Permalänk
Medlem

Mat och sex - en fundering

Jag sitter hos en god vän som nyss bjudit mig på en jättefin middag med vin till. Det är sannerligen en ynnest att ha sådana vänner och jag må vara lite lätt påverkad av vinet, men tanken slog mig att det finns en del likheter mellan mat och sex. Mat är gott och om man är ensamstående lagar man oftast mat åt sig själv och beroende på vilket humör man är på och hur fantasifull man känner sig kan måltiden bli en upplevelse utöver det vanliga. Dock är det aldrig så speciellt att laga mat åt sig själv som när någon annan kockar åt en. Om man inte har någon som kan bjuda en på mat, kan man besöka en restaurang, där man får en måltid tillagad av ett proffs. Det kan vara hur trevligt som helst, men det vore minst sagt naivt att inbilla sig att du får mat av någon annan anledning än att du betalar med reda pengar. En måltid tillagad av någon som man delar ömsesidigt tycke med är det allra bästa sättet att äta. Håller ni inte med mig?

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

En mycket intressant iakttagelse, jag ser inga brister i påståendet.

Både sex och mat kan vara mycket gott för stunden och kan ge en behaglig eftersmak eller bitter bismak och halsbränna.

Vad är sexets motsvarighet till trekronorsnudlar?

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

Nja.
Jag tycker liknelsen haltar lite men desto mer jag tänker efter och försöker formulera mina invändningar desto mer inser jag att dom är väldigt lika varandra.

Att gå till ett proffs tillsammans med någon väldigt speciell för att njuta av något alldeles extra kan man ju göra både vad gäller sex och mat t.ex om föredrar en annan typ av skicklighet och tillgång till råvaror mot vad man kanske kan få hemma.

Mina personliga preferenser vad gäller både mat och sex påverkar så klart att jag ser skillnader men det är ju just i personliga preferenser som skillnaderna finns.
Och dom har ju ingenting med ditt exempel att göra så det står nog fast tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qwarkman
Vad är sexets motsvarighet till trekronorsnudlar?

Snabbronk på allmän toalett.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Snabbronk på allmen toalett.

...som luktar gammal alkis urin.

Om det är äckliga nudlar.

EDIT: Så vida man inte tänder på lukten av gammal alkisurin då.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
...som luktar gammal alkis urin.

Om det är äckliga nudlar.

EDIT: Så vida man inte tänder på lukten av gammal alkisurin då.

Only in Japan. Håller med Ilja dock. Rätt många likheter. Man kan tillochmed bli kåt om det är riktigt god mat

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Gillar dina liknelser tänker även på Vegetarisk bacon och våldtäktsrollspel

Men vad är matens motsvarighet till asexuell? Anorexia?

Permalänk
Medlem

Alltså. Vilken suverän kille du är Ilja! Jag ger alla mina credpoäng till dig. Vilket otroligt härligt inlägg! Suverän iaktagelse. Min fråga är, vad händer om man har sex under måltidsakten? Det borde ju leda till en otrolig tillfredsställelse över humana nivåer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Alltså. Vilken suverän kille du är Ilja! Jag ger alla mina credpoäng till dig. Vilket otroligt härligt inlägg! Suverän iaktagelse. Min fråga är, vad händer om man har sex under måltidsakten? Det borde ju leda till en otrolig tillfredsställelse över humana nivåer.

Det kommer givetvis slå bakut som bevisats i Seinfeld, innan evolutionen tar oss till nästa nivå får vi nog nöja oss med en njutning i taget.

Permalänk
Hedersmedlem

sprucetwig.. Jag började också tänka på Seinfeld. Jag kom inte på exakt vart jag kände igen sex och mat ifrån men sen så var du där och påminde mig Seinfeld är då bland de bästa serier som existerat.

Permalänk
Medlem

En öl säger aldrig nej iaf..

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1