PS3 HDMI problem samsung TV

Permalänk
Medlem

PS3 HDMI problem samsung TV

Hej köpte ett PS3 i USA som funkar bra med scart kontakten men när jag vill köra med HDMI kabeln står det "ej tillgängligt läge" på skärmen. TVn är en samsung LE32M87 HD-ready

Visa signatur

Martin

Permalänk
Medlem

håll ner power knappen på ps3an tills den piper, den återställer alla inställningar och kommer att fråga vilken utgång du vill använda väljer du HDMI

edit: konstig mening....

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

har redan testat det och det funkar inte... har däremot testat att koppla in med HDMI i en annan tv och det funkar fint. Men jag vill itne ha PS3 inkopplat där

Visa signatur

Martin

Permalänk
Medlem

fel upplösning?

Permalänk
Medlem

fel upplösning på vad??

Visa signatur

Martin

Permalänk
Medlem

TVn kanske inte stödjer autodetekteringen bra. pröva ställ in upplösningen på den andra TVn (den det funkar med) i rätt upplösning (720p antar jag då) och koppla sen in den i den andra utan att återställa.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint