Ni som också tröttnat på WoW

Permalänk
Medlem

Ni som också tröttnat på WoW

WoW är ett mycket bra spel som har gett mig flera års sann spelglädje. Men det är inte roligt för alltid och jag kan inte förmå mig själv att tycka det är lika kul som det en gång var. Har loggat in lite sporadiskt de senaste månaderna men inget känns motiverat att göra. Så nu har jag stängt av kontot. Känns faktiskt rätt skönt att inte sitta låst 19.00 - 24.00 tre ggr i veckan... ett tag iaf.

Nu behöver jag tips på andra spel som kan ersätta denna gigant. Något som verkligen fångar ens intresse och har samma beroendeframkallande egenskaper som min gamla trotjänare.

Spel jag tidigare spelat tills fingrarna blöder:
Diablo 1 & 2
Starcraft
Command & Conquer-serien
Daggerfall (har testat uppföljarna men inte fastnat, tyvärr)
Heroes of Might and Magic 1-5

Jag är något av en Blizzard-fantast. De vet hur man gör spel som är fokuserade på spelglädje och där grafiken kommer i andra hand. Väntar med andra ord på Starcraft 2 och Diablo 3 med oerhört höga förväntningar. Wrath of the Lich King till WoW... kanske... vi får se.

RPG och RTS och uppenbart vissa MMORPG är klart favoriserat med andra ord. Grafiken får gärna vara så snygg att man ramlar av stolen, MEN det är inte det viktigaste.

Så tipsa mig! Ge mig ett spel som min flickvän kommer hata!

Permalänk
Medlem

jag hade kul ett tag med age of conan, tog en paus under sommaren för jobb och ska börja igen om nån vecka. Men nu tror jag har ändrat mig om det. Så age of conan ska du nog undvika ett bra tag till.

Permalänk

Inget kan fylla det hål WoW lämnar.

Tyvärr...

Permalänk
Medlem

Jo det kan det verkligen.. det mesta faktiskt.

Permalänk

Det är bara vad du tror!

Sömnlösa nätter... kallsvettiga uppvaknanden och rungande abstinens...
och en nypa nostalgi!

Permalänk
Medlem

Du borde kolla upp Paradox, ett svenskt spelföretag som har gjort en väldans många bra spel (Svea Rike, Europea Universalis och Hearts of Iron, uppföljare och expansoner likaså).
Dom kommer definitivt ta upp din tid om du bara sätter dig in i det

Permalänk

EvE-online....

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Bra att lämna WoW, det är en sjukdom.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Ta ledigt från spelandet o vänta på Diablo3 / starcraft2.

Permalänk
Medlem

Ta det lugnt ett par månader och börja sen med Warhammer Online Lär bli bra mycket mindre tidskrävande (om man vill det) än WoW.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Pls Warhammer ser ut som wow fast mörkare färger =P
Sen så är det så stor skillnad mellan wow och warhammer online, med deras präst/warrior/mage gröna troll osv =P Ser komiskt ut.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HasseAro
Pls Warhammer ser ut som wow fast mörkare färger =P
Sen så är det så stor skillnad mellan wow och warhammer online, med deras präst/warrior/mage gröna troll osv =P Ser komiskt ut.

Verkar vara grymt mycket bättre grafik i warhammer dock. Tycker wow har lite barnspels-grafik på något sätt.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HasseAro
Pls Warhammer ser ut som wow fast mörkare färger =P
Sen så är det så stor skillnad mellan wow och warhammer online, med deras präst/warrior/mage gröna troll osv =P Ser komiskt ut.

Ja, WoW och WAR ser lika ut... på samma sätt som Pokemon och Sin City ser lika ut. Sen rår väl inte Mythic på att Blizzard lånade karaktärer och lore från Warhammer i mitten på 90-talet...

Sen finns det inte heller någon klass i WAR som liknar någon i WoW, förutom möjligtvis Witch Elf och Rogue. Spelen i sig är också helt olika, där ett av spelet är ett PvE-spel och det andra ett RvR-spel.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag började tänka på en sak. Vi hade nationella provet i Svenska B en gång, det var muntligt och det skulle handla om "Moderna Människan". Jag pratade om uppfinningar, men en tjej pratade skit om WoW och alla som spelar det.

"Killar som spelar WoW är killar som inte får tjejer" - Jag spelar WoW och har tjej...min tjej har även provat på WoW.

"Folk som spelar det har inga vänner" - Jaså?

