[Datorbutiken] Utmärkt hantering av garantiärende

Permalänk
Medlem

[Datorbutiken] Utmärkt hantering av garantiärende

När nu vi har sett en massa inlägg om DBs negativa ekonomiska situation ville jag ändå bara ge dem en tumme upp för deras hantering av mitt garantiärende.

Ärendet gällde ett brännt nätagg. Förvisso tog det 1 vecka innan de tog tag och registrerade returärendet. Men när de väl hade registrerat det, såg jag att de omedelbart beställde ett nytt nätagg från leverantören och skickade till mig. Detta betyder rätt mycket intjänad tid då vi alla vet hur sega tillverkare kan vara.

Bra jobbat DB!

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

Re: [Datorbutiken] Utmärkt hantering av garantiärende

Citat:

Ursprungligen inskrivet av XCan
När nu vi har sett en massa inlägg om DBs negativa ekonomiska situation ville jag ändå bara ge dem en tumme upp för deras hantering av mitt garantiärende.

Ärendet gällde ett brännt nätagg. Förvisso tog det 1 vecka innan de tog tag och registrerade returärendet. Men när de väl hade registrerat det, såg jag att de omedelbart beställde ett nytt nätagg från leverantören och skickade till mig. Detta betyder rätt mycket intjänad tid då vi alla vet hur sega tillverkare kan vara.

Bra jobbat DB!

mkt nöjd med min retur av ett trasigt moderkort tog visserligen 2 veckor men hade inte bråttom så

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Trevligt med sådana här trådar som tar fram positiva saker och inte bara klagotrådar.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Trevligt med sådana här trådar som tar fram positiva saker och inte bara klagotrådar.

Exakt! Man får ju bara se affärerna som går dåligt, har själv bara haft goda upplevelser av db gällande rma,

Permalänk
Hedersmedlem

* Tråd rensad från OT-inlägg *
Ni som har frågor om leveranser från DB hänvisas till denna tråd, http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6... där DB-mannen ofta är mer än lovligt hjälpsam.
I övrigt håller jag med om att det är väldigt kul med icke-gnälltrådar som denna

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Är också mycket nöjd med DB's hantering av garantiärenden, som jag skrev i dissningstråden om DB.

Skickade in mitt Leadtek 8800gtx(11 månader gammalt) som hade bråkat en tid, visat artefakter och sånt, Skickade in kortet veckan innan jag stack på en utlandsresa och skrev att jag vill ha returen lagomt till jag kom hem.

Väl när jag kom hem från semestern hade jag ett XFX 9800gtx+ Q 765M väntandes på posten. hade räknat med att få tillbaks ett nytt 8800gtx eventuellt ett vanligt 9800gtx.

Är väldigt nöjd över mitt 9800gtx+ då den presterar mycket bättre samnt är mycket svalare än mitt gamla 8800gtx.

/Merkkan

Permalänk
Avstängd

Kan tillägga att jag köpte en skärm från DB, levererades utan sladdar, fot, plattan längst ner, alltså bara själva skärmen. Jag ringde dom nästa dag, var trevlig eftersom jag tejpa upp den på väggen och körde med den iallafall :). Tog bara 3 dar sen hade dom skickat allt det där, utan att ifrågasätta att jag kanske hade pajat det. Rätt najs (=

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...