Dustin snabba! Värdelösa när det gäller retur

Permalänk
Medlem

Dustin snabba! Värdelösa när det gäller retur

Har handlat många gånger från dustinhome, men nu orkar jag inte mer. De är helt värdelösa när man skickar tillbaka produkter som är trasiga.

1. Slim DVD.
Fick den trasig och ringde dom fick "retursedel" efter 2 veckor! (Då hade jag ringt 3-4 gånger till dom. Därefter 1-2 dagar innan jag fick ny. OBS man ska få retursedel inom 5 dagar.

2. Lenovo 3000 V200
Något låter i datorn förmodligen skruvlös. Skickade den 6 augusti tillbaka (fick då retursedeln nästa dag!!!). De sa att det ska gå snabbt. Nu säger de att de har skickat till leverantören och att jag inte kommer att få datorn på förens om ca 2 veckor. Kan inte ångra köpet då de säger att den är begagnad.

Dustinhome har varit bra en tid nu är de bara kassa. Om du får något som fungerar så går det ju bra. Ska inte betala ett öre till dustin. Köp på egen risk.

Har ni liknande bra historier?

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sockan
Har handlat många gånger från dustinhome, men nu orkar jag inte mer. De är helt värdelösa när man skickar tillbaka produkter som är trasiga.

1. Slim DVD.
Fick den trasig och ringde dom fick "retursedel" efter 2 veckor! (Då hade jag ringt 3-4 gånger till dom. Därefter 1-2 dagar innan jag fick ny. OBS man ska få retursedel inom 5 dagar.

2. Lenovo 3000 V200
Något låter i datorn förmodligen skruvlös. Skickade den 6 augusti tillbaka (fick då retursedeln nästa dag!!!). De sa att det ska gå snabbt. Nu säger de att de har skickat till leverantören och att jag inte kommer att få datorn på förens om ca 2 veckor. Kan inte ångra köpet då de säger att den är begagnad.

Dustinhome har varit bra en tid nu är de bara kassa. Om du får något som fungerar så går det ju bra. Ska inte betala ett öre till dustin. Köp på egen risk.

Har ni liknande bra historier?

Dustinhome är den enda återförsäljaren jag har läst avtalet om som skickar en retursedel överhuvudtaget. Länka gärna till en återförsäljare som åtarsig att betala frakten tillbaka till dem om en vara går sönder.

Du får en reparation och så vill du häva köpet för att det tar tid. Att det tar tid är ju inte dustins fel då det är tillverkaren/leverantören som reparerar.

Du får allt gratis och ändå så är det fel? Vill inte säga det men gör en bättre onlinebutik själv!

Dustinhome.se är nog den bästa återförsäljaren jag har handlat från. Helt klart min favoritbutik.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Dustin sa att jag skulle ringa Lenovo och det gjorde jag. Lenovo sa att jag skulle skicka den till dustin då den är såpass ny för att få en ny. Då skickar dustin datorn till lenovo iaf!

Hade datorn 1 dag.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Dustinhome är den enda återförsäljaren jag har läst avtalet om som skickar en retursedel överhuvudtaget. Länka gärna till en återförsäljare som åtarsig att betala frakten tillbaka till dem om en vara går sönder.

Du får en reparation och så vill du häva köpet för att det tar tid. Att det tar tid är ju inte dustins fel då det är tillverkaren/leverantören som reparerar.

Du får allt gratis och ändå så är det fel? Vill inte säga det men gör en bättre onlinebutik själv!

Dustinhome.se är nog den bästa återförsäljaren jag har handlat från. Helt klart min favoritbutik.

Datorbutiken skickar en retursedel automatiskt till alla ordrar nu vad jag läst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Datorbutiken skickar en retursedel automatiskt till alla ordrar nu vad jag läst.

Just ja, det har du rätt i. Den kommer direkt med ordern ja.

Då har vi två stycken på marknaden än så länge.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Dustinhome är den enda återförsäljaren jag har läst avtalet om som skickar en retursedel överhuvudtaget. Länka gärna till en återförsäljare som åtarsig att betala frakten tillbaka till dem om en vara går sönder.

Du får en reparation och så vill du häva köpet för att det tar tid. Att det tar tid är ju inte dustins fel då det är tillverkaren/leverantören som reparerar.

Du får allt gratis och ändå så är det fel? Vill inte säga det men gör en bättre onlinebutik själv!

Dustinhome.se är nog den bästa återförsäljaren jag har handlat från. Helt klart min favoritbutik.

Vadå gratis? Jag betalar för något som jag inte får. Deras support är ju inkompetenta. Installerade linux och de säger linux förstör bios. Det har liksom inget med det att göra. Problemet är att det finns något som låter i datorn.

