finns det något spel där man kan flyga JAS 39 gripen?

Permalänk

finns det något spel där man kan flyga JAS 39 gripen?

som rubrik lyder.. finns det något spel där man kan flyga JAS 39 gripen?
helst lite "modernt"

trodde förs gripen var med i Tom Clancy's HAWX men icke......

Permalänk
Medlem

Tror det finns till flightsimulator X

Permalänk

Och till Strike Fighters / WOV / WOE / WOI

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Avstängd

Vadå, flyger den katastrofen överhuvudtaget?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Ace Combat 5 till Ps2.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Vadå, flyger den katastrofen överhuvudtaget?

Sveriges stolthet ju Våga tala illa om Gripen!

Nee, men som sagt, i FSX kan du ju flyga den. Är skitkul jag lovar

Finns ju en tråd me lite bilder på'n...
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=7904...

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Vadå, flyger den katastrofen överhuvudtaget?

Vadå katastrof? Den har vi ju SÅLT!

Värre med Viggen som bara vi själva hade...

Jag sökte btw efter JAS till FSX, men hittar inget. Någon som kan vara snäll och länka?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Vadå, flyger den katastrofen överhuvudtaget?

Ja, den flyger. Allt som allt är den ett av världens bästa jaktplan, att den fått ett dåligt rykte i Sverige beror bara på en enda testpilot som var så korkad att han inte hade koll på att planet hade datorassisterad styrning.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

Skulle inte både Draken viggen JAS komma till hawx?

och lite offtopic: För inga andra plan än jas har ju crachat i koncept stadie? amerikanerna brukar ju va så bra på det där med ny teknik så deras kan ju inte faila.... Bara kolla på deras bilindustri riktigt hightech!.... Och jag hoppas förfan ni förstod ironin nu för ert eget bästa....

Visa signatur

Opteron 165 2,6ghz 2gb ram
XFX 8800gts 320mb

Permalänk
Medlem

Alla flygplan har råkat ut för haverier under utprovningarna. Skillnaden är att förr hade de vett att hålla medierna borta, samt hålla sig på avstånd från allmogen.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exry
Jag sökte btw efter JAS till FSX, men hittar inget. Någon som kan vara snäll och länka?

om du inte hittat den än så finns det flera gratis versioner här:
http://www.fsdownload.com/modules.php?name=Flight_Simulator_X...

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Avstängd

Jag hoppas ni inte missade -> <-

JAS har kraschat ett par gånger det kan man ju inte förneka, MEN det är väldigt få gånger mot vad mer kända plan har gjort.. dock så har medierna inte varit i närheten av dom F15 planen som spontant börjat brinna i motorerna mm.
Eller Sea Harrier som av någon anledning ville rolla sidleds vid lyft, men detta fixades genom att flygplanet fick starta framåt istället för rakt upp.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Ja, den flyger. Allt som allt är den ett av världens bästa jaktplan, att den fått ett dåligt rykte i Sverige beror bara på en enda testpilot som var så korkad att han inte hade koll på att planet hade datorassisterad styrning.

Det var nya uppgifter! Varför har du inte hört av dig till haveriutredningen?
Det är farligt att säga sådana saker som du gör, folk kan ju tro att det är sant, vilket det inte är.
Det var en av de bästa flygförarna som vi hade, han kan allt om planet. Givetvis den högst väsentliga delen om att det är datorassisterad styrning.
Planet hamnade dock i turbulens, vilket gjorde att systemet blev överbelastat och därför inte kunde ta emot flygförarens kommandon.
Illa nog bara det.

Förövrigt kul med spel som man kan flyga JAS i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golden god
Det var nya uppgifter! Varför har du inte hört av dig till haveriutredningen?
Det är farligt att säga sådana saker som du gör, folk kan ju tro att det är sant, vilket det inte är.
Det var en av de bästa flygförarna som vi hade, han kan allt om planet. Givetvis den högst väsentliga delen om att det är datorassisterad styrning.
Planet hamnade dock i turbulens, vilket gjorde att systemet blev överbelastat och därför inte kunde ta emot flygförarens kommandon.
Illa nog bara det.

Förövrigt kul med spel som man kan flyga JAS i.

För att datorsystemet dom hade inte va tillräckligt snabbt för att klara alla reglage + sensorer etc som finns på en JAS... Och det datorsystemet vart utbytt för länge sen.

Vi kan ju kolla på tex amerikanernas plan, jag får uttrycket av att antingen dom eller ryssarnas mig plan skulle vara överlägsna JAS?

http://www.youtube.com/watch?v=Pliw51cEFi8 F-14 som sprängs i vid en "fly-by"

http://www.youtube.com/watch?v=z1XvozQ97a4&feature=related "uppåt 200 st F-16 som gått åt helvette"

Att Saab och den svenska regeringen kan bygga plan som JAS tycker jag är helt otroligt med tanke på vårt lilla land och att vi inte är en olje nation med oändliga tillgångar:)

Visa signatur

Opteron 165 2,6ghz 2gb ram
XFX 8800gts 320mb

Permalänk
Medlem

Får ju ta med antal plan och antal flygtimmar som finns med F-16...

Visa signatur

Tyan 2895 with dual Opteron 252, 74GB raptor, 7800gtx, 2GB ram, powered by Corsair 620
Samsung X11, core2@1,83GHz, 1 GB ram, 7400GO
IBM tänkplatta, core2@2,00GHz, 2GB ram, ATI FireGL5200

Permalänk
Medlem

Viggen Gripen och Draken finns med till H.A.W.K

http://www.fz.se/artiklar/20080625/tom-clancys-hawx/?page=2

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golden god
Det var nya uppgifter! Varför har du inte hört av dig till haveriutredningen?
Det är farligt att säga sådana saker som du gör, folk kan ju tro att det är sant, vilket det inte är.
Det var en av de bästa flygförarna som vi hade, han kan allt om planet. Givetvis den högst väsentliga delen om att det är datorassisterad styrning.
Planet hamnade dock i turbulens, vilket gjorde att systemet blev överbelastat och därför inte kunde ta emot flygförarens kommandon.
Illa nog bara det.

Förövrigt kul med spel som man kan flyga JAS i.

...

1. Hur vet du vilken krasch jag talade om?

2. Det var ju för bövelen samma person som kraschade planet två gånger, med fyra års mellanrum! Wake up and smell the coffee!

Jag upprepar: Samma person kraschade Gripen TVÅ GÅNGER! En gång kan mycket väl vara planets fel, men inte sjutton kan man skylla på planet om samma klant gör om det.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

Gripen kommer till hawx, det är annonserat på deras hemsida.

Gripen är ett superbra plan, speciellt den nya super gripen som är en upphottad vanlig.
Går väl inte riktigt att mäta sig med f-22 raptor osv, men den är ett otroligt bra plan från ett så pass litet land som sverige!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bloppo11
Gripen kommer till hawx, det är annonserat på deras hemsida.

Gripen är ett superbra plan, speciellt den nya super gripen som är en upphottad vanlig.
Går väl inte riktigt att mäta sig med f-22 raptor osv, men den är ett otroligt bra plan från ett så pass litet land som sverige!

En F-22 är inte riktigt samma typ av plan som gripen. En f-22 väger väl nästan fyra gånger så mycket som en gripen och har inte riktigt samma användningsområden.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
En F-22 är inte riktigt samma typ av plan som gripen. En f-22 väger väl nästan fyra gånger så mycket som en gripen och har inte riktigt samma användningsområden.

Jag menar inte så. raptorn är 5te generation och gripen 4de.

Permalänk
Medlem

Kanske bara var intresserad av PC-spel, men...

Over G fighters till Xbox 360 innehåller Gripenplanet.
Är dessutom ett av de bästa planen i spelet.

Coolt med svensk HUD också.

VAPEN - LÅST
SKOTT!

Permalänk
Medlem

Re: finns det något spel där man kan flyga JAS 39 gripen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av duharmail
som rubrik lyder.. finns det något spel där man kan flyga JAS 39 gripen?
helst lite "modernt"

trodde förs gripen var med i Tom Clancy's HAWX men icke......

Den finns med i Hawx, den visas upp i manualen som flyg man kan välja mellan. ^^

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
...

1. Hur vet du vilken krasch jag talade om?

2. Det var ju för bövelen samma person som kraschade planet två gånger, med fyra års mellanrum! Wake up and smell the coffee!

Jag upprepar: Samma person kraschade Gripen TVÅ GÅNGER! En gång kan mycket väl vara planets fel, men inte sjutton kan man skylla på planet om samma klant gör om det.

Man är knappast en klant om man blir uppnår statusen testpilot. Du förstår väl att stridsplan, speciellt prototyper, oavsett ursprungsland kommer att krascha?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viper33
Kanske bara var intresserad av PC-spel, men...

Over G fighters till Xbox 360 innehåller Gripenplanet.
Är dessutom ett av de bästa planen i spelet.

Coolt med svensk HUD också.

VAPEN - LÅST
SKOTT!

Tack för denna tråden först och främst, hade helt missat detta spelet.
Dock förstår jag inte vad en svensk HUD ska göra där, är väl NATO-standard i Gripen vilket gör att all kommunikation och instrument är på engelska, eller missminner jag mig?

Permalänk
Hedersmedlem

Tänk på att JAS betyder Jakt Attack Spaning. Det är inte namnet på planet, vilket är 39 Gripen. I svenska flygvapnet finns beteckningen JAS för att visa vad det är kapabelt av.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quintore
Tack för denna tråden först och främst, hade helt missat detta spelet.
Dock förstår jag inte vad en svensk HUD ska göra där, är väl NATO-standard i Gripen vilket gör att all kommunikation och instrument är på engelska, eller missminner jag mig?

Har också reflekterat över det, men i spelet står det på svenska.
Precis som att det är ryska i MiG och Sukhoiplanen, inte riktigt samma sak jag vet.

Permalänk
Medlem

Free Falcon 5.0 ute nu!

finns att laddahem: http://www.freefalcon.com/forum/showthread.php?t=14530

både Gripen och Viggen finns att flyga,

Permalänk
Medlem

Tjenare! Jo, nu letar jag efter ett flygspel där man kan spela splitscreen. Jag inbillade mig att man kunde splitta skärmen i HAWX men ack så fel jag hade.

Finns det några tips från folket där ute eller blir det separata xbox som gäller?

På återseende, tja!

Permalänk
Skrivet av bloppo11:

Gripen kommer till hawx, det är annonserat på deras hemsida.

Gripen är ett superbra plan, speciellt den nya super gripen som är en upphottad vanlig.
Går väl inte riktigt att mäta sig med f-22 raptor osv, men den är ett otroligt bra plan från ett så pass litet land som sverige!

Gripen kan mäta sig med f-22 raptor om den inte är bättre till och med. en gripen kan användas till alla områden flyg mot flyg, bombning och spaning, det kan inte en raptor