Dator som ska beställas i eftermiddag! Ok?

Permalänk
Medlem

Dator som ska beställas i eftermiddag! Ok?

Processor, minne och grafikkort är redan beställt..men resten..nått att ha?
Första gången man ska försöka sig på att sätta ihop en dator själv så tips är välkomna.

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=613025...

Permalänk
Medlem

Ser väldigt bra ut, dock hoppas jag att du har tänkt dig fler fläktar då ditt chassi bara innehåller en.

Det enda råd jag kan ge dig är att antingen byta chassi eller köpa fler fläktar, ifall du bestämmer dig för att köpa något annat chassi kan jag starkt rekommendera Antec 900 eller Antec p182. Om du bestämmer dig för det chassit kan jag rekommendera 120mm fläktar från noctua.

Glöm inte kylpasta heller

Har ungefär samma saker i min komplett korg förutom chassit och kylare och undrar hur grafikkortet kommer fungera med dessa komponenter?

Visa signatur

Intel E8500 E0 3.16GHZ @3.5GHZ | Corsair VX550W | Sapphire HD4870 512mb 810/1100 | Asus P5Q-E 1406 Bios | Antec Three Hundred | XMS2 Corsair 2x2GB PC-6400 800mhz | WD Caviar Blue 640GB 7200RPM 16mb | Windows Vista Home Premium 64-bit SP1

Permalänk
Medlem

Okaj, Antec Three Hundred da?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=354717

Kan som sagt inte med detta..försökte hålla mig lite lägre i pris Annat chassi för runt 500kr som nån kan rekomendera eller det är Antec 900 som e bra för låga pengar? (Sett många som rekomenderat det chassit..men om man vill komma lite lägre..?)

Permalänk
Medlem

tror inte du kommer få plats i det. ta minst ett antec 900 det kan till och med bli trångt där. antec 1200 är större men också dyrare :>

Permalänk
Medlem

Gillar inte alla blåa lysen bara
Men visst p182 kanske man kan ta..mer än vad jag vill lägga bara men får man inte plats i annat får ja väl leva med det

Permalänk
Medlem

Tror det blir flaskhals med ett så bra grafikkort och mindre bra processor. Kan inte dom äldre intel processorerna så bra så kan hända att jag har fel.

Visa signatur

| E8400 | P5Q-deluxe | HD4850 | Antec 300 | 4GB pc8500 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amroth
Tror det blir flaskhals med ett så bra grafikkort och mindre bra processor. Kan inte dom äldre intel processorerna så bra så kan hända att jag har fel.

Vadå äldre? Den är bland de senaste intel-processorerna på marknaden. Den klockar dessutom högre än vad folk brukar köpa.

Permalänk
Medlem

oja e8600 duger lätt för dagens spel!:) du kommer klara dig fint

Permalänk
Medlem

Oj såg fel. Trodde det var en e6xxx.

Jo den där ser fin ut

Visa signatur

| E8400 | P5Q-deluxe | HD4850 | Antec 300 | 4GB pc8500 |

Permalänk
Medlem

Va ju bra att processorn va ok..:P

Men nån som har något billigare förslag på chassi som jag får plats i o funkar bra me kylning o så? Eller det är Antec för runt tusenlappen som gäller?

Permalänk
Medlem

Nej, har det där chassit och det är det bästa du kan få för pengarna förutom antec sonata III, fast den är lite sunkig, dåligt luftflöde.

Antec 300 har plats för 5 fläktar och är visserligen lite trång men inget problem. Nästa steg är att du köper en för 1000kr fast det tycker jag inte är riktigt värt pengarna om man inte är ekonomiskt oberoende dvs.

Visa signatur

| E8400 | P5Q-deluxe | HD4850 | Antec 300 | 4GB pc8500 |

Permalänk
Medlem

Nej vill helst inte lägga mer än nödvändigt..finns massa annat skoj man vill ha me
Men fårse..sitter o kollar lite på chassin runt 1000kr..både midi o fulltowers..
Finns en hel del här på forumet man kan läsa
Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

mm, men tänk ändå köper du ett stort chassi kan du ha det längre det lever nog flera uppgraderingar av andra delar som processorn/moderkortet/gkortet osv chassit kan vara värt att lägga lite på pga deras livslängd!

Permalänk
Medlem

skulle vara p182 eller antec 1200 isåfall tycker jag

Visa signatur

| E8400 | P5Q-deluxe | HD4850 | Antec 300 | 4GB pc8500 |

Permalänk
Medlem

Så, nu vart de beställt..blev ett p182 sen allt annat som står på listan på första inlägget

Åter igen, tack för hjälpen..nu återstår bara att se om jag kan sätta ihop grejorna..:P