Geforce 9800 GT med trippel-SLI

Permalänk
Medlem

drar snart fram papper och penna och sätter sträck för varje ny nvidia-modell.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
ok konstigt klag mot Nvidia när det är Asus som har fixat fram det. Va glada istället nu när man kan få trippelsli

men om nvidias drivrutiner inte stödjer trippel sli av 9800GT,vad är det då för mening med det ?

Permalänk
Medlem

Meningen är att hitta nya sätt att sälja slut på sina lager och samtidigt tjäna pengar. Supporten kommer att hänvisa till NVIDIA eftersom det är dom som gör drivrutinerna. Inte vårt problem säger alla då.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Visst, bra att dom får det att fungera på ett kort till, men vem kommer köra det? Inga redan sålda 88/9800GT fungerar med det, så det betyder att man måste köpa 3 helt nya 9800GT för att det skall fungera, jag tror inte så många kommer göra det, dom som köper 9800GT idag och i framtiden är inte ute efter prestandamonster, dom lär därför itne heller vara intresserade av SLI med varken 2 eller 3 kort. Dom enda jag skulle kunna tänka mig vara intresserade av 3-SLI på dessa kort, är dom sem redan har ett eller två kort, men då har dom ju ändå kort som bara stödjer 2 kort.

Läser du tankar på distans? Nästan otäckt ju...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lacrits
nVidia försöker verkligen kränga bort sina gamla 8800GT.. Om dom inte fixar det nu så kommer dom nog samla damm för all evighet. Undrar hur många miljoner chip det handlar om för nVidia? Att dom inte dumpar priset rejält, 8800/9800GT är ju inget att ha med tanke på nuvarande pris/prestanda mot andra modeller!

Får mig o undra varför det var så himla stor brist på dem för ett halvår sen, har nvidia med flit hållit inne med korten då för att lagom tills nu släppa korten i en stor gröt av varianter av samma kort?

Permalänk
Medlem

Vad fan håller de på med egentligen, kan de sluta släppa versioner hit och dit av samma kort... Visst borde de vara stolt över 8800gt när det kom men nu börjar det bli gammalt. SweC forum är bättre på att namnge Nvida produkter än de är...

Permalänk
Medlem

varför inte kalla de typ 8850GT eller 9850GT?