Geforce 8800 GT och 9800 GTX kan vara defekta

Permalänk
Melding Plague

Geforce 8800 GT och 9800 GTX kan vara defekta

I början av juli rapporterade Nvidia om att vissa styrkretsar och grafikprocessorer till bärbara datorer har kvalitetsproblem. Nya uppgifter gör gällande att även prestandagrafikkort i Geforce 8 och 9-serierna kan vara drabbade.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Nvidia sjunker stadigt i mina ögon.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Finns det då någon changs att även 8800GTX är defekt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exry
Finns det då någon changs att även 8800GTX är defekt?

Finns det väl men det står inget om det. Så varför fundera över det?

Permalänk
Medlem

förstod det

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exry
Finns det då någon changs att även 8800GTX är defekt?

hoppas inte det för då är jag med drabbad :S

får hoppas att det inte är något fel på 8800GTX

synd att de ska ha sådana problem samt nu när ati har de bästa grafikkorten på marknaden också

Visa signatur

| Ryzen 7 5800X | X570S AORUS PRO AX | 32GB FURY DDR4 | XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 | Fractal Design Define R6 | 2.5 TB M.2 SSDs |

Permalänk
Medlem

Antagligen är det bara den svaga fläktkontrollen på 8800gt som förstör kortet för dom som inte fattar att den fasnat på 20% efter ett halv år av grillande kan det bli skador.

Permalänk
Avstängd

luktar sabotage på långa vägar =/

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

G80GTX FTW

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Men vad är det här ?
Det tar ju aldrig slut ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Är det kylningen det är fel på eller?
Jag har ett 8800GTS (g92) men jag har heltäckande vattenblock på skiten, då lär det väl klara sig? O_o

Permalänk
Medlem

nvidia failar, kastar ut korten utan att tänka efter Oo

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Medlem

HAHAHAH,,

edit: har också ett 8800GTS 512... hur mkt jag än belastar det så går fläkten inte upp ett piss, som om den fastnat på 36% (enligt rivatuner). Kör den 50% 24/7 i en väl ventilerad Antec 900...

Med 36% i full load så kommer tempen upp emot 90c, med 50% når den sällan 80c...

Men om man då hade haft en lite mindre låda som kanske inte är så über ventilerad så hade kortet lätt krypit över 100 grader eftersom som den inbyggda controllern är fucked up. hmmm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Är det kylningen det är fel på eller?
Jag har ett 8800GTS (g92) men jag har heltäckande vattenblock på skiten, då lär det väl klara sig? O_o

samma här, hoppas det inte är ngt att oroa sig över..

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Tja inquirer är väll datavärldens svar på aftonbladet så det vette fan vad man ska tro. Är det bara G92 och G94 som drabbats så är G80(8800 GTX, GTS 640/320mb) i alla fall säkra tills annat anges. Mitt GTS 640 har aldrig krånglat. Får hoppas att det inte ligger en och annan waffer begraven i det här dilemmat.

Tråkigt att detta händer. Jag tar det här med nämnda salt som sagt men det vore inte kul om det visar sig vara sant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
luktar sabotage på långa vägar =/

Eller panik att få ut nya produkter snabbt

Permalänk
Avstängd

Nvidia vill kanske vara bäst i någon kateogori, LJUD. Så kanske korten får grillas lite men det ser bra ut för köparna, tyst o bra.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

usch, de va längesen man skrev här

fann de ironiskt att läsa detta samtidigt som i skrivande stund se NVIDIA aktien på +10%

själv har man dock 8800GTS 320

MVH

Permalänk
Medlem

Kör ett 8800gt@720core&1050mem och under load ligger det på 65grader (har en thermalright v2 + zalmanfläkt) så temperaturen borde inte vara något problem. Så länge det håller till december så är jag nöjd, livslängd på ett grafikkort är cirkus ett år sedan är det ändå läge att uppgradera.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Tja inquirer är väll datavärldens svar på aftonbladet så det vette fan vad man ska tro.

Tyvärr så är det väl så att den stora massan tror att källkritik har med flaskvatten att göra.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Antagligen är det bara den svaga fläktkontrollen på 8800gt som förstör kortet för dom som inte fattar att den fasnat på 20% efter ett halv år av grillande kan det bli skador.

Min satt fast på 30% tror jag det var, min tanke är att om företag kan göra chip med miljoner komponenter i men dom kan in te göra en fläktkontroller som fungerar så kanske dom borde antingen sätta dit en rejäl kylning från början eller hyra in några som kan fixa en fungerande fläktkontroller.

Permalänk

Krävs inte vidare mycket för att få apflocken att skrika hysteriskt.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Avstängd

men WTF
snart kommer det väl uppgifter om att alla nvidiakort e defekta eftersom transistorerna e gorda av torkad hundskit!!

men allvarligt, visar sig detta stämma så hoppas jag att det blir riktigt dyrt för dom

Permalänk

Att fläkten på 8800GT roterar med lågt varvtal blev känt ganska tidigt efter lansering, dock efter många sålda exemplar. Mitt XFX:kort damp ner i brevlådan ungefär vid det tillfälle det blev känt, och mycket riktigt ändrades inte fläkthastigheten. Ett mail till XFX support gav mig en ny firmware, efter det regleras varvtalet...

Permalänk
Medlem

jag skrattar åt nvidia. Har iofs alltid gillat dem men efter detta så är de ju bara pinsamt.

Permalänk
Medlem

jag tror starkt på att det inte är sant

Permalänk
Avstängd

Låter som om TheInq försöker köra en vända till på de defekta korten.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Jag har då inte märkt av något problem med mina MSI 8800gt , men då har inte jag referenskylaren på mina kort utan någon rejälare som var på kortet när det köptes i Juni. Jag hör att fläkten ökar i varvtal när man spelar, dem ligger på 42% fläkthastighet i Windows och då är dem knäpptysta, sen när man drar igång t.ex Grid så låter dem som f*n.

Visa signatur

Primärdator: C2Q Q9550 | 6GB OCZ Reaper | 1xGTX480 | Asus P5NT WS | 1x 750GB Spinpoint F1 + 1x 250GB Samsung | Chieftech Turbo 750W | Mionix Naos 7000 + Logitech G11 |
TV-dator: C2Q Q8400 | 4GB Crucial DDR2 | 1x HD4850 | Asus P5N73-AM |1x400GB + 1x500GB + 2x 1TB Spinpoint F1 | 500W budget-agg | Xbox 360-kontroll |

Permalänk
Medlem

jag har 2st 8800GTS 512Mb @ SLi på 24/7 och ett 9800GTX i spel å labbriggen och ett 8600GT på 24/7 i HTPC:n. Tror alldrig jag haft ett trasigt nvidia och ägt minst ett ur i princip varge serie sedan första GeFroce kom ut.

Fins ju som sagt rpoblem men tror problemen är uppblåsta. Menar borde det inte vara fler som rapporterat problem vid det här laget med tanke på att korten funnits så länge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Nvidia vill kanske vara bäst i någon kateogori, LJUD. Så kanske korten får grillas lite men det ser bra ut för köparna, tyst o bra.

Har du sett hur varma 4850 blir då?

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207