Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yuioN
Bekräftat datum på det större orginal batteriet från HTC inkls ny lucka.

Saxat från vår återförsäljare sida på brightpoint:

"BATTERI+BATTERILUCKA HTC TOUCH DIAMOND (BP E270)
Produkten är beräknad att komma in.2008-10-11."

Brightpoint är förövrigt den sida jag tror de flesta återförsäljare huvudsakligen beställer sina saker. De brukar vara ganska snabba på att få in saker. Exakt inköps pris tänker jag inte avslöja men det ligger runt strax över 200kr. Räkna med att de flesta butiker kommer ta ut 349kr.

Men då är batteriet större även fysiskt alltså? Hur är det då med batterier med högre kapacitet men samma mått? Känns lite 90-tal att trycka i ett stort klumpigt batteri

Visa signatur

/| HAF 932 Advanced || Intel 2500K @ 4.6GHz || ASROCK Extreme7 Gen3 || 32GB Corsair 1600MHz || Gigabyte GTX TITAN || Intel 510 SSD 120GB + 10TB HDD || Corsair HX1050 || BenQ FP241W || Sennheiser PC360 || Win8 Pro x64 |\
/| ASUS K50IN: T4200 2GHz || 4GB DDR2 || G102M 512MB || 320GB |\

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b4sTerd!
Men då är batteriet större även fysiskt alltså? Hur är det då med batterier med högre kapacitet men samma mått? Känns lite 90-tal att trycka i ett stort klumpigt batteri

Mig veterligen finns det inget batteri som är starkare och med samma mått som orginal batteriet från htc. Där emot verkar det cirkulera något 3e parts batteri på 1800mha, vilket storlek det har vågar jag inte svara på. Men det verkar enligt olika forum fungera olika bra.

Men kan i övrigt bara om hålla med om att det känns extremt föråldrat att hålla på med extra stora batterier mm. Samt att de endast slängt i ett 900mha batteri känns också gammalt.

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle ni vilja gå runt med en HTC Diamond som såg ut så här:

Knappast.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Skulle ni vilja gå runt med en HTC Diamond som såg ut så här:

http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2008/07/hump3.jpg

Knappast.

WAAAAAAAAAAAAAAAAA!!

Är det så det nya batteriet samt lucka ser ut? Kan det ju omöjligt vara:P.

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem

Hejsan, fick inget svar så jag frågar igen.

Ska få mobilen imorgon eller idag, var kan jag ladda ner det bästa ROM:et som finns idag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Skulle ni vilja gå runt med en HTC Diamond som såg ut så här:

http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2008/07/hump3.jpg

Knappast.

Det finns ett 1800mah batteri som ser ut som en normal baksida (men dubbelt så tjock). HTCs 1340mah batteri borde inte vara så mycket tjockare tycker man... Men oavsett hur så är det kanske mer värt att bara skaffa ett extra batteri och ha i plånboken eller nåt, haha.

Permalänk
Medlem

Har inte sett nått om detta tidigare, men jag funderar på att köpa en touch diamond, men undrar hur Tre har förstört den med branding/bytt mjukvara osv?

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kerberos
Har inte sett nått om detta tidigare, men jag funderar på att köpa en touch diamond, men undrar hur Tre har förstört den med branding/bytt mjukvara osv?

Jag har använt HTC Diamond Touch i ungefär en vecka totalt med Tre's mjukvara, och måste säga att jag tycker det fungerar riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kerberos
Har inte sett nått om detta tidigare, men jag funderar på att köpa en touch diamond, men undrar hur Tre har förstört den med branding/bytt mjukvara osv?

Telefonen är inte brandad på något sätt på utsidan. Dom har bytat ut HTC Diamond splash screenen mot sin egen, bytat ut "Alla program" genvägen under home till "Mitt 3" samt att dom har slängt in lite tre bokmärken i opera. Med Diamond Tweak kan du ändra tillbaks genvägen under home till "Alla program" (eller ändra den till vad du vill) och bokmärkena kan du ju ta bort själv. Splashscreenen lär heller inte va några problem att ändra tillbaks, dock inget jag har orkat bry mig om.

Permalänk

Hej Nu undrar jag om det fins att ladda ner några roliga program, Spel mm kul

Permalänk

batteriluckan kommer vara av samma typ som hos Pro eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Skulle ni vilja gå runt med en HTC Diamond som såg ut så här:

http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2008/07/hump3.jpg

Knappast.

Precis, that's what I'm talking about. Vad jag sett är det 1300mAh (ungefär) som finns och 1800 och båda får man byta ut skalet.

