Permalänk
Medlem

Telia traffic shape:ar?

Har märkt dem senaste veckorna att trafiken aldrig överstiger mer än 30 kB/s, oavsett tracker eller torrent.

Jag brukar hämta filer emellanåt från speltorrents.se och andra sidor som använder trackers.

Jag har kontrollerat datorn, routern och andra saker som jag kan komma på hand, och har kommit fram till att Telia traffic shape:ar. Jag undrar om några andra upplever detsamma, jag bor i nordvästra Skåne (Helsingborgstrakten).

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jaså, har då inte märkt något. Får ut den bandbredd jag betalar för. De jag känner som har Telia upplever inte heller några problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlobb
Jaså, har då inte märkt något. Får ut den bandbredd jag betalar för. De jag känner som har Telia upplever inte heller några problem.

Okej, är funktionen möjligtvis aktiverad beroende på vilket område som är någorlunda belastat? Stockholm och/eller Jönköping kan ju tänkas ha hög belastning, men Telia kanske har utrustning som orkar för det området?

Vet inte vad jag ska tro, ska ringa Telia imorgon och fråga.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Men nej, Telia/andra seriösa operatörer begränsar inte din hastighet vid olika protokoll, visst vid användning av mobilt bredband, men inte dsl. Kapacitet finns det så det räcker och blir över.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180
Okej, är funktionen möjligtvis aktiverad beroende på vilket område som är någorlunda belastat? Stockholm och/eller Jönköping kan ju tänkas ha hög belastning, men Telia kanske har utrustning som orkar för det området?

Vet inte vad jag ska tro, ska ringa Telia imorgon och fråga.

Felet är hemma hos dig..

Visa signatur

"Stallman to Dvorak: Welcome to freedom, your rulebook is in the mail" - Fake Steve Jobs
rfc-1925 - The Twelve Networking Truths

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ntity
Felet är hemma hos dig..

Ja jag märkte det nu, hoppade över till klienten Vuze och får nu bättre hastighet, vad lustigt att jag fick problem med µTorrent.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180
Ja jag märkte det nu, hoppade över till klienten Vuze och får nu bättre hastighet, vad lustigt att jag fick problem med µTorrent.

hehe skumt..
mitt problem är tvärtom. Jag har problem samma problem med Vuze fast inte med µTorrent
upplever dock också spontana crasher av µTorrent mfl.
Förmodligen Norman som ställer till det igen... Norman och torrentklienter verkar inte vara någon bra ide alls :S

Visa signatur

me computa be good