Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Ser ingen anledning till att köpa en fet bil för 200 k som förstabil. Nu vet inte jag hur mycket du har kört eller hur länge du har haft körkort men i början har man ingen vidare rutin. Att göra småkrockar och orsaka diverse småskavanker i början är enkelt gjort. Köp dig en billig skitbil först som du inte skulle gråta över om något hände den - sen köp dig en riktig bil. Att ovan nämnda bilar är lättmekade är irrelevant i detta sammanhanget.

Håller med dig delvis,

Tycker däremot alla ska skaffa bilar som dom är rädda om och inte skiter i så dom inte slänger upp dörrar på andra bilar (Min bil t.ex) eftersom dom skiter i sin egen bil.

Bättre man har en dyr bil och backar på så man lär sig en läxa och blir försiktigare än att man backar på en bil varje gång eftersom man inte bryr sig om sin bil

Visserligen handlar det mycket om sunt förnuft, men väldigt många vet inte ens vad förnuft är.

Mvh, Sorry för offtopic.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Jag har endast råkat ut för en grejj och det var pga att jag ville undvika värre olycka. Hade fickparkerat mitt ute i skogen på en skogsväg endast gjord för trafik i en färdriktning. Det var fest i en stuga där och skulle hem. Hade spöregnat på jordvägen i ca 16 timmar, så när jag på väg ut från parkeringen måste gå nära kanten på vägen känner jag att bilen börjar glida ner i den riktningen. Jag minns att det var en stor sten och ett träd där så jag vrider