Permalänk

Vista på Svenska

Tjenare!

Har Windows Vista Ultimate på engelska. Men jag vill ha det på svenska. Kan jag installera det sedan installera svenskt språk? Jag har inte testat därför jag frågar, pallar inte formatera sen kolla om det funkar, sen avinstallera, det är drygt.

Om det funkar blir ALLT på svenska då? Vill inte ha engelska där o svenska där, blir messed up... (Menar endast synligt, när man klickar på länkar är det engelska, tex: C:\Users\Oliver\Documents)

Tack för svar!
MVH Dr. PC Ollie

Visa signatur

Chassi: Antec Nine Hundred | MB: Asus M3A32-MVP DLX/WIFI | CPU: AMD Phenom II X4 965 Black Edition Deneb 3.4GHz | HDD: Seagate Barracuda ES 500GB | RAM: Kingston 4 GB 800 MHZ | Kylare: Zalman CNPS9700LED

Permalänk
Medlem

Det finns språkpaket att tanka via windows update

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Ja, tack. Men blir ALLT på Svenska, vill inte ha nån blandning?

Visa signatur

Chassi: Antec Nine Hundred | MB: Asus M3A32-MVP DLX/WIFI | CPU: AMD Phenom II X4 965 Black Edition Deneb 3.4GHz | HDD: Seagate Barracuda ES 500GB | RAM: Kingston 4 GB 800 MHZ | Kylare: Zalman CNPS9700LED

Permalänk
Medlem

Mitt Vista Ultimate så blev allt på svenska utom "Inloggningsscreen":en där det står "Welcome"

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Mitt Vista Ultimate så blev allt på svenska utom "Inloggningsscreen":en där det står "Welcome"

Visa signatur

Acer Aspire 1360

Permalänk
Medlem

men då passar jag på att fråga, Kan man byta språk i Vista Business ?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Hedersmedlem

Det här kanske: http://www.froggie.sk/

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Alltså, det är endast några utgåvor som stödjer byte av språk, och det där programmet använder sig av vistas språkfiler så det blir inte mer ändrat pga av det, dock så fungerar det (med vissa problem) på alla utgåvor av vista.

Men att inte "program files/ blir program/ osv på riktigt är gjort med mening, och nånting riktigt bra, för då slipper man att mindre smarta program lägger sig fel, och man kan installera engelska drivrutiner utan problem, då allting är på orginalspråk egentligen

Permalänk
Medlem

det är väl bara i engelska versionen som speech recognition finns? Himla skönt att prata med datan om kompisarna varit stygga och man vill lätta på hjärtat.