Fungerar komponenterna med varandra?

Permalänk

Fungerar komponenterna med varandra?

Hejsan

tänkte göra en sista koll med er kunniga innan jag beställer delarna. var som sagt ett tag sedan jag knåpade ihop ett datorpaket och känner mig grymt rostig så hoppas ni kan hjälpa mig.

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=613432...
kommer köra på min nuvarande hdd,ljudkort osv

1, Fungerar allt med varandra?
2, Något som ni tycker borde bytas? (maxpris 6000)

tacksam för svar!

/patrik

Permalänk
Hedersmedlem

Ta ett nyare moderkort som Gigabyte GA-EP45-DS3 för du får ganska mycket mer.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=354387

Logitech MX518 är en bättre spelmus.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=351141

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

tack för tipsen!
byter ut moderkortet då men kommer ha kvar musen då jag tycker den andra är så jävla ful

Permalänk
Medlem

!:O mx518 är ju uber snygg. min broder har en. själv har jag g5

och tro mig mx518 är en bättre mus för gamers.

Permalänk
Medlem

Du bör köpa till en extra chassifläkt också då det finns endast 2 platser i den där och endast en installerad.

Visa signatur

| E8400 | P5Q-deluxe | HD4850 | Antec 300 | 4GB pc8500 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amroth
Du bör köpa till en extra chassifläkt också då det finns endast 2 platser i den där och endast en installerad.

okej, de viste jag inte.
är de någon du kan rekommendera?

Permalänk
Medlem

noctua har bästa men om du vill ha budget så är SCYTHE 120MM SLIP STREAM och Zalman ZM-F3 120mm.

Högljudda men effektiva.

Visa signatur

| E8400 | P5Q-deluxe | HD4850 | Antec 300 | 4GB pc8500 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amroth
noctua har bästa men om du vill ha budget så är SCYTHE 120MM SLIP STREAM och Zalman ZM-F3 120mm.

Högljudda men effektiva.

kan tänka mig lägga ut mer pengar för att få en tystare lösning. så noctuna är att föredra i det fallet då?

Permalänk
Medlem

mm noctua är bra och tysta

Permalänk
Medlem

Ja helt klart.

Sen är jag rädd att ditt grafikkort kommer bli väldigt lätt överhettat i det där chassit då det itne har någon fläkt på sidan som blåser på kortet.

Antingen kör du men kan inte pressa grafiken på högsta, köper ett annat chassi, t.ex. antec 300 eller så väntar du på att sapphire släpper det nya hd4850 om någon vecka som är mycket kallare.

Visa signatur

| E8400 | P5Q-deluxe | HD4850 | Antec 300 | 4GB pc8500 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amroth
Ja helt klart.

Sen är jag rädd att ditt grafikkort kommer bli väldigt lätt överhettat i det där chassit då det itne har någon fläkt på sidan som blåser på kortet.

Antingen kör du men kan inte pressa grafiken på högsta, köper ett annat chassi, t.ex. antec 300 eller så väntar du på att sapphire släpper det nya hd4850 om någon vecka som är mycket kallare.

Berätta lite mer!

Jag ska köpa ny dator med 4850 i slutet av September, kan du linka till källan av nya 4850, grymt intresserad!

Visa signatur

E7200 @ 3.16Ghz | Antec Three Hundred | Fractal Design Newton 500W | Samsung Spinpoint 320GB | Leadtek GTX 260 896MB | 2x2GB (Tot. 4GB) A-Data DDR2 800Mhz | Gigabyte GA-EP35-DS3 | Windows Vista Ultimate 64-bit |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| E8400 | P5Q-deluxe | HD4850 | Antec 300 | 4GB pc8500 |

Permalänk
Medlem

Tack!

När kommer dessa?

OT: Såg att priset skulle vara samma, super!

Visa signatur

E7200 @ 3.16Ghz | Antec Three Hundred | Fractal Design Newton 500W | Samsung Spinpoint 320GB | Leadtek GTX 260 896MB | 2x2GB (Tot. 4GB) A-Data DDR2 800Mhz | Gigabyte GA-EP35-DS3 | Windows Vista Ultimate 64-bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amroth
Ja helt klart.

Sen är jag rädd att ditt grafikkort kommer bli väldigt lätt överhettat i det där chassit då det itne har någon fläkt på sidan som blåser på kortet.

Antingen kör du men kan inte pressa grafiken på högsta, köper ett annat chassi, t.ex. antec 300 eller så väntar du på att sapphire släpper det nya hd4850 om någon vecka som är mycket kallare.

så antingen köpa till en ny fläkt förslagsvis då noctua och köra på sapphire kortet eller antec 300 chassit + nätagg och ha kvar de första powercolorkortet.

prismässigt så ligger väl på samma nivå samtidigt som de är lika prestandamässigt?

vore verkligen surt om man inte kan maxa datorn pga värmen

Permalänk
Medlem

Om jag förstår dig rätt nu..

Du kan inte ha en noctua fläkt rakt på grafikkortet. Däremot kan du byta chassi till ett med en fläktplats så att en fläkt kan blåsa på grafikkortet. T.ex. en antec 300.

Visa signatur

| E8400 | P5Q-deluxe | HD4850 | Antec 300 | 4GB pc8500 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amroth
Om jag förstår dig rätt nu..

Du kan inte ha en noctua fläkt rakt på grafikkortet. Däremot kan du byta chassi till ett med en fläktplats så att en fläkt kan blåsa på grafikkortet. T.ex. en antec 300.

tänkte mer om jag bytar till antec 300 behöver jag inte köpa en noctua då de redan finns 2 st fläktar i chassit och på så sett får ner värmen.

denna + musen http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=613603...