Permalänk
Medlem

Revolve-IT

Hejsan,

hittade följande datorpaket som jag tycker verkar vara mycket prisvärt:

http://www.revolve-it.se/std_viewprod.php?id=187

Kanske lite väl prisvärt för att det ska vara möjligt?

Någon som känner till företaget eller kanske till och med har handlat av dem?

Tacksam för all info!

//Mvh, Matthias

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjarka
Hejsan,

hittade följande datorpaket som jag tycker verkar vara mycket prisvärt:

http://www.revolve-it.se/std_viewprod.php?id=187

Kanske lite väl prisvärt för att det ska vara möjligt?

Någon som känner till företaget eller kanske till och med har handlat av dem?

Tacksam för all info!

//Mvh, Matthias

Tänk på att du får med Linux och inte Windows i köpet. Det är väl minst en tusing borta från kostnaden där. Ospecifierat 630W nätagg låter mindre bra. Säkert budget.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Re: Revolve-IT

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjarka
Hejsan,

hittade följande datorpaket som jag tycker verkar vara mycket prisvärt:

http://www.revolve-it.se/std_viewprod.php?id=187

Kanske lite väl prisvärt för att det ska vara möjligt?

Någon som känner till företaget eller kanske till och med har handlat av dem?

Tacksam för all info!

//Mvh, Matthias

företaget finns i min hemstad och är seriöst har dock aldrig handlat av dom

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Tänk på att du får med Linux och inte Windows i köpet. Det är väl minst en tusing borta från kostnaden där. Ospecifierat 630W nätagg låter mindre bra. Säkert budget.

När jag klicka på länken står det Crossfire X 650w nätagg.

Priset är ok, om frakten ingår. Annars kan du bygga ihop ungefär samma dator som en billigare peng hos t.ex. komplett, datorbutiken eller dustinhome.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
När jag klicka på länken står det Crossfire X 650w nätagg.

Priset är ok, om frakten ingår. Annars kan du bygga ihop ungefär samma dator som en billigare peng hos t.ex. komplett, datorbutiken eller dustinhome.

Kan du bygga ihop en lika bra dator billigare nån annanstans så är de välkommet, gör det och posta den här

Permalänk
Medlem

försökte stoppa ihop en dator med ungefär samma saker, var faktiskt inte så lätt. Blev som bäst 100-150kr billigare, och då måste man ju tänkta på att man själv måste montera ihop den.

Priset för datorn i tråden kändes nästan för billig. Enligt min åsikt iaf.

Permalänk
Medlem

Tack för all input...grejen är att jag ej är händig nog att kunna bygga ihop en egen och därför gärna köper färdigbyggt.

Men efter vad jag läst och kollat är det väldigt bra grejer till väldigt bra pris - då undrar man hur de kan vara så billiga. Ska se vad de svarar på det (e-postar dem).

Hade varit intressant om ngn som handlat därifrån och hade hands-on kunskap.

//Mvh, Matthias

Permalänk
Medlem

La ihop ungefär samma paket, dock inte gigabyte chassit eftersom det inte finns hos datorbutiken. Visst, Gigabyte chassit kostar som billigast 950:- enligt prisjakt men ett chassi tycker jag inte är det viktigaste i ett datorköp. Själv skulle jag valt något Antec chassi över allt annat. Men då står det inte heller i specifikationen om vad det är för moderkort och nätagg, bara att det är klart för crossfire x (ursäkta mitt fel högre upp). Så lika väl kan det vara asrock moderkort (vilket dom säljer) som kostar ca 500 kr och något billigt 630w nätagg som kostar 300-400 kr.

Slänger upp en lista jag la ihop från datorbutiken.com.

Antec three hundret miditower chassi 595:-
Xion AXP 630W PSU 595:- (250:- plus så får man ett corsair 650w)
MSI P6N SLI-F V2 nForce 650i SLI moderkort 649:-
Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz CPU 1 240:-
Western Digital Caviar WD5000AACS 500gb hdd 562:-
Samsung SH-S223F/BEBE DVD±RW brännare 299:-
Corsair TWIN2X4096-8500C5DF Dominator 2x2048MB minnen 1 150:-
PowerColor Radeon HD4850 512MB DDR3 grafikkort 1 390:-

Slutpris: 6480 kr, 515 kr billigare.
Vill man få ner priset lite kan man köpa något billigare minnen, nätagg och chassi. Kan garantera att man inte behöver mer än 500w (om ens det) till denna dator. Märker man någon stor skillnad på 4gig Crosairs special super duper minnen och t.ex. OCZ platinium 4gig så visst, slå till men själv tycker jag då det är 400 väl insparade kronor och köpa OCZ.
På alla små detaljer kan man spara ihop iaf 500 kr till från 6480 kr.

Men om man som Bjarka skriver vill ha färdigbyggt så kan man lika gärna slå till för 6995 kr.
Själv är jag en sådan som sparar in på minsta lilla krona, blir mycket i slutändan.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Fick svar - det var Xion nätagg och Asrock moderkort. Man kunde får Corsair, Asus, Gigabyte men det ostade mer då.

//Mvh, M