Cyber Snipa Stinger mot Nzxt Avatar

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
Sitter själv på en A4Tech mus, optical great eye om jag inte minns fel (optisk 5 knappar, två scrollar) och har haft den i sisådär.. 5 år kanske? Möjligt att det tom är mer, väldigt skön mus, passar perfekt i min hand och uppenbarligen väldigt hållbar då jag inte haft det minsta problem med min ännu Dock funderat på att byta ut den snart då den som sagt är väldigt gammal, och den gråa färgen har börjat nötas bort

Cyber snipa stinger verkar intressant rent funktionellt, men jag är väll inte helt fast i namnet samt designen, men det spelar väll ingen större roll, dock skulle jag vilja prova den före man tar ett beslut då vilken mus som passar en varierar väldigt mycket beroende på handstorlek etc.

Möss som är anpassade för både höger/vänsterhänta känns uteslutet, gillar verkligen inte hur dem ligger i handen.

Hehe kul samanträffande jag håller just nu på att ominstallera min frus mosters burk. Dem har exact en sån mus. Min uppfatting är att mer puckat mus "!#&/!%# får man leta efter anledninge till denna upfattning är följande:

1: drivrutinerna till den som kommer från wu skapar en konflikt som slutar i bsod efter några minuters klickande (jag vet att det låter otroligt men har felsökt ordentligt och ja det är det som är problemet)

2: att ladda ner nya drivrutiner från A4techs hemsdia kan mest beskrivas som ett skämt. Jag gav upp efter en timme då deras sida med drivers aldrig lyckades ladda klart (och nej det beror inte på min isp utan på deras budget server som troligtvis står i taiwan)

3: musen i sig är extremt palstig och lätt (lite smak vad man gillar förstås)

4: ojämn i avläsaninegn (kan ju iofs bero på buggia drivers)

Smaken är ju nartuligtvis olika men hadde jag varit tvungen att göra något mer avanserat än att klicka ner fönster med den så hadde jag fått ett frispel efter ca 5 min

kan höra om mostern kan tänka sig ge bort den i så fall finns den för gratis avhämtning i gbg och den har färgen kvar

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk

ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patric_Juarez
Var det bara jag eller märkte någon annan att han som skrev reviewn hade fel med programbara knappar när det gäller stinger. Jag använder stinger och jag har 5 programbara knappar plus 3 olika modes vilket kan även ses som 15

Bytte från razer lachesis till stinger och är hel nöjd eftersom jag inte gillar att razers möss är gjorda för både vänster och höger förutom deathadder den är värkligen skön... Men inte skönare än stinger :>

Skulle gärna villja testa cyber snipa S.W.A.T och gämföra den med stinger eftersom stinger värka vara uppgraderingen på den :/

Sen har jag alltid gillat A4tech produkter lika mycket som companion cube så skulle räkomendera dem starkt om du inte vill slänga ut 500kr på en mus

A4tech har riktigt bra produkter.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

jag byter nog alldrig ut min G5 V2, och det där med viktsystem som den töntiga "snipa" musen har är inte unikt som dem säger utan G5 och G9 och säker ännu flera möss har den funktionen.

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Den dag då det släpps en mus som heter Vagina så slår jag till!

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MichaSWE
Hehe kul samanträffande jag håller just nu på att ominstallera min frus mosters burk. Dem har exact en sån mus. Min uppfatting är att mer puckat mus "!#&/!%# får man leta efter anledninge till denna upfattning är följande:

1: drivrutinerna till den som kommer från wu skapar en konflikt som slutar i bsod efter några minuters klickande (jag vet att det låter otroligt men har felsökt ordentligt och ja det är det som är problemet)

2: att ladda ner nya drivrutiner från A4techs hemsdia kan mest beskrivas som ett skämt. Jag gav upp efter en timme då deras sida med drivers aldrig lyckades ladda klart (och nej det beror inte på min isp utan på deras budget server som troligtvis står i taiwan)

3: musen i sig är extremt palstig och lätt (lite smak vad man gillar förstås)

4: ojämn i avläsaninegn (kan ju iofs bero på buggia drivers)

Smaken är ju nartuligtvis olika men hadde jag varit tvungen att göra något mer avanserat än att klicka ner fönster med den så hadde jag fått ett frispel efter ca 5 min

kan höra om mostern kan tänka sig ge bort den i så fall finns den för gratis avhämtning i gbg och den har färgen kvar

haha jasså, låter ju udda

1. Har som vana att inte dra hem drivisar till andra program än windows/office från WU då det oftast ger problem

2. Nu har jag inte dragit hem drivisar till musen på flera månader (har inte direkt haft någon anledning), så det är möjligt att dem gjort om sidan, men jag testade nu och jag kom fram till driver sidan, och fick upp nerladdningen utan problem (http://www.a4tech.com/ennew/download%20driver.asp?cmodnum=WOP...)

3. Jepp, den är väldigt plastig, och otroligt lätt, ger inte direkt någon kvalitetskänsla, har dock inga problem med att den är lätt, och om man utgår från att göra som i sweclockers test att sätta ovanligt högt tryck på musen från olika håll så hör man inget knakande.

4. Beror nog mycket på drivisarna där, fast sedan är det ju ingen supermus heller, beror ju vad du är van med helt enkelt. Har du suttit på en mus med hög känslighet tidigare så kanske det påverkar

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk

G5 + vilken matta som helst <3

Hade en microsoft inelli point 4.0 innan (ror jag det var, den lite högre och fulare än 3.0) Kan inte anvönda skiten längre... Logitech ftw!

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

I.E 3.0 kommer alltid vara bäst imo!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superluminal
Snipa är också synonym på ett kvinnligt könsorgan.Passande namn på en....hrm....mus.

Hahahah FET humor men är det inte snippa ? ( jag kanske är kvar i kiss och bajsåldern med sådan humor )

Visa signatur
Permalänk
Medlem

min mx518 limited edition behåller jag nog

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Den dag då det släpps en mus som heter Vagina så slår jag till!

jasså det blev ingen Cyber "Snippa" då? hehe

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Re: ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet i artiklen
Ytterligare skillnader är att optiska möss ger ifrån sig en röd prick på undersidan, vilket inte lasermöss gör.

Det blir en röd prick, har själv kollat, men man måste titta nästan rakt in i den för att se den, vilket jag inte direkt rekommenderar, även om lasern förmodligen inte har så hög klassifikation och kanske inte ens är skadlig.
http://en.wikipedia.org/wiki/Laser_safety

Den lasermus som jag har fungerar dåligt på röd musmatta (tygmatta), någon annan med samma erfarenhet?

Permalänk

Razor Dimondback funkar fin fint för mig. Dock är den i minsta läget har aldrig gett mig på det där med programerbara knappar.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lento
Det blir en röd prick, har själv kollat, men man måste titta nästan rakt in i den för att se den, vilket jag inte direkt rekommenderar, även om lasern förmodligen inte har så hög klassifikation och kanske inte ens är skadlig.
http://en.wikipedia.org/wiki/Laser_safety

Den lasermus som jag har fungerar dåligt på röd musmatta (tygmatta), någon annan med samma erfarenhet?

hehe varför vill man ha en röd tygmatta? Steel S&S ska det av lr om man nu e tyg fetishist möjligtvis en Steel Qck

Teoreteiskt sett borde det inte vara några problem då laserns våglängd (färg) högst osanolikt matchar en röd tyg mattta, men det är klart ligger man för nära i spektra och den inte läsaer så exact kan det ju bli problem.

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
jasså det blev ingen Cyber "Snippa" då? hehe

Nää, fortfarande för fegt namn iochmed att den heter "snipa":P
Mus som mus vafan ^^

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

Har själv en A4tech x7 gaming mus ^^. Ligger klockrent i handen osv, lite lätt kanske och den samlar "skin". Dock äre skönt med en "burst" knapp och lätta inställningar av DPI

Permalänk

Har en A4Tech ligger här på bordet, burstknapp typ 7 DPI lägen och den heter nånting i stil med X750-F G5 är några ljusår före bara <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F@|)€r/\/
Har en A4Tech ligger här på bordet, burstknapp typ 7 DPI lägen och den heter nånting i stil med X750-F G5 är några ljusår före bara <3

Har en exakt likadan som du, X750-F alltså. Det är i alla fall den bästa musen jag någonsin haft, ligger så ofattbart skönt i handen, glider otroligt lätt fram och har perfekt tyngd. Om du skulle fråga mig så finns ingen bättre mus!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bAsseFTW
I.E 3.0 kommer alltid vara bäst imo!

QFT!

Synd att första versionen av 3.0 går sönder (knapparna) så snabbt.
Sen efter 4.0 släpptes gjorde M$ en nylasering av 3.0. Skönare än 4.0 men inte riktigt samma som första upplagan, men kvaliten är bra.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk

För egen del gillar jag nog Copperhead bäst. Skulle nog gärna vilja prova cyber musen.

A4Tech? Gör dem bra möss. Trodde det var ett budgetmärke i Classe Ohlson-klass....

Permalänk
Medlem

Efter att ha blivit bortskämd av min logitec mx1000 tror jag inte jag kan använda nån mus med sladd någonsin igen.

Permalänk
Medlem

Jag har haft min Cyber Snipa sen i september och nu idag så gick scroll hjulet sönder helt bara så där utan anledning
Ska se om garantin gäller för det, jag har börjat gilla den här musen nu:D