Grand Theft Auto IV till PC

Permalänk

Ja det finns en del spel som är värda att köpa faktiskt och GTA är enligt ett av spelen.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TiNo
Tyvär så måste jag säga att vänta med att släppa ett spel för att det är rädda att det kommer piratkopieras ger motsatt effekt för mig.

Om jag nu är redo att lägga ut pengar på ett spel, varför skall jag behöva vänta 7 månader? för mig blir det därav troligare att i denna situation piratkopieras.

Dock så har ju GTA 4 MP södj, vilket leder indirekt till att det oftast måste köpas, vilket gör att detta köps nog iaf om MP är något att ha.

Jo, kanske det. Men om en ett stort antal Ex blir sålda så kanske de inte väntar 6månader nästa gång =(

Edit*

Sen så förstår jag mig inte på allt folk som gnäller om att detta är ett hårdvaruforum (vilket ingen har sagt) sidan heter Sweclockers och betyder rakt av "svenska klockare" Sidan har även ett tjugotal underforum med massa olika ämnen, Hårdvara, skärmar, samhälle och politik, foto och ljud.

Men det största underforumen tillhör "SPEL" det är för att spel är det man huvudsakligen använder sin överklockade dator till.

Sen så är det ingen vanlig spelnyhet, det är en nyhet om att ett av genom tidernas mest hyllade spel äntligen ska komma till PC.

Skäms era otacksamma slynglar!

Tycker moderatorerna ska ge alla gnällspikar en varning+lite smisk.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MINO7AURO
Exakt så VARFÖR I HELVETE ENS SKRIVA EN NYHET OM ETT SPEL? Känns som att Wow är ett Liiiiiiiiiittttttttteeeeeeeeeeeeee större spel, så kom in och säg "jo för det är GTA IV och det är jätte stort!!!!111". Bara för att det är ett populärt spel ska då även typ sportbilen.se skriva om det? (kan ju finnas nån som har en PC inbyggd i sin bil och tycka att det är jätte passande och intressant att läsa om det på sportbilen.se)

Lägg ner klagandet. Och skall du klaga så kan du ju kolla upp lite fakta innan också. WoW peakade vid ca. 10.5 miljoner spelare och GTA IV har efter 3 månader i handel sålt ca. 8.5 miljoner exemplar. Ser inte att WoW skulle vara ett större spel på något sätt. GTA IV har spräckt alla försäljningsrekord inom hela mediabranschen så är det något spel som Swec borde rapportera om är det just GTA IV. Sov lite mer så kanske du inte blir så grinig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArvidNils
Ja, Force Unleashed kommer nog att bli redigt gött, jag tror jag väntar med att uppgradera mitt sytem tills det kommer, för att vara säker på att kunna maxa det..

Force Unleashed kommer inte till PC. Bara till PS3, Xbox360, Wii, PS2, DS, och PSP. Hur lyckas de utveckla till alla möjliga plattformar förutom PC? Tur att Mafia 2 kommer till PC iaf, annars hade det blivit revolt!

On-T: Släpps på min födelsedag Undra vad man kan tänkas önska sig.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Jaha, då köpte man PS3:an helt i onödan
Har kört igenom GTA4 för ett par veckor sen, och nu står PS3:an o samlar damm

Har inte köpt något annat spel till PS:et heller..

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

UNDERBART! <3 tur att man inte spelat det än då jag inte äger en konsol!

Permalänk
Medlem

jag undrar hur långt ett 8800GT 1gb GDRR3 räcker här..

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Det borde väl räcka,är nog ganska CPU krävande skulle jag tro:P
skönt att det kommer till dator. Jobbigt att sitta och spela på 360 då det låter som en mindre orkan:(

Permalänk
Medlem

Säger som Horace Engdahl skulle sagt "Äntligen!!"

Visa signatur

//Martin - Asus N53JG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mawe62
Säger som Horace Engdahl skulle sagt "Äntligen!!"

Word!! Äntligen, kom precis hem efter 1,5vecka utan internet och så ser man att GTA IV kommer till PC !!

Visa signatur

Primärdator: C2Q Q9550 | 6GB OCZ Reaper | 1xGTX480 | Asus P5NT WS | 1x 750GB Spinpoint F1 + 1x 250GB Samsung | Chieftech Turbo 750W | Mionix Naos 7000 + Logitech G11 |
TV-dator: C2Q Q8400 | 4GB Crucial DDR2 | 1x HD4850 | Asus P5N73-AM |1x400GB + 1x500GB + 2x 1TB Spinpoint F1 | 500W budget-agg | Xbox 360-kontroll |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Är inte du lite för liten för GTA4?

Haha, jätte kul.

Permalänk
Avstängd

Jag håller med Crippa90 om det, moralisk som jag är så håller jag på åldersgränserna på allt det finns på

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk

Wawawawa, cry babybitch. Har till 360 och jag knappt spelat alls, så jag säljer det nog nu för att sedan köpa till PC. Är egentligen en PC-människa, och har inte gillat GTA på konsol innan så.

Permalänk
Medlem

Detta är la' en småtrevlig nyhet. Dock tycker jag spelet funkat bäst på den Amerikanska spelmaskinen än sålänge, men spelet är inte så råhett att det ramlar högst upp på min lista.