communityt."

Men även det är egentligen en för snäv beskrivning, det är inte bara HBT som hbt-communityt gäller utan där ingår även Queer, Polyamorösitet, Jämställdhet, Feminism, Relationsanarki och andra saker.

Pride promotar både mer promiskuösa sidor av sexualitet men även rent asexuella saker.

Att folk är så trångsynta och bara ser det som sticker ut och enkelt tar plats är tragiskt.
Och ja, på så vis gör sig Pride en otjänst, den förtrycker inte vissa saker för att idioter inte ska ta det på fel sätt.
Men om dom skulle göra det går det emot hela grejen, att folk får vara som dom vill.
Oavsett vad andra tycker.
Så länge man inte faktiskt skadar någon annan tycker jag man får göra som man vill.

EDIT: Pride handlar också om sex och kärlek för den delen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pruppas
Skusty, tycker du vi ska förbjuda alla minoriteter att adoptera eller få annan hjälp vid barnlöshet. Detta bara för att föräldrarna till de andra barn är trångsynta idioter som inte klarar av att lära ungarna lite hyfs? Tycker det är att åtgärda problemet i fel ände. Dessutom förstår jag inte hur de föräldrarlösa barnen får det bättre på ett skabbigt överbelagt barnhem i något mindre utvecklat land än att hamna i en familj med två föräldrar som älskar dem.

Att homosexuella inte ska få adoptera tycker jag är struntprat!

Vad fick du minoriteter ifrån? Sa att homosexuella p.g.a ungdomar har en annan åsikt om de än t.ex flyktingar.

Men det är svårt att undvika att de blir utsatta i skolan p.g.a deras föräldrars sexuellaläggning, speciellt då man kommer upp i pubertets åldrarna. Men det kommer nog alltid finnas mobbning ändå.

Tänk också på att jag sa att jag var Skeptisk och inte direkt emot det, dvs jag är öppen för diskussion om ämnet.