Vad är det som händer med Datorbutiken ?

Permalänk
Medlem

Vad är det som händer med Datorbutiken ?

Vi har försökt att göra en beställning på datorbutiken på lite diverse prylar som datorväska lite nätverkskablar och eventuellt andra grejer, men lagerdatumen flyttas ständigt framåt och grejerna kommer aldrig in.

Är det fler som har upplevt att datorbutikens lagergrejer aldrig kommer in ?
Att enkla saker som nätverksladdar inte kan komma in på en hel vecka känns väldigt oroväckande. Sen läser man att de säljer ut logistiken.

Förr var datorbutiken snabbare än komplett på ingående lager, och även när det gällde att hålla datum för leverans till lager. Nu känns det som dom dagarna är förbi.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Dessa har jag redan läst. Men enligt pressmeddelandena skulle det bli bättre. Nu är det ju helt tvärtom.

Permalänk
Medlem

Jo jag kan hålla med där. Även jag har märkt att det har blivit sämre. Beställde ett par delar som kom i dagarna. Beställde delarna den 20e juli. Dom skulle då haft allting(tidigast) på lager den 25e. Men det sköts upp och kom inte förrän den 12 augusti.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd

orka vela med komplett och db, beställ från Dustin Home istället tar ju max 2 dagar att få grejor därifrån

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en skärm men dom ändrar datumet hela tiden !

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Uppenbarligen har ju db problem med kredit och ekonomin m.m. Vill ni ha kvar db så beställ därifrån och vänta, välj gärna någon form av förskottsbetalning, ju fler som beställer desto bättre ekonomiskt får dom ju det. Och kan då beställa fler grejer, och få fler grejer på lagret.

nu kanske jag bara svamlar men jag tror det är så

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Uppenbarligen har ju db problem med kredit och ekonomin m.m. Vill ni ha kvar db så beställ därifrån och vänta, välj gärna någon form av förskottsbetalning, ju fler som beställer desto bättre ekonomiskt får dom ju det. Och kan då beställa fler grejer, och få fler grejer på lagret.

nu kanske jag bara svamlar men jag tror det är så

Jo det stämmer naturligtvis men inte någon höjdare att förskottsbetala om de kånkar

Jag skulle inte våga göra det i alla fall. http://www.allabolag.se/5565772547/bokslut + nu problemet med kredit. Däremot skulle jag gärna handa på postförskott från dem.

EDIT: Var inte meningen o måla fan på väggen. Jag är bara väldigt försiktig av mej vid förskottsbetalning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bockhorn
Jo det stämmer naturligtvis men inte någon höjdare att förskottsbetala om de kånkar

Jag skulle inte våga göra det i alla fall. http://www.allabolag.se/5565772547/bokslut + nu problemet med kredit. Däremot skulle jag gärna handa på postförskott från dem.

EDIT: Var inte meningen o måla fan på väggen. Jag är bara väldigt försiktig av mej vid förskottsbetalning.

Jag håller med där, inte beställer man med förskottsbetalning om ett företag har ekonomiska bekymmer. Visst datorbutiken är stort, så risken är inte otroligt stor, men ärligt talat jag är mycket skeptisk till att man säljer ut sin egen verksamhet så att säga.
Jag kan inte på något sätt se att vi kommer få bättre levaranser eller billigare produkter när ännu ett mellanled finns lagerstatusen var alltid bra innan, nu kan man inte lita på något längre. Entrepenören måste också göra vinst.

Permalänk

Ghosty - Ännu ett mellanled? Detta är en missuppfattning! Vi kapar snarare ett mellanled genom att låta skicka varorna direkt från ett distributörslager istället för att först ta ner dem till eget lager och skicka dem därifrån.

Denna åtgärd gör att vi inte behöver dyra lokaler och klarar oss med färre personalresurser. Resonemanget att entreprenören också måste tjäna pengar håller inte vatten fullt ut, detta då entreprenörens omsättning ökar med vår och att denne har en effektivare logistikapparat med överkapacitet på plats redan. Våra totalkostnader minskar väsentligt i detta upplägg.

Det går dock inte över en natt att lägga över logistiken till tredje part. Målsättningen är att ha tekniken på plats i kommande vecka för test, därefter börja köra skarpt i liten skala veckan därpå.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Ghosty - Ännu ett mellanled? Detta är en missuppfattning! Vi kapar snarare ett mellanled genom att låta skicka varorna direkt från ett distributörslager istället för att först ta ner dem till eget lager och skicka dem därifrån.

Tack för ditt svar ! Jag uppfattade inte att distributörerna skulle ta hand om den biten, utan trodde att det rörde sig om ett stort företag som har personal endast för det ändamålet.

Innebär detta då att de lagerdatum som förskjuts framåt hela tiden kommer att upphöra och läget kommer bli stabilare inom kort ? Leveranstiderna, kommer de att fortsätta vara lika snabba som förr ? (I princip paket på mindre än 48 timmar ? )

Jag hoppas iaf verkligen att ni grejar allt, för konkurrent till komplett.se behövs verkligen !

Permalänk
Medlem

Det jag grunnar på är att Datorbutiken har ju ett stort sortiment, och har fått delar antagligen från ett flertal grosister tidigare.
Blir det inte så att man (kanske) kommer få flera paket om man beställer ett antal olika delar, som finns på olika platser (grosister) hur går det då med frakter och sånt.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Ghosty - Om distributör bara har varan på lager skall leveranserna gå lika snabbt som förr, och avseende datum kommer vi oavkortat förse kund med det datum som gäller denna kunds specifika order. Här handlar det om kvaliteten på de datum som matas in i systemet hos distributö, och alla datum som avser framtiden skall alltid ses som preliminära. Att de skjuts upp upprepade gånger skall dock minska avsevärt då tillförlitligheten på dessa datum kommer att öka.

ggustavsson - Detta kommer inte påverka dig som kund då lösningen är helt transparent för dig. Hur vi hanterar din order uppåt i kedjan kommer du inte märka, och alla de möjligheter du har ida att påverka din order innan leverans kommer finnas kvar oförändrade.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Hur länge är det rimligt att vänta?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Ghosty - Om distributör bara har varan på lager skall leveranserna gå lika snabbt som förr, och avseende datum kommer vi oavkortat förse kund med det datum som gäller denna kunds specifika order. Här handlar det om kvaliteten på de datum som matas in i systemet hos distributö, och alla datum som avser framtiden skall alltid ses som preliminära. Att de skjuts upp upprepade gånger skall dock minska avsevärt då tillförlitligheten på dessa datum kommer att öka.

ggustavsson - Detta kommer inte påverka dig som kund då lösningen är helt transparent för dig. Hur vi hanterar din order uppåt i kedjan kommer du inte märka, och alla de möjligheter du har ida att påverka din order innan leverans kommer finnas kvar oförändrade.

Fråga: Hur lång tid är rimligt att vänta på en order/vara?

Jag har köpt ett datorsystem den 8'e augusti. Leveransdatum har skjutits fram ett antal gånger. Till att två komponenter nu står som:
1. Obekräftad, tidigast 080826 samt
2. Försenad avvaktar leveransdatum.

Notera att 2'an hade ett leveransdatum när jag la ordern.

Visa signatur

Aorus X7 Pro V3 17,3" Full HD i7-4870HQ / 16GB / 1TB+2x256GB SSD / GTX 970M 3GB SLI / Win8.1

Laptop: ASUS ZENBOOK UX32VD CI5 1.7 4GB/500 + 24 SSD GT620M 13.3" W7HP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Ghosty - Om distributör bara har varan på lager skall leveranserna gå lika snabbt som förr, och avseende datum kommer vi oavkortat förse kund med det datum som gäller denna kunds specifika order. Här handlar det om kvaliteten på de datum som matas in i systemet hos distributö, och alla datum som avser framtiden skall alltid ses som preliminära. Att de skjuts upp upprepade gånger skall dock minska avsevärt då tillförlitligheten på dessa datum kommer att öka.

ggustavsson - Detta kommer inte påverka dig som kund då lösningen är helt transparent för dig. Hur vi hanterar din order uppåt i kedjan kommer du inte märka, och alla de möjligheter du har ida att påverka din order innan leverans kommer finnas kvar oförändrade.

