Permalänk
Medlem

Ditt superföretag :)

Tänkte lite på hur det skulle vara om några kända företag slogs samman

Så... Hur skulle erat "superföretag" se ut?

t.ex företag1+företag2

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

IKEA + McDonalds.

Du får delarna till hambrugaren var för sig och så får du bygga ihop det själv...

Permalänk
Medlem

Microsoft + Merck + Lockheed Martin Corp = Umbrella Corp

Permalänk
Medlem

SiS+Broadcom+Intel+nVIDIA+Microsoft+TSMC+Samsung+VIA+Matrox :D:D

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
SiS+Broadcom+Intel+nVIDIA+Microsoft+TSMC+Samsung+VIA+Matrox :D:D

Skulle inte vilja ha hand om den drivrutinsinstallationen...

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk

ExxonMobil + Royal Dutch Shell + BP

Permalänk
Medlem

Nestlé + Coca Cola + Monsanto = Pur ondska!

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Intel + Cray

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

Sony+sega=Love
micorsoft+nintendo=vettefan

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Nikon + Pocketwizard = inbyggd pocketwizard i huset, hur smidigt som helst

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Nestlé + Coca Cola + Monsanto = Pur ondska!

Du (eller någon annan) har inte lust att diskutera Monsanto (och/eller bioteknikindustrin i allmänhet)?

Jag har sett alla dokumentärer som behandlar ämnet på något sätt som jag kommit över men inte lyckats förstå hur någon kan köpa så löjliga argument.
Jag ska inte argumentera för min ståndpunkt till monsanto-/bioteknik-kritiker här då det inte är så relevant för just den här tråden, risken är ju att diskussionen drar igång här istället.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Apple + Nintendo skulle vara spännande.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Friskis o Svettis + Systembolaget = Ledsen när man går in, glad när man kommer ut ;D

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Du (eller någon annan) har inte lust att diskutera Monsanto (och/eller bioteknikindustrin i allmänhet)?

Jag har sett alla dokumentärer som behandlar ämnet på något sätt som jag kommit över men inte lyckats förstå hur någon kan köpa så löjliga argument.
Jag ska inte argumentera för min ståndpunkt till monsanto-/bioteknik-kritiker här då det inte är så relevant för just den här tråden, risken är ju att diskussionen drar igång här istället.

Snabb sammanfattning:
GMO har räddat enormt många liv (bla. genmodifierat ris som tål mer och är nyttigare).
Monsanto är ett äckligt skitföretag, som råkar använda GMO till stor utsträckning.
Greenpeace och andra terrorister som dem bygger sina argument på vinklad moral - absolut inte på vetenskap.

Ovanstående är teh fakta (möjligtvis att "monsanto är ett skitföretag" är subjektivt...), sen kan någon annan säkert försöka påstå något annat.

Påminner nästan lite om kärnkraftdebatten...
1. atomenergi (kärnkraftverk) är en av mänsklighetens bästa energikällor.
2. atomenergi har också använts för att döda människor/hota att döda människor (kärnvapen)
3. kärnkraftskritiker bygger sina argument på vinklad moral - absolut inte på vetenskap.

(ovanstående är också fakta).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Nokia + SE = bra mobiler med bättre batteri

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sockan
Nokia + SE = bra mobiler med bättre batteri

Varför SE?
Jag hade gärna sett Nokia + GNU Project.
Fatta hur man skulle kunna revolutionera världen om man bara släpper saker fritt för en gångs skull. Nu finns det ingen stor mobiltillverkare som satsar på open source.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Kraft foods company och Caterpillar, utan tvekan.
Kool-aid + Mega-bulldozer = Oh Yeaahh!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Varför SE?
Jag hade gärna sett Nokia + GNU Project.
Fatta hur man skulle kunna revolutionera världen om man bara släpper saker fritt för en gångs skull. Nu finns det ingen stor mobiltillverkare som satsar på open source.

Jo visst, men Nokia behöver inte slås ihop med GNU-verksamhetet för att använda Open Source

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

LEGO + DoD = något häftigare än LEGO mindstorm.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Kraft foods company och Caterpillar, utan tvekan.
Kool-aid + Mega-bulldozer = Oh Yeaahh!

Underbar komposition! Oh yeah!

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Inaktiv

Intel+AMD, det bästa från två världar.

Skulle dock inte vara kul i praktiken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sockan
Jo visst, men Nokia behöver inte slås ihop med GNU-verksamhetet för att använda Open Source

Uhm, jodå. Annars får vi något halvljummet försök till open source.
Låt stallman kontrollera att all mjukvara är öppen innan släpp... hehe.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

hmm, rätt roligt

skulle vilja ha Ica - AMD! du får ett paket utgången köttfärs för varje phenom du köper! årets pr-trick!

no offence ica

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Uhm, jodå. Annars får vi något halvljummet försök till open source.
Låt stallman kontrollera att all mjukvara är öppen innan släpp... hehe.

Då hade inget någonsinn släppts och utvecklingen hade stannat av. Se GNU HURD som exempel.

Mobiltillverkarna har inget att vinna på att opensourca alla sina saker sett ifrån deras perspektiv. Visst att dom hackar på att köra Linux i grund och botten med det är ungefär så långt det kommer gå inom dom närmsta 10 åren. (Undantag openmoko som antagligen kommer floppa, tyvärr).
Radiodelarna av telefonerna kommer aldrig bli opensource, det är på tok för mycket forskning och pengar nedtryckt i detdära.

Men lite bättre APIer och standardiserande utvecklingsmiljöer för mjukvara vore väldigt trevligt och är nog något vi kommer se mer av.

Permalänk
Medlem

Jamba + Partypoker = Pengar magnet

Starta en fjortis pokersida skulle verkligen kunna dra ihop lite pengar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Apple + Nintendo skulle vara spännande.

yeahhh... kanske vi får se WiiPod

Permalänk
Medlem

Boeing och Airbus skulle bli ett rejält monopolföretag.

Permalänk

Apple + LG... så Lg får lite bättre musikfunktioner i mobilen:P

Visa signatur

Muf:are

Permalänk
Medlem

Nintendo + Logitech , tänk vilka hypade spelkontroller.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

EA + valfritt speltillverkare.
Eller vänta nu det har ju redan hänt, typ 9 ggr

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!