Asus först med Intel X58

Permalänk
Melding Plague

Asus först med Intel X58

I en intervju avslöjar den stora komponentjätten Asus sina framtidsplaner. Tillverkaren är övertygad om att de kommer att vara först ut med moderkort till Intels nya Core i7.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag använder PS/2 kontakter ännu, och hoppas inte på få byta p.g.a att det inte finns ps/2 portar framöver

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
Jag använder PS/2 kontakter ännu, och hoppas inte på få byta p.g.a att det inte finns ps/2 portar framöver

Haha jag använder det med funkar fint

Permalänk

Använder också PS/2 kontakt för musen men den kommer nog att vara utbytt till dess att PS/2 är slopat

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

Mitt tangentbord har ps/2 kontakt + att jag använde floppy ibland.
vad ska man använda istället för floppy om man ska flasha grafikkort?
antar att usb funkar på de nyare moderkorten men har icke prövat det själv.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna sett att man, åtminstone på vissa moderkort, dumpar alla konstiga gamla kontakter som PS/2, pata, floppy, pci, ....

Enda anledningen till att jag fortfarande använder ps/2 till skrivbordet är att jag inte kan komma in i bios annars, men det är nog ett problem som inte finns på moderna moderkort.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Synd om alla som har PS/2 mus och absolut inte ALLS kan tänka sig att skaffa en usb mus ><

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

lär få se en del riggar med 6 och 12 GB minne framöver

Permalänk
Medlem

Man kan ju tro att det är en PS2-kontakt som Asus ska släppa, och som artikeln handlar om ....

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Bra:D

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Hedersmedlem

Varför inte bara byta ut PS2-kontakterna mot 4st. USB portar och skicka med 2st USB to PS2 omvandlare istället? Fast det kanske inte funkar med Tangentbord..
Ser ut att bli en stooor kylare till den socketen med tanke på hur brett det ser ut att vara mellan monteringshålen!

Permalänk

Kan inte annat än undra varför någon med ps2 mus eller tangentbord äns kommenterar denna artikel , har ni inte uppgraderat innan kommer ni nog inte uppgradera till nehalem!!!, så stanna kvar i stenåldern och bry er inte!! hahahah

Visa signatur

Intel Q9550 @ 2,83 GHz | Asus Maximus II Formula | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4GB | Noctua NH-C12P | XFX Geforce GTX280 XXX | 2 x 250GB WD Caviar Blue RAID + 1 TB Hitachi Deskstar | Thermaltake 850W | LianLi PC-A17A | W7 64-bit

Permalänk
Medlem

Köper man ett moderkort för nära 3000kr tycker jag man borde ha råd med en USB mus faktiskt...

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av THE.KGB
Köper man ett moderkort för nära 3000kr tycker jag man borde ha råd med en USB mus faktiskt...

Mvh

eller en adapter (som ju oftast t.o.m. medföljer mus och tangentbord)

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av THE.KGB
Köper man ett moderkort för nära 3000kr tycker jag man borde ha råd med en USB mus faktiskt...

Mvh

Ja eller så har man inte råd o köpa en sån mus eftersom sparpengarna gick till moderkortet. xD

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Ja eller så har man inte råd o köpa en sån mus eftersom sparpengarna gick till moderkortet. xD

Då har man köpt ett för dyrt moderkort, och är dålig på att proritera...

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Hedersmedlem

Vilken strömmatning kortet har.

Undrar hur långt det tar för nya bra kylare att dyker upp då 775 kylare inte passar.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Har alla tre PCI-Ex 16 linjer? Eller har en färre?

Permalänk

Bara 2st SATA kontakter? Konstigt.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Bara 2st SATA kontakter? Konstigt.

Det sitter vinklade SATA kontakter också, tror du missade dom...

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror den har 8 SATA kontakter.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

De övriga SATA-kontakterna är garanterat vinklade, så däför dom inte syns. Gillar inte sån vinkling
Gillar heller inte att de tar bort massa features. Ok, PS/2 möss är väl inte så vanliga, men om jag vill starta datorn med hjälp av en knapp på tangentbordet måste det vara kopplat till en PS/2 kontakt, ändå är moderkortet modernt.
PCI-portar duger väl alldeles utmärkt, gott om billiga tillbehör, plus allt det man redan har liggandes. Har inte sett många billiga kort i PCIe-form, och i de fallen så har det rört sig om 4x, eller 8x, som inte finns på de flesta moderkort.

Permalänk
Medlem

Vad är Secret?

EDIT: Fel av mig.. de var nog jag som missade nåt
http://www.nordichardware.se/nyhet,14423.html

j01m3: På min fars ASUS kort från 1800-talet. typ.. Iaf ett 939 moderkort med Athlon 2400+ kunde han starta datorn med tangentbordet i usbn

Visa signatur
Permalänk

Minns när jag blev mäkta imponerad över att min dator hade uttag för PlayStation 2!:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake
Minns när jag blev mäkta imponerad över att min dator hade uttag för PlayStation 2!:D

Va?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danjeel
Va?

PS2!!! (PlayStation2......):)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ms22cn
PS2!!! (PlayStation2......):)

Precis, PS/2 var helt klart PlayStation 2 i mina ögon.:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake
Precis, PS/2 var helt klart PlayStation 2 i mina ögon.:D

Håller med där.

Är det inte lite långt mellan de två PCI-e portarna? De crossfire bryggor jag sett har endast en storlek, och det brukar vara lagon att ödelägga en PCI-plats, inte två...
Lite dålig planering måste jag säga, hade hellre sett en PCI plats över första PCI-e.
Älskar vinklade SATA-portar!! Bästa uppfinningen sedan hjulet nästan- alla dessa stora moderna kort får ju plats i Midi Towers tack vare detta, majoriteten av dom i vilket fall...

Ser bra ut, förutom hjärndöd zombi placering av PCI och PCI-e portarna.

*BRAINS~~*

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

Alltså att de inte släpper dom gamla kontakterna.
Det är enkelt uppgradera eller köp helt enkelt inte det nya moderkortet,

Jag har inte använt ps/2 kontakten i flera år. Floppy? hah tror det dog ut för flera år sen.

använder bara IDE för min gamla dvd brännare. Men skulle det inte funnits på mitt moderkort så skulle jag köpt en ny, WOW 200kr för en ny o nej :/

SLOPA GAMMALT SKIT

i alla fall på high end moderkort. Köper man ett moderkort för 3k och sen vill använda PS/2, IDE och Floppy så är man jävligt fel på det.

Permalänk
Medlem

Jag kan tycka att problemet inte är att man måste byta för det finns adaptrar utan att USB inte ger tillräckligt med ström i uppstarten. Men det hade kunnat åtgärdas om moderkorts tillverkarna hade + på 2 st USB anslutningar med ström direkt vid uppstarten.
eller?

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii