Få lite fart på Eee 901

Permalänk

Få lite fart på Eee 901

Tja, är ägare av en ASUS Eee PC 901.
Undrar om någon har några bra tips för att få lite fart på den?
Funkar klockrent för att surfa, film o sånt men jag tänkte man kunde lirar lite på den också. Det är trots allt ett 128 mb grafik kort i den.

Tro inte att jag menar att jag vill spela dom nyaste spelen på den men det finns ju gamla roliga spel Installerade Half Life 1 för ett tag sen o började lira, det funkar men det laggar lite ibland.. Tycker inte det borde göra det när man har 1.6 Ghz CPU, 2GB ram och ett grafik kort på 128mb.

Har leta runt lite men det finns inte direkt så mycket att hitta om dessa datorer, det mesta man hittar är hur man använder så lite hdd utrymme som möjligt..

Vore kalas om någon kan ge tips på nått bra program eller nått för att få lite fart på den lille rackarn:)
mvh.

Permalänk
Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk

Skaffa ny SSD..

Permalänk
Medlem

Mängden grafikminne har inte mycket med grafikprestandan att göra. Det är grafikprocessorn som bestämmer prestandan. Minnesmängden kan jämföras med bränsletanken på en bil. Bilen blir inte snabbare av att tanken är större. Däremot behöver man inte fylla på bränsle lika ofta (ladda in nya texturer i minnet), vilket är ett moment som tillfälligt försämrar prestandan.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara