Ny mus från Asus håller koll på hjärtat

Permalänk
Melding Plague

Ny mus från Asus håller koll på hjärtat

Blir du stressad i stridens hetta? En ny spelmus från Asus håller koll på pulsen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

pulsen är alltid låg vid datorn ändå?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiN-ART
pulsen är alltid låg vid datorn ändå?

Du spelar inte så mycket multiplayer FPS-spel, eller hur?

Permalänk
Medlem

Den va ju kul, snart kanske det kommer en som ringer upp akuten automatiskt ifall jag blir allvarligt skadad i Half Life 2 eller nåt !

He,he, he !

Visa signatur

Antec Sonata 3,Gigabyte MA790X-DS4, 4Gb Ballistix pc8500, AMD64 x 2 6400+(2x3200mhz), Powercolor 3870 512Mb. Samsung Syncmaster 2232BW

Permalänk
Medlem

Måste skaffa faktiskt. Skulle vilja se vad den ger för utslag efter 2 timmars HL2DM med lika intensiv musik till

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Hehe, ganska rolig grej faktiskt. Adrenalinet kan flöda ibland.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Mkt adrenalin flödar här

Permalänk
Medlem

Kan bli intressant faktiskt. Kanske inget man köper själv, men kul id´e.

Permalänk
Medlem

Skojig idé. Jag har suttit och svettats framför HL2:DM fler än en gång, så att kunna se pulsen vore kanske lite intressant. Inget jag skulle betala för, dock.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Kul måste fixa något liknande när man sitter o lirar quake 3

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Den där vill inte jag sitta med i stridens hetta när händerna skakar och adrenalinet rusar haha

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Denna ska jag ha till min lanbox senare iår
Då kan jag se hur snabb puls jag har när det går bra/när någon är lucker hela tiden och jag får gaming "damp"

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Kul sak. Jag tror nog att man har haft rätt hög puls många gånger när man lirat.

Permalänk
Medlem

"Rock Solid Heart Touching"

Visa signatur

Antec Sonata III | Pentium D 820 2.8 GHz | Zalman CNPS9500 | 1024 MB RAM | Asus Extreme X1950 PRO 256 MB Crossfire Edition | 3DMark06 4453

Permalänk

Jag förstår inte vad meningen med detta är? Är det kanske "bara" en ny häftig pryl eller har den någon sorts funktion?

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]

Permalänk
Medlem

Hehe undrar om man då snabbt kan "mäta" vilken XXX film som är bra eller inte

Permalänk
Avstängd

De som säger att adrenalinet flödar i spel kan inte gibba så seriöst, där måste du vara coollugn.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
De som säger att adrenalinet flödar i spel kan inte gibba så seriöst, där måste du vara coollugn.

I en del spel är faktiskt reflexer viktiga, adrenalin kan ge snabbare reflexer = adrenalin kan vara bra.

Permalänk
Medlem

Kan bli bra att ha på äldre dar

Permalänk
Medlem

Skulle va rätt coolt för i spelet Eve online så får man världens adrenalinkick i pvp så kan man mäta vilken fight som blev värst utslag på

Annars är det ganska onödigt.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Wow, det finns spel för MAC som är såpass bra att man kan få förhöjd puls??

Permalänk

Vad är meningen med den? Ja fattar inte...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenta_ponta
Vad är meningen med den? Ja fattar inte...

Så man kan hålla koll på min hälsa förmodligen ^^

Permalänk
Medlem

Spelar en del poker, skulle kunna va kul att se sin puls

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djuicer
I en del spel är faktiskt reflexer viktiga, adrenalin kan ge snabbare reflexer = adrenalin kan vara bra.

Adrenalin är en form av stress när man blir rädd och har med överlevnadsinstinkten att göra. Adrenalin ger en högre puls, men gör dig även mer impulsiv och det är inte bra inom e-sport. Koffein är ett smartare val.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Kan vara bra för mig som spelar WC III på BNet, jag får alltid lvl 1 kompis och stor loosar hela tiden. Jag blir _Riktigt_ förbannad på deras urusla teammatching system

Invztr: Man behöver inte bli rädd för att öka adrenalinet, även när man slåss till exempel.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sille
Spelar en del poker, skulle kunna va kul att se sin puls

Tur att det inte spelar roll när man spelar nätpoker

Permalänk

coolt om cgs eller något annat etablissemang köper in dom så har man en lite rutan till vänster som dom haft vid längdskidtävlingar de sista åren där man ser pulsen på grabbarna i toppen, "kolla fifflarn han har varit på rött länge nu kommer det en b-rush eller ett 1on1 läge till slår jag vad om att han går in i väggen"

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant att måste stressnivåer med på jobbet.

Permalänk
Medlem

hehe cool funktion

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008