Liksom, hur j*vla svårt kan det vara att trycka in i lite mer kräm i originalbatteriet

Visa signatur

/| HAF 932 Advanced || Intel 2500K @ 4.6GHz || ASROCK Extreme7 Gen3 || 32GB Corsair 1600MHz || Gigabyte GTX TITAN || Intel 510 SSD 120GB + 10TB HDD || Corsair HX1050 || BenQ FP241W || Sennheiser PC360 || Win8 Pro x64 |\
/| ASUS K50IN: T4200 2GHz || 4GB DDR2 || G102M 512MB || 320GB |\

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om Krusel Orbit Flex säljs nånstans i Sverige, utan att man behöver typ visa kort?

Köpte en billigare golla väska (fan det finnns ju bara såna) som passar bra för tillfället men skulle vilja ha lite läder om telefonen för att skydda den (avskyr silikon skinnen!).

Permalänk
Medlem

Ursprungligen inskrivet av losdrivare
Du behöver installera GSen, programmet som ger dig autorotation och landscape i alla applikationer, dvs inte bara i Opera och bildvisaren.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=403939

dum fråga kanse men jag vete fan hur man instalerar detta???
fick några filer som jag inte vet hur man lägger in dem....

Visa signatur

Intel Pentium4 2,4 GHZ HT 2GB ram 1TB hd ATI Radeon X850XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robb
dum fråga kanse men jag vete fan hur man instalerar detta???
fick några filer som jag inte vet hur man lägger in dem....

Tänk på att det är Windows Mobile vi har... Gå in i utforskaren och det är mer likt än man tror

Så du laddar ner en .cab (jag vet att GSen finns som .cab iallafall), lägger det på telefonen nånstans (tex internminne\installprograms\ eller vad du vill), startar utforskaren i telefonen och går till ditt directory. Klicka på filen och den kör installationen själv (får frågan om du installera på internminnet eller flashminnet), sen ligger det under program i start menyn.

Permalänk
Medlem

ååå vad trög jag e
jag packade upp .cab filen och trode de var de man skulle lägga in tackar så mycke

Visa signatur

Intel Pentium4 2,4 GHZ HT 2GB ram 1TB hd ATI Radeon X850XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GriZzm0
Telefonen är inte brandad på något sätt på utsidan. Dom har bytat ut HTC Diamond splash screenen mot sin egen, bytat ut "Alla program" genvägen under home till "Mitt 3" samt att dom har slängt in lite tre bokmärken i opera. Med Diamond Tweak kan du ändra tillbaks genvägen under home till "Alla program" (eller ändra den till vad du vill) och bokmärkena kan du ju ta bort själv. Splashscreenen lär heller inte va några problem att ändra tillbaks, dock inget jag har orkat bry mig om.

Det låter ju underbart

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm, de sa att leveranstiden på mobilen skulle vara två-tre veckor på Tre, men fick den efter två dagar. Trevligt.

Något jag stör mig på: Kopierade alla kontakter från min förra mobil till sim-kortet. Skulle lägga till en "favorit" på HTC:en men mobilen hittade inga kontakter. Då var jag tvungen att kopiera alla sim-kontakter till telefonen - nu har jag dubletter av allt. Grymt störande. Sen kommer mina "skickat"-meddelanden som "Jag: xxx" i min sms-inkorg?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Pratade just med Tres kundtjänst angående deras uppdatering. Förra veckan fick jag till svar att den skulle komma under denna veckan, men eftersom inget dykt upp ännu så ringde jag igen. Den kommer när som helst, fick jag till svar först, men efter en stund så blev det under nästa vecka...

Så det blir väl till att ha en seg telefon ett par dagar till...

Permalänk
Medlem

Ska bli riktigt roligt att testa denna telefon! Har endast haft diverse Walkman telefoner från SE. Den verkar onekligen intressant!

Beställde från tre. Tog 399kr i månaden och fick 7,2mbit fri surf på köpet så länge jag har kvar abonnemanget. La till fria sms för 99 också, men ringer ändå för ca 300 så jag klarar mig. Man fick även gratis tv i 2 månader.

Hur kollar man på tv i diamonden? Har aldrig ens sett någon göra det så har inte en aning.

Har läst igenom hela tråden, kanske är en tjatig fråga men har inte riktigt förstått hur det går till vid byte av rom. Kör man via ett flashprogram i windows, eller lägger man bara över en rom-fil till minneskortet och väljer installera?

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeter
Ska bli riktigt roligt att testa denna telefon! Har endast haft diverse Walkman telefoner från SE. Den verkar onekligen intressant!

