Datorbutik med bäst avbetalning?

Permalänk
Medlem

Datorbutik med bäst avbetalning?

Jahappsans då brakade min stackars surfburk ihop för sista gången. Kortslutning eller liknande i mobot.

Är i ganska desperat behov av en ny burk men har det hyyyfsat knapert för tillfället. Lönen är bra långt bort och även om den kommer så vill jag inte gå o köpa nån skitburk för 5000 spänn.. inte vill jag heller sitta utan datorjävel i 2-3 månader innan jag kan köpa en riktig burk.

Jag letar efter en datorbutik där man kan tex betala 500 spänn i månaden men ändå tex pynta in 4000 spänn en månad.

Komplett har väl nåt liknande men fattade inte hur det funkade riktigt.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Hedersmedlem

De flesta butiker som har avbetalning, t ex Dustin, On Off etc., låter dig betala en större summa en månad ifall du vill eller t om betala av lånet helt. Det viktiga är att den minsta delsumman betalas, sen kan man lägga på hur mkt man vill.

I ditt läge skulle jag isåfall titta på någon av de som ger 12 månaders "räntefritt" (alltid en avgift för avi etc. men i stort sett räntefritt). Dustin Home har t ex 3, 6 eller 12 månaders "räntefritt" (395 kronor uppläggningsavgift) och sedan ta något av de billigare burkarna (t ex denna för >5000 kronor, http://www.dustinhome.se/pd_5010081871.aspx). Det är en bra start, kostar inte så mkt vilket innebär att du snabbt kan bli av med skulden samt du kan sedan uppgradera den komponent för komponent.

Men som sagt, de flesta (alla?) som erbjuder avbetalning låter dig betala av snabbare om du önskar.

(B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Är du medlem i facket kan du ta ett medlemslån och amortera extra som
du vill.

Permalänk
Medlem

Re: Datorbutik med bäst avbetalning?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Jahappsans då brakade min stackars surfburk ihop för sista gången. Kortslutning eller liknande i mobot.

Är i ganska desperat behov av en ny burk men har det hyyyfsat knapert för tillfället. Lönen är bra långt bort och även om den kommer så vill jag inte gå o köpa nån skitburk för 5000 spänn.. inte vill jag heller sitta utan datorjävel i 2-3 månader innan jag kan köpa en riktig burk.

Jag letar efter en datorbutik där man kan tex betala 500 spänn i månaden men ändå tex pynta in 4000 spänn en månad.

Komplett har väl nåt liknande men fattade inte hur det funkade riktigt.

Har du inte sett lyxfällan?

Avbetalningar är inget bra.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Re: Re: Datorbutik med bäst avbetalning?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Har du inte sett lyxfällan?

Avbetalningar är inget bra.

hahah ne jag vet.. har värsta klumpen i magen o surfar på en jävla bärbar anno 1980 från jobbet nu. HATAR avbetalning. Men är fan desperat. Måste ha en burk!

Har ju en till burk men vill fan inte ha en jävla serverlåda en meter från sängen direkt

Nej men tänkte köra på avbetalning på en shysst burk och casha in några lappar i månaden istället. skulle ju kunna köpa en billig jävel o uppgradera men då vill jag kunna ha mer än 2 minneskretsar på mobot tex.

Nåt i den här stilen:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=346269

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Hedersmedlem

Komplett har relativt dåliga villkor. Deras effektiva ränta ligger på uppemot 20% om jag minns rätt. T ex kostar den du tittar på >12000 efter alla kostnader. Men visst, om du vet med dig att du kommer betala av den på 4 månader så funkar det.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Helt seriöst, köp inte på avbetalning. Jag kommer fasen bli orolig över dig

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Jag måste ha en burk, kan inte sitta utan dator till i början på december typ.
Ska se vad det blir.

Finns det fler butiker än dustin som har "räntefritt"?
dom hade ju inte direkt många paket att välja mellan där.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Hedersmedlem

Datorbutiken.com ser ut att ha det.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Avstängd

Du kan ju annars låna av din mamma och pappa räntefritt och utan en fast avgift

Som sagt efter att ha kollat på ca 25 avsnitt av lyxfällan rekommenderar jag dig inte att köra på avbetalning inte nog med att det kan gå dåligt du förlorar flera tusenlappar på som du skulle kunna köpt en till dator, räntan är hög. Synd att det är lågkonjunktur.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

ja ja jag har sett lyxfällan också
Men nu är det så att jag MÅSTE ha en burk nu och kan inte spara till i december för att få tag på en burk. visst förlorar jag runt 3k om jag köper en burk på avbetalning men det pallar min lön med.

Låna av morsan o farsan skippar jag hårt.
Banklån har bättre villkor men då är minimun belopp 30k och det är lite mer än vad jag vill ha i skuld.

blä.. Nej det blir att betala av skiten så fort som möjligt.
ska kolla runt lite.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Köp du på avbetalning.

Det är inte så jävla illa som alla säger, ja du kommer ha betalat bra mer än vad du skulle kontant.
Betala bara räkningarna så är det soft, och gå aldrig över dina egna tillgångar

Om det är dåliga villkor, ta avbetalning och fixa ett banklån som du betalar av allt på en gång med, så får du bättre ränta.
Alternativt låna cashen från banken direkt och betala "kontant".

Bara för lyxfällan visar folk som inte vet hur man hanskar med något som har med ekonomi att göra så betyder det ju inte att denna killen är helt ovetande?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Westbound
Om du absolut måste ta på avbetalning, välj en butik med (exempelvis) 12 månaders RÄNTEFRITT!!

http://www.dustinhome.se/DynamicPage.aspx?groupSet=3&group=15...

Superbra idé!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Sötast

Blir förvirrad, du vill ha en surfburk men inte en skitburk?

Första jag tänkte på var en 3000kr's laptop, men jag antar att det går under "skit"

Permalänk
Medlem

Det jag menade var att min "surfburk" som var en Athlon64 med 1gb ram och ett geforce 6600gt brann upp
Den kunde faktiskt spela spel en gång i tiden. Men har agerat surfburk sen nåt år tillbaka då jag bara blev deppad av att starta ett spel i 640x480 på lägsta.

Jag vill köpa rediga grejer som är uppgraderingsbara så jag kan ha dem ett par år utan probs.
Kommer antagligen bli från komplett faktiskt, även fast jag får casha 13000 för en dator för 10 000 från dem. dom har bra rykte och alltid funkat bra för mig.

Dustinhome funkar väl iofs men dom hade inga bra "paket". Ska kolla om jag kan bygga ihop nåt liknande det jag byggt på komplett nu så får vi se vart det blir.
Avbetalning blir det iallfall. Den saken är säker.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Westbound
Om du absolut måste ta på avbetalning, välj en butik med (exempelvis) 12 månaders RÄNTEFRITT!!

http://www.dustinhome.se/DynamicPage.aspx?groupSet=3&group=15...

RÄNTEFRITT låter gratis och bra.

Effektivränta vid köp om 10 000 kr med 0 % ränta i 12 månader är 12,31 %.