Lenovo anser att jag ska få en ny. Jag skickar tillbaka till Dustin. Får mejl med detta innehåll:

Mejl från dustin:
DOA! Den låter som att det är en skruv löst i datorn. så från första uppstarten har kunden hört det ljudet. Skakar man datorn lite åt olika håll så hör man att det är något som ligger löst där i. Ibland fastnar det någonstans, men det är något där inne som är löst. Kunden har pratat med Lenovo som bedömer det som en DOA.2008-08-05 13:30:02: ersättningsorder lagd

Bara att läsa deras beskrivning får mig att skratta med tanke hur proffsigt det ser ut.

Jag är förbannad. Ringde Lenovo igen och de ska prioritera datorn.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Just ja, det har du rätt i. Den kommer direkt med ordern ja.

Då har vi två stycken på marknaden än så länge.

Komplett har jag fått retursedel från, liksom from JMEdata som vad jag förstår nu har gått ihop med datorbutiken iofs?.

[edit] Hmm, tror jag fick från webhallen också, inte säker men kanske

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sockan
Vadå gratis? Jag betalar för något som jag inte får. Deras support är ju inkompetenta. Installerade linux och de säger linux förstör bios. Det har liksom inget med det att göra. Problemet är att det finns något som låter i datorn.

Lenovo anser att jag ska få en ny. Jag skickar tillbaka till Dustin. Får mejl med detta innehåll:

Mejl från dustin:
DOA! Den låter som att det är en skruv löst i datorn. så från första uppstarten har kunden hört det ljudet. Skakar man datorn lite åt olika håll så hör man att det är något som ligger löst där i. Ibland fastnar det någonstans, men det är något där inne som är löst. Kunden har pratat med Lenovo som bedömer det som en DOA.2008-08-05 13:30:02: ersättningsorder lagd

Bara att läsa deras beskrivning får mig att skratta med tanke hur proffsigt det ser ut.

Jag är förbannad. Ringde Lenovo igen och de ska prioritera datorn.

Jämför deras support med andra. Hittills har inte problemet med din dator kostat ett öre förutom tid och det kan man väl beklaga sig över. Mer än så är det inte. Du blev inte rånad och du blev inte lurad. Jag skulle vara glad att det ens går med tanke på kvalitén hos andra återförsäljare.

My 2 cents.

---------------

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia Komplett har jag fått retursedel från, liksom from JMEdata som vad jag förstår nu har gått ihop med datorbutiken iofs?. [edit] Hmm, tror jag fick från webhallen också, inte säker men kanske

Läste precis webhallens villkor, de betalar frakten tillbaka. Komplett's text var mycket mer luddig det står bara:
"Produkten ska dessutom återsändas till oss i originalförpackning och med betald returfrakt."

Men om du säger att du har fått en fraktsedel så tror jag dig.
Då har ett par stycken. Man kanske borde starta en tråd om detta.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Inet får man också en retursedel av. Dock tror jag att om dom kommer fram till att det är du som haft sönder varan så får du betala "resan" tillbaka.

MVH

EDIT
Angående dustin. Så har jag bara positiva saker att säga. Då när mitt moderkort var sönder så skickade dom en retursedel (var bara att skicka ett mail till dom). Och 1-2 dagar senare så hade jag den i handen och skickade in den. Kommer inte ihåg exakt men tog kanske 1 vecka för dom att kolla upp den och skicka tillbaka till mig.

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

Gnälltråd.

Jag förstår inte vad problemet är. I ditt första exempel så kom retursedeln litet sent, men om du fick två så verkar det ju som om den första fördröjdes i postgången. Big deal. I ditt andra exemepel så har enligt dina uppgifter Dustin förklarat datorn DOA och lagt en ersättningsorder dagen innan du skickade tillbaka den.

Det verkar ju onekligen som att de skött dina ärenden korrekt. Vad jag inte kan förstå är hur någon som reggat sig här 2003 är så otålig.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Kan de inte bara skicka en ny dator? Lenovo ansåg att de skulle skicka en ny. Hade den 1 dag och jag behöver verkligen en laptop just nu. Kan inte vänta 2 veckor.

Nej jag har inte fått två retursedlar de hade bara inte skickat.

EDIT:

Dustin hade först sagt att de skulle skicka en ny fast nu vägrar dom. Kan inte häva köpet för att få pengarna tillbaka så att jag kan köpa från någon annan.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Re: Dustin snabba! Värdelösa när det gäller retur

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sockan

Dustinhome har varit bra en tid nu är de bara kassa. Om du får något som fungerar så går det ju bra. Ska inte betala ett öre till dustin. Köp på egen risk.

Har ni liknande bra historier?

