Roliga spel till ratt

Permalänk
Medlem

Roliga spel till ratt

Tjena!

Har en Logitech G25 och söker efter roliga (dator)spel att köra med ratt. Colin McRae, GTR är sånna spel man ska spela med en sån ratt det vet jag så snälla skriv inte det fler gånger att det är slöseri att spela dåliga spel med så bra ratt men jag spelar de spelen ofta men nu är jag ute efter ett lite overkligare spel med mycket fart i som är lite mer "party" typ TrackMania men där får jag inte igång ratten. Verkar bara gå att köra med tangentpilarna.

Skulle uppskatta förslag och diskussioner om olika spel man kan testa...

Permalänk
Medlem

Flatout är ett "oseriöst" men roligt rallyspel.

Annars har jag mina egna favoriter:

GP Legends: Formel 1 spel som utspelar sig 1967
Lite gammalt men riktigt skoj

Rally Trophy: Rallyspel med 60-70talsbilar.

Need For Speed Porsche: Bästa karriärläget av alla NSF spel.

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem

GRID?

Rally Trophy borde funka också :> Det viktiga med en G25 är att man verkligen får ratta

Permalänk

Live for speed är rätt kul men lite svårt i början, annars har du väl Prostreet och Grid är kul och drifta!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Tack så mycket. Ska "köpa" några utav de ni tipsade om o testa de. Kommer ni på fler så får ni gärna tipsa. Hittade ett program på logitechs sida så man kan ställa in knapparna själv på ratten o då fungerar även TrackMania som är ett roligt flummspel men det är rätt svårt att hänga med med ratt när man måste svänga höger vänster höger vänster i snabba följder... Fast det ska ju vara svårt, annars är det ju inte kul

Permalänk

Testa Test Drive Unlimited, finns nog demo på't. Rätt skönt att bara cruisa runt i exotiska bilar och miljöer och ligga på bredställ.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Testa Test Drive Unlimited, finns nog demo på't. Rätt skönt att bara cruisa runt i exotiska bilar och miljöer och ligga på bredställ.

Jajemen, TDU ska du prova. Köp det på engång, det är så billigt. KOm ihåg att du får Hardcoremode, vid lvl4 eller 5, där spelet blir betydligt mer verkligt.

Ta gärna en titt här också http://forums.eu.atari.com/forumdisplay.php?f=447

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - Intel i7 3770K - Asus P8Z77-V - Corsair 16Gb Vengeance memory - Intel SSD 330 - Gigabyte 1070 Ti Windforce - Corsair HX 850W

R.I.P. 20190916 Gigabyte GTX670 Windforce OC

Permalänk

Testa Rally Championship, gammalt spel men stödjer manuell växling

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem

Varför skapar ingen tråden "roliga rattar till spel"?:s

Annars måste jag säga Flatout 2. Så sjukt roligt! Gillar i vanliga fall inte bilspel, men det är nåt med känslan, musiken och fysiken som är så rätt i Flatout 2.

Permalänk
Medlem

Flatout 2 helt klart, kan bara hålla med ovanstående talare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxor
Varför skapar ingen tråden "roliga rattar till spel"?:s

Annars måste jag säga Flatout 2. Så sjukt roligt! Gillar i vanliga fall inte bilspel, men det är nåt med känslan, musiken och fysiken som är så rätt i Flatout 2.

word. (fast jag gillar iofs andra bilspel med)

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Medlem

Har ni stängt in er i en källare senaste året eller?

Race Driver: Grid -> http://www.youtube.com/watch?v=Tpj3hVYaGDY

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilone
Har ni stängt in er i en källare senaste året eller?

Race Driver: Grid -> http://www.youtube.com/watch?v=Tpj3hVYaGDY

jo visst är Grid Kul, men inte på samma sätt som Flatout 2.

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk

Counter strike^^

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk

Richard Burns Rally är överlägset!

Kolla här när jag race'ar med min G25'a!!!

http://www.youtube.com/watch?v=-IyGPeHLJno

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilone
Har ni stängt in er i en källare senaste året eller?

Race Driver: Grid -> http://www.youtube.com/watch?v=Tpj3hVYaGDY

Ahhhh, fan att man ska vara så naiv och tro på några enstaka inlägg...patchar som ska ha fixat problemen osv....
Det är ju fan helt omöjligt att få en realistisk körkänsla med ratt i det här spelet, har en Logitech Momo som har fungerat perfekt i div andra bilspel, men i Race Driver Grid är det omöjligt att kontrollera bilen som man vill, det sladdar och vinglar helt vansinnigt, har naturligtvis provat div olika inställningar, men att få en realistisk körkänsla är omöjligt i detta spel.

Permalänk

iRacing
Richard Burns Rally
rFactor
GTR-evo

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baxer19
men att få en realistisk körkänsla är omöjligt i detta spel.

Som med alla arkadracingspel.... Dom är inte gjorda för att vara realistiska. Det är som att försöka hitta realismen i CoD4 eller Super Mario.

rFactor med realfeelmodden tycker jag är det som känns bäst av allt jag testat. Live for Speed kommer nog på andraplats med GTR Evolution hack i häl.. Men nu var det ju spel med dålig känsla som efterfrågades så GRID eller Need for Speed passar nog bra.

Permalänk
Medlem

testa lira unreal tournament med ratt... det är skoj har jag hört (ej testat dock)

Permalänk
Medlem

Race 07 är grymt kul med G25, man känner i ratten när framhjulen släpper och bilen understyr, eller framvagnen hoppar, blir lixom en helt annorlunda upplevelse, jävligt kul. Har iofs inte testat så många andra race spel, men det lär ju finnas en hel del med samma känsla

Permalänk

TDU! Skippa hardcore mode så är det lättkört, så kan du dra runt i de fina miljöerna i en riktig stekar bil