Beställde från tre. Tog 399kr i månaden och fick 7,2mbit fri surf på köpet så länge jag har kvar abonnemanget. La till fria sms för 99 också, men ringer ändå för ca 300 så jag klarar mig. Man fick även gratis tv i 2 månader.

Hur kollar man på tv i diamonden? Har aldrig ens sett någon göra det så har inte en aning.

Har läst igenom hela tråden, kanske är en tjatig fråga men har inte riktigt förstått hur det går till vid byte av rom. Kör man via ett flashprogram i windows, eller lägger man bara över en rom-fil till minneskortet och väljer installera?

Du flashar via windows. Du bör ta backup på mobilen (finns program på htc.com) innan du gör detta eftersom allt försvinner från huvudminnet (Internminnet är orört).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GriZzm0
Du flashar via windows. Du bör ta backup på mobilen (finns program på htc.com) innan du gör detta eftersom allt försvinner från huvudminnet (Internminnet är orört).

Alltså en dum fråga kanske, men är det risk att man brickar telefonen om jag flashar min Diamond från Tre, låst till tre osv, med en originalfirmware? Eller vad finns det för anledning att använda Tres firmware?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jozze
Pratade just med Tres kundtjänst angående deras uppdatering. Förra veckan fick jag till svar att den skulle komma under denna veckan, men eftersom inget dykt upp ännu så ringde jag igen. Den kommer när som helst, fick jag till svar först, men efter en stund så blev det under nästa vecka...

Så det blir väl till att ha en seg telefon ett par dagar till...

Jag ringde dom först förra måndagen då sa dom att den skulle komma innan slutet på förra veckan.. sen ringde jag i tisdags då sa dom att den skulle komma den här veckan... man börjar ju undra. Det kan ju inte vara så svårt att lägga in några inställningar så att dom blir standard och ändra på någon genväg så att den går till planet tre istället? Det var iaf det dom sa att dom skulle göra.

Jag lovar att dom sitter och filar på något sätt att förstöra telefonen "änu mer". Typ lägga in en fet trea till bakgrund, som man inte kan ta bort, i touchflo gränssnittet eller dylikt.

Permalänk
Medlem

Så om man köper en sådan här rackare, vad är det för abonnemang det finns att välja på? Jag har hört att Tre har kass täckning i Norrland, stämmer det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GetMos
Alltså en dum fråga kanske, men är det risk att man brickar telefonen om jag flashar min Diamond från Tre, låst till tre osv, med en originalfirmware? Eller vad finns det för anledning att använda Tres firmware?

Du kan inte lägga in vanligan ROMen på en 3-brandad telefon utan att ändra något (kommer inte ihåg vad) med andra program. Så fort du ändrar något sådant så upphör garantin (om du inte lyckas ändra tillbaks dvs. ). Tror dock inte risken att bricka den är specielt stor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klonas
Jag ringde dom först förra måndagen då sa dom att den skulle komma innan slutet på förra veckan.. sen ringde jag i tisdags då sa dom att den skulle komma den här veckan... man börjar ju undra. Det kan ju inte vara så svårt att lägga in några inställningar så att dom blir standard och ändra på någon genväg så att den går till planet tre istället? Det var iaf det dom sa att dom skulle göra.

Jag lovar att dom sitter och filar på något sätt att förstöra telefonen "änu mer". Typ lägga in en fet trea till bakgrund, som man inte kan ta bort, i touchflo gränssnittet eller dylikt.

Ta bort en bakgrund är inte specielt svårt när man har tillgång till i stort sett allt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GriZzm0
Du kan inte lägga in vanligan ROMen på en 3-brandad telefon utan att ändra något (kommer inte ihåg vad) med andra program. Så fort du ändrar något sådant så upphör garantin (om du inte lyckas ändra tillbaks dvs. ). Tror dock inte risken att bricka den är specielt stor.

Om jag nu skiter i garantin, installerar HardSPL, och sen då? Kan man bara köra in en originalrom eller vad gör jag?

Permalänk
Medlem

Nu frågar jag för tredje gången och hoppas för ett svar!

Har mobilen, var kan jag ladda ner det bästa ROM:et till den?

Tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
Nu frågar jag för tredje gången och hoppas för ett svar!

Har mobilen, var kan jag ladda ner det bästa ROM:et till den?

Tack!

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=430

Permalänk
Medlem

Jag läste att nya ROMen tar bort glider (slider?). Någon som kan förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parse
Jag läste att nya ROMen tar bort glider (slider?). Någon som kan förklara?

"Slide" effekten (att tabinnehåller kommer in från sidan) när du bytar tab i TF3D har bytats ut mot en "fade-out/fade-in" effekt för att göra det snabbare.