Permalänk
Medlem

Avinstallera ubuntu

Hur gör jag för att avinstallera ubuntu och installera xp?

Jag har försökt boota med xp cdn men eftersom jag enbart har en ext3 partition så verkar inte xp setup hitta hårddisken.

Tankade Ultimate Boot CD men har ingen cd att bränna in den på för tillfället. Kommer jag kunna formatera ext3 partitionerna med den?

Permalänk
Medlem

undrar också.

Visa signatur

Datorer: Macbook pro 13" E2011+iphone 3G 16GB & 3GS 32GB + PentaxKX + ipod2gen 8GB. hembyggd PC (ca2001) Win XP

Permalänk
Medlem

Bara att ta bort alla oönskade paritioner när du är i xp's installationprogram.
Står nått i stil med "okänt filsystem" eller "okänd partition" på ext3 partitionerna har jag för mig.

Permalänk
Medlem

Tänk på att ha SATA-drivrutiner så att XP hittar din SATA-disk om du har en sådan. Alternativt brukar man kunna ställa om i BIOS till "SATA Native mode" eller dylikt så hittar den disken ändå.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Vila i frid

Stoppa i och starta på XP-CD'n. När den blå setupen säger "Windows is starting" trycker du upprepade gånger på F10 så att du kommer till Recovery Console. Exekvera där kommandona FIXMBR samt FIXBOOT så att du tar bort GRUB. Boota sen om med CD_skivan och installera XP som vanligt.