Frågor om ångerrätt

Permalänk

Frågor om ångerrätt

När jag skickar tillbaka en vara, behöver jag bara betala fraktkostnaden tillbaka? Eller får jag betala frakten till mig och returfrakten?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Frakten till dig har du väl redan betalat, eller hur menar du?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Alltså, om jag köper en sak för 300kr, och frakten till mig kostar 50kr. Jag väljer förskottsbetalning/kort/whatever, betalar in 350kr till butiken. Om jag då returnerar och frakten till dom kostar 100kr, så får jag betala returfrakten på 100kr, och jag får mina 350kr tillbaka? Eller får jag 300 (350-50 i frakt = 300) tillbaka?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Alltså, om jag köper en sak för 300kr, och frakten till mig kostar 50kr. Jag väljer förskottsbetalning/kort/whatever, betalar in 350kr till butiken. Om jag då returnerar och frakten till dom kostar 100kr, så får jag betala returfrakten på 100kr, och jag får mina 350kr tillbaka? Eller får jag 300 (350-50 i frakt = 300) tillbaka?

Du får betala frakten tillbaka och varans pris återbetalt.

Permalänk

Du får tillbaka det varan kostade, frakten till och från dig får du stå för.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk

Okej, så jag får som exemplet 300kr tillbaka, och får betala 150kr i frakt tur o retur?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Okej, så jag får som exemplet 300kr tillbaka, och får betala 150kr i frakt tur o retur?

Så var det för mig när jag returnerade en sak, och det är fullt logiskt, för varför skulle dom betala några extrakostnader för att kunden ångrar sig? Det enda relevanta för dom är ju produkten, inte frakten då den sköts på annat håll.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Fraktpengarna har redan gått till posten och den tjänsten
får du nog inte ångra.