Fram till för ett par år sedan hörde eller läste man nästan
aldrig något dåligt om dustin. Dustins varumärke var kundservice.

MEN, bara kort efter att det såldes började det dyka upp trådar
med missnöjda kunder och numer förekommer de mer eller mindre
i såna sammanhang som alla andra.

Permalänk
Medlem

Har alltid handlat där och verkligen rekommenderade Dustin, sa till alla mina vänner att handla där. De har alltid varit jättebra, men nu tvekar jag.

SUMITOMO vem hade köpt dustin?

EDIT
Kollade igenom recensioner angående dustin. Såg många som har problem när det gäller trasiga varor.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Exemplet från da_huzz är, med förlov sagt, redigt korkat. Det torde knappast ge dig några sympatier här.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Men ditt kött. skicka inte utan att de har skickat dig returlappen! smart move att ta egna initiativ^^. Läs och gör som det står. nåt annat kan du inte göra.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Oj Förlåt skickade inte utan retursedel, hade missat det ( som i exemplet)

Exemplet var dumt sorry.

EDIT:

Skickade med retursedel.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Dustinhome är den enda återförsäljaren jag har läst avtalet om som skickar en retursedel överhuvudtaget. Länka gärna till en återförsäljare som åtarsig att betala frakten tillbaka till dem om en vara går sönder.

Som nämnts ovan, DB skickar sådana. Dessutom om garantiärendet är korrekt och det gäller en komponent, skickar DB en ersättningsvara direkt så man slipper vänta på tillverkaren.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XCan
Som nämnts ovan, DB skickar sådana. Dessutom om garantiärendet är korrekt och det gäller en komponent, skickar DB en ersättningsvara direkt så man slipper vänta på tillverkaren.

Låter trevligt. Undrar om de gör det fortfarande, även fast det går knapert för dem. Nice service i alla fall.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Dustinhome är den enda återförsäljaren jag har läst avtalet om som skickar en retursedel överhuvudtaget. Länka gärna till en återförsäljare som åtarsig att betala frakten tillbaka till dem om en vara går sönder.

ööhh snacka om att ropa hej fööör tidigt.......nyanställd på Dustin kanske?

Permalänk
Medlem

Aja får väl vänta 2 veckor innan jag får datorn. Känns väldigt surt.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naruto
Inet får man också en retursedel av. Dock tror jag att om dom kommer fram till att det är du som haft sönder varan så får du betala "resan" tillbaka.

Nepp, inte för några månader sedan i alla fall. Jag skickade in mitt grafikkort och fick själv betala frakten. Dock visade det sig att mitt moderkort delvis gått sönder och att grafikkortet var felfritt. Jag sålde vidare grafikkortet och det fungerade för den nya användaren.
Jag slapp betala frakten tillbaka dock ändå om det inte var något fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Låter trevligt. Undrar om de gör det fortfarande, även fast det går knapert för dem. Nice service i alla fall.

Sista garantiärendet som behandlades av DB från mig var i slutet av juli, så jag tror nog de fortfarande gör det och är enligt mig ett stort plus.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

Trist att de inte behandlade din DOA snabbt. Men ja, det är faktiskt sådant som händer. Man får helt enkelt bita i det sura äpplet och vänta...

Angående returfrakt så tror jag nästan att ALLA seriösa företag betalar frakt vid garantiärenden. Både komplett och inwarehouse gör det också för övrigt.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk

Leedow, XCan m.fl - Vi skickar med en förbetald retursedel med alla paket sedan länge. Det enda som krävs för att kunna nyttja den är att man begär ett returnummer på sajten och fyller i retursedeln, detta sparar i vart fall 2-3 dagars väntetid på en returfraktsedel. Vid godkänd retur byter vi snarast möjligt ut varan mot ny då det sällan är acceptabelt för kund att vänta på hantering av distributör/tillverkare. Som många nu vet håller vi på att lägga ut vår logistik på en extern partner. Detta kommer inte att påverka hur vi hanterar returer, utan vi (eller partnern) kommer även fortsättningsvis skicka med returfraktsedel och direktbyta defekta komponenter där möjligt.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Styler
ööhh snacka om att ropa hej fööör tidigt.......nyanställd på Dustin kanske?

Studentrabatt och fri frakt gör så att jag köper 90% av allt jag köper på internet från dustinhome.se. Alltså har jag varit lite trångsynt när det gäller att kolla på andra butiker. Jag har bara inte kollat in andra.

Hade du verkligen tänkt efter så ser du ju att jag kommenterar vidare med flertalet butiker som också har detta. Du ser att jag har ändrat mina åsikter. Svårt att låta något glida när man KAN slå någon på fingrarna?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?