Det, min gode herre, tror jag när jag ser det.

Fram till att så är fallet kan ni väl glädja er åt Kompletts förmodligen ansenliga ökning av antal kunder?

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk

Starliner - Det beror på vilka uppgifter du erhållit i samband med att du lade ordern tycker jag. Jag kan tycka att det är acceptabelt att undantagsvis drabbas av leveransförseningar, men att det inte är acceptabelt om detta sker upprepade gånger på samma order på olika artikelrader. Händer detta måste kvaliteten på underliggande data höjas, och detta är en del i omläggningen av logistik till extern partner.

Lcars - Vi har bara att förhålla oss till situationen som den är och arbeta för att lösa den, men vi ligger bra till tidsmässigt för att få den nya lösningen på plats så att vi återigen kan ge våra kunder den service de förtjänar och efterfrågar.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Starliner - Det beror på vilka uppgifter du erhållit i samband med att du lade ordern tycker jag. Jag kan tycka att det är acceptabelt att undantagsvis drabbas av leveransförseningar, men att det inte är acceptabelt om detta sker upprepade gånger på samma order på olika artikelrader. Händer detta måste kvaliteten på underliggande data höjas, och detta är en del i omläggningen av logistik till extern partner.

Lcars - Vi har bara att förhålla oss till situationen som den är och arbeta för att lösa den, men vi ligger bra till tidsmässigt för att få den nya lösningen på plats så att vi återigen kan ge våra kunder den service de förtjänar och efterfrågar.

Jag sitter i samma sits som Starliner - båda mina artiklar på ordern har drabbats av leveransförseningar, beställde hårddisk och skärm, hårddisken flyttades fram, och skärmen som fanns i lager vid beställningen har flyttats fram en gång men lär nog flyttas fram en gång till då den bekräftade leveransdatumen är idag. Detta anser jag inte heller vara acceptabelt,
att en order på två artiklar blir försenad ett flertal gånger!

Som kund är detta mycket irriterande, speciellt då jag har som hobbyverksamhet att reparera och sälja datordelar till vänner och släktingar - det är en sak när man själv skall ha grejorna, en helt annan när bekanta fått besked om en viss leveransdatum som sedan inte kan hållas och man får försöka förklara varför den dröjer och dröjer och dröjer.

Visa signatur

Varför heter det felsäkert läge ? Det borde heta Säkert fel Läge......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NetNut
Jag sitter i samma sits som Starliner - båda mina artiklar på ordern har drabbats av leveransförseningar, beställde hårddisk och skärm, hårddisken flyttades fram, och skärmen som fanns i lager vid beställningen har flyttats fram en gång men lär nog flyttas fram en gång till då den bekräftade leveransdatumen är idag. Detta anser jag inte heller vara acceptabelt,
att en order på två artiklar blir försenad ett flertal gånger!

Som kund är detta mycket irriterande, speciellt då jag har som hobbyverksamhet att reparera och sälja datordelar till vänner och släktingar - det är en sak när man själv skall ha grejorna, en helt annan när bekanta fått besked om en viss leveransdatum som sedan inte kan hållas och man får försöka förklara varför den dröjer och dröjer och dröjer.

Skaffa egen leverantör då för h*****e

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd

Men för fan vad det gnälls på datorbutiken hela tiden.
Det tar lite tid att omorganisera sig och under den tiden kan man inte köra fullfart.

Det var ju liknande för komplett före julen om jag minns rätt, jag beställde ram-stickor och det kom inget på en månad fast dom fanns på lager.

Lite tålamod skadar inte

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Man får vad man betalar för, svårare än så är det inte.
Ska ni ha lägsta priset (datorbutiken) så innebär det att ni får vänta dagar & veckor när andra har i lager för ett högre pris.

För egen del värderar jag min tid betydligt högre och vill ha leverans därefter. Kostar det lite extra och jag kan få det inom 1-3 dagar så tar jag givetvis det högre priset och omedelbar leverans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Men för fan vad det gnälls på datorbutiken hela tiden.
Det tar lite tid att omorganisera sig och under den tiden kan man inte köra fullfart.

Det var ju liknande för komplett före julen om jag minns rätt, jag beställde ram-stickor och det kom inget på en månad fast dom fanns på lager.

Lite tålamod skadar inte

Lite tålamod har jag - jag kan acceptera att varor ibland kan bli försenade en gång - men när lagervaror helt plötsligt blir framskjutna några dagar i taget mer än en gång så blir man naturligtvis irriterad.
Jag har själv tidigare jobbat på en större datorleverantör, och då det beslutades om att lägga över lager på ett nytt system liknande DB har skaffat, så testkördes detta parallelt med det gamla i närmare 1 månad för att undvika just de problem som DB har nu - just med hänsyn till alla kunder. Vad det gäller Komplett så har jag inte upplevt några problem med dem under alla år jag beställt grejor - står det finns i lager så har det funnits i lager - står det "preliminärt 200 st. 2008-08-28" så har det uteslutande kommit den datumen. jag har ALDRIG fått något mail om att en order blivit försenad.

Som jag skrev i ett annat forum - kanske har de anställt Ronny & Ragge som lageransvariga....

Visa signatur

Varför heter det felsäkert läge ? Det borde heta Säkert fel Läge......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NetNut
Lite tålamod har jag - jag kan acceptera att varor ibland kan bli försenade en gång - men när lagervaror helt plötsligt blir framskjutna några dagar i taget mer än en gång så blir man naturligtvis irriterad.
Jag har själv tidigare jobbat på en större datorleverantör, och då det beslutades om att lägga över lager på ett nytt system liknande DB har skaffat, så testkördes detta parallelt med det gamla i närmare 1 månad för att undvika just de problem som DB har nu - just med hänsyn till alla kunder. Vad det gäller Komplett så har jag inte upplevt några problem med dem under alla år jag beställt grejor - står det finns i lager så har det funnits i lager - står det "preliminärt 200 st. 2008-08-28" så har det uteslutande kommit den datumen. jag har ALDRIG fått något mail om att en order blivit försenad.

Som jag skrev i ett annat forum - kanske har de anställt Ronny & Ragge som lageransvariga....

Jag tror att jag har hela lösningen på ditt problem min vän:

Om du har bråttom så kanske du skulle handla på något annat ställe,
it's simple as that.

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft problem med datorbutiken. har till och med fått varor för angivet datum

Visa signatur

Asus M3A32-MVP Deluxe AMD Phenom 9750 Quad-Core 2.4GHz 4x1MB Corsair TWIN2X4096-8500C5DF Dominator 2x2048MB DDR2 XMS2-8500 1066MHz 5-5-5-15 *WITH AIRFLOW FAN* Asus Extreme Radeon HD3870X2

Permalänk

När handlade du där senast då?

Just nu så får jag ett mail nästan varje dag om framskjutet leveransdatum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mac80
Jag tror att jag har hela lösningen på ditt problem min vän:

Om du har bråttom så kanske du skulle handla på något annat ställe,
it's simple as that.

För det första, då jag inte träffat dig så tror jag inte att vi är vänner.

För det andra, om jag beställer av en firma som tidigare levererat i tid och dessutom beställer lagervaror förväntar jag mig att de de finns i lager - en respektabel firma ser till att informationen på webshoppen är uppdaterad och aktuell, jag har förståelse för naturkatastrofer och andra opåverkbara faktorer. Men när man beslutar sig för att lägga om lager och leverantörshantering så får man se till att det fungerar INNAN man byter och som jag skrev kör parallelt ett tag så man slipper de problem som DB.com just nu upplever.

Jag har inte någonstans i inlägget skrivit att jag har bråttom, bara att jag blir arg och irriterad när artiklarnas leveransdatum skjuts fram flera gånger.

Har du inget bättre för dig än att skriva intelligensbefriade halvironiska inlägg så låt hellre bli så vi slipper läsa en massa onödiga inlägg.

Visa signatur

Varför heter det felsäkert läge ? Det borde heta Säkert fel Läge......

Permalänk

Varför fortsätta välja ett företag där ni inte är nöjda? Knappast så att DB är ända aktören på marknaden eller att de är överdrivet mycket billigare än tex. Dustinhome eller komplett.

Permalänk
Medlem

Ja inte lönt välja dom nu, dom har knappt nåt på lager ändå.

Permalänk
Medlem

Har haft en del saker i min kundvagn där i ca 2 veckor nu och det är ganska roligt (tragiskt) att varje dag se sakerna flyttas fram minst 1 dag i taget.

Utav 8 saker så är det enda de har i lager en HD adapter resten står det just nu 1/9 på, men jag är övertygad om att det kommer ändras framåt i tiden under morgondagen.

Och ja DB är mycket billigare än tex Dustin Home, på mina saker så skiljde det nästan 4000:- och enligt mig så är det en hel del för samma/likvärdiga produkter.

Men eftersom jag inte har speciellt bråttom så lägger jag heller ingen beställning och kommer troligen inte göra det hos DB heller eftersom de bara skjuter fram datumen hela tiden.

Den beryktade omstruktureringen borde väl snart vara färdig om jag inte minns helt fel och jag hoppas ju innerligt att detta inte kommer fortgå mycket längre till för DB har alltid varit en mycket bra butik enligt mig men nu är det ju bara löjligt med alla datum som automatiskt skjuts framåt en dag i taget.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Starliner - Det beror på vilka uppgifter du erhållit i samband med att du lade ordern tycker jag. Jag kan tycka att det är acceptabelt att undantagsvis drabbas av leveransförseningar, men att det inte är acceptabelt om detta sker upprepade gånger på samma order på olika artikelrader. Händer detta måste kvaliteten på underliggande data höjas, och detta är en del i omläggningen av logistik till extern partner.

Lcars - Vi har bara att förhålla oss till situationen som den är och arbeta för att lösa den, men vi ligger bra till tidsmässigt för att få den nya lösningen på plats så att vi återigen kan ge våra kunder den service de förtjänar och efterfrågar.

Som sagt, det tror jag när jag ser det.

Mig är det strunt samma vilken butik jag beställer ifrån, så länge de är väl etablerade och är billiga, men självklart beställer jag aldrig ifrån en butik som har stora problem och trassel med sitt lager. Om Datorbutiken i framtiden kan ge mig en bättre deal än någon annan butik så kommer jag givetvist handla där, men jag kommer tänka efter två gånger innan jag litar på eran lagerstatus.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

Har alltid varit nöjd med datorbutiken men nu får det vara nog! Deras garantihantering är bortom all kritik, fruktansvärt less på att behöva vänta nästan 4 veckor från det att dom mottagit min retur tills dom ändrade status till mottagen. Nu har det gått 1 vecka sen dom ändrade från ej mottagen till ej behandlad och den anlände hos dom för nästan 5 veckor sedan (kollat med posten). Dom skyllde på semester när jag ringde , visst... Men fy fan vilken fruktansvärt dålig semesterplanering isåfall. Nu är jag less, så när jag får tillbaka minnena åker dom ut på tradera för 1:- och nya inhandlas NU från komplett, då har jag dom på onsdag, torsdag. Har spenderat några kronor varje år på db men aldrig mer. Jag betalar för service och snabbhet i ordrar osv och komplett har varit en klocka på det jämt. Finns ingen som helst anledning att krusa en butik som db längre, för man får det man betalar för. Dvs billiga saker men händer något så får man stå där i några månader och hoppas att dom inte har någon som är sjuk för då lär väl hela stället braka ihop.

Tog dom hela 2½ vecka att svara på ett mail att dom inte hade någon aning om vad som hände med mitt ärende eftersom dom inte hade packat upp det ännu, förmodligen hade det kommit fram men det fick jag ta och kolla själv!

Känns seriöst.....

Edit: blev tvungen att kolla med posten igen, tyckte tidslinjen inte stämde, å det gjorde den inte heller. NU står det rätt tid, dvs ännu längre än vad jag först skrev.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K