"Man umgås inte med någon om man spelar spelet" - Jo då, det gör man. Man umgås med någon över nätet. Det är tamigfan ungefär samma som när man skriver med någon över MSN.

När vi hade detta muntliga delen av nationella provet så spelade jag inte WoW.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Hjälpsam

Har också slutat med WoW, men jag tyckte den gulliga grafiken var ganska trevlig, det var lite som att vara inne i en sagobok.
Trist att man inte fick möjlighet att spela Goblins på Hordesidan, det hade varit kul.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chourou
jag hade kul ett tag med age of conan, tog en paus under sommaren för jobb och ska börja igen om nån vecka. Men nu tror jag har ändrat mig om det. Så age of conan ska du nog undvika ett bra tag till.

Jag har hört både bra och dåligt om AOC. Finns det inget demo man kan testa innan man köper och signar upp sig?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gregah
Du borde kolla upp Paradox, ett svenskt spelföretag som har gjort en väldans många bra spel (Svea Rike, Europea Universalis och Hearts of Iron, uppföljare och expansoner likaså).
Dom kommer definitivt ta upp din tid om du bara sätter dig in i det

Spelade Svea Rike för evigheter sen när det var nytt, men insåg att såna Risk-liknande spel inte var min grej. Jag vill vara med där det händer, inte titta på en karta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder
EvE-online....

Jag är rädd för rymden. Skämt åsido, föredrar svärd framför laser. Men å andra sidan gillar jag ju Starcraft. Än en gång... går det testa utan att köpa?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leifiplomerosftw
Bra gjort. Ingen anledning att fortsätta spela nåt man är less på.
Jag raderade varenda char. Nu är jag fri från det för gott.
Gillar du diablo 1+2 så kanske Titan Quest: Immortal Throne kan vara nåt.

Ser intressant ut faktiskt. Ska titta närmare på det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HasseAro
Ta ledigt från spelandet o vänta på Diablo3 / starcraft2.

Väntar, ja. Ta ledigt, nej. Känner jag Blizzard kan jag få ta ledigt i åratal då, hehe.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Ta det lugnt ett par månader och börja sen med Warhammer Online Lär bli bra mycket mindre tidskrävande (om man vill det) än WoW.

Har signat mig för betan, men det går inget vidare. Ser väldigt intressant ut faktiskt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Jag började tänka på en sak. Vi hade nationella provet i Svenska B en gång, det var muntligt och det skulle handla om "Moderna Människan". Jag pratade om uppfinningar, men en tjej pratade skit om WoW och alla som spelar det.
"Killar som spelar WoW är killar som inte får tjejer" - Jag spelar WoW och har tjej...min tjej har även provat på WoW.
"Folk som spelar det har inga vänner" - Jaså?
"Man umgås inte med någon om man spelar spelet" - Jo då, det gör man. Man umgås med någon över nätet. Det är tamigfan ungefär samma som när man skriver med någon över MSN.
När vi hade detta muntliga delen av nationella provet så spelade jag inte WoW.

Tjejer ser WoW som ett hot. En rival. De är bara rädda. WoW går faktiskt att kombinera med ett socialt liv, flickvän osv. Men det är fruktansvärt svårt. Det ena blir alltid lidande, det går inte komma ifrån. Antingen får man leva med en arg sambo, eller så får man leva med mindre DKP/Epics.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klockarn
Jag har hört både bra och dåligt om AOC. Finns det inget demo man kan testa innan man köper och signar upp sig?

Det finns Buddykeys till AoC men så om du har någon vän som köpte AoC Collectors Edition så fråga den.

Du kan ladda hem en trail till EvE-Online på deras hemsida https://secure.eve-online.com/ft/?aid=103543&bid=1 Ett mycket trevligt och mysigt spel som rekomenderas, men tar en tid att sätta sig in i.

Permalänk
Medlem

Eve online och WoW var det enda som varit nåt som varit fyllnad. Det enda spelet som var både roligt och seriöst var ju tibia fast det förstördes ju för 2 år sedan.

Permalänk
Medlem

En bok kanske kan ta upp din tid istället?

Sen kommer ju Diablo III och StarCraft II.

Permalänk
Medlem

Bra att du lade av med WoW. Jag hatar det spelet just för att det är aldrig tar slut, det finns inget slutgiltigt mål med spelet, alltså endast tidsfördriv och det kostar pengar också!!! Usch säger jag bara.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Bra att du lade av med WoW. Jag hatar det spelet just för att det är aldrig tar slut, det finns inget slutgiltigt mål med spelet, alltså endast tidsfördriv och det kostar pengar också!!! Usch säger jag bara.

Allt det du beskriver som dåligt i wow är just dom saker som utmärker ett MMORPG, en sån enkel sak som att läsa på kartongen innan du köper spelet skulle ha sparat dig en massa tid och pengar.
Tänk först, gnäll sedan.

Visa signatur

Fractal DesignDefine R2, Titanium | Corsair HX 750W | HD6970 2GB | Core i7 (D0) 920@3,8GHz | Asus P6TD DELUXE | Corsair 6GB DDR3 XMS3-12800 | 120GB Corsair Force3 | 80GB Intel X25-M G2 | 500GB Spinpoint F3 | Noctua NH-U12P | Windows®7 Home Swe 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Bra att du lade av med WoW. Jag hatar det spelet just för att det är aldrig tar slut, det finns inget slutgiltigt mål med spelet, alltså endast tidsfördriv och det kostar pengar också!!! Usch säger jag bara.

Vad är felet med att det inte tar slut? Det betyder ju bara att sålänge du vill spela kan du spela. Eller spelar du spel bara för att spela genom dem eller för att det är roligt att spela?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Personligen började jag spela The Hidden som en galning efter jag sålde mitt wowkonto.
Det är en hl2-mod som inspirerats tungt av rovdjuret, och är helt underbart!
http://www.hidden-source.com/

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Satsa på WAR, det är grymt och med senaste patchen på beta-servrarna så har det blivit betydligt snyggare med.
AoC är alldeles för buggigt för att man ska klara av att spela det nån längre tid om man är seriös med sitt spelande, dom kanske kan få ordning på det om några månader.
Sen kommer ju förstås WotLK så småningom men just nu ser jag mest fram emot WAR.

Visa signatur

Din dator är snabbare än min.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Jag började tänka på en sak. Vi hade nationella provet i Svenska B en gång, det var muntligt och det skulle handla om "Moderna Människan". Jag pratade om uppfinningar, men en tjej pratade skit om WoW och alla som spelar det.

"Killar som spelar WoW är killar som inte får tjejer" - Jag spelar WoW och har tjej...min tjej har även provat på WoW.

"Folk som spelar det har inga vänner" - Jaså?

"Man umgås inte med någon om man spelar spelet" - Jo då, det gör man. Man umgås med någon över nätet. Det är tamigfan ungefär samma som när man skriver med någon över MSN.

När vi hade detta muntliga delen av nationella provet så spelade jag inte WoW.

Stör mig också på sånt jag och några polare körde tibia ganska hårt ett tag. Den tjejen som klagade mest på oss satt minst lika mycket som oss framför datorn. men hon skrev ju med kompisar på MSN så det var ju en helt annan sak. eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grimzold
Allt det du beskriver som dåligt i wow är just dom saker som utmärker ett MMORPG, en sån enkel sak som att läsa på kartongen innan du köper spelet skulle ha sparat dig en massa tid och pengar.
Tänk först, gnäll sedan.

Jag har aldrig spelat det. Eller jo 10 dagar gratis men använde det knappt.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Själv så fick jag massor med extra tid över till att plinka på syntharna sen jag la ner World of Warcraft spelandet. Det har inte blivit av att jag spelat något spel alls de senaste månaderna, så det börjar väl bli dags att jag letar på något att underhålla mig med igen. Ibland är det ju nästan hemskt hur mycket extra ledig tid jag har fått över sen jag la ner MMO spelande..

Visa signatur

· Gigabyte GA-965P-DS4 · Core 2 Duo E6300 · OCZ SOE Urban 4gb DDR2 PC6400 Kit · 2x Samsung F1 1TB SATA2 · Geforce 8800GT · Antec NINE HUNDRED · bZerk 500W Modular · Samsung 226BW 22" Wide TFT ·

Permalänk

haha håller med dig LordXeno, ibland så sitter jag rastlös och har inget att göra sedan man slutade lira wow, men som sagt var så kommer ju WAR snart :]

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem

Faktiskt... så har inget spel lockat mig så mycket som wow gjorde och jag har försökt hitta ett "ersättarspel" men det finns inget.
Men men... man kan ju göra annat istället.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

WoW var kul det vart många års spelande, men igentligen var det ganska dåligt jämför med Dark age of camelot. Därför hoppas jag mycket på Warhammer online som är gjorts av samma personer som Dark age of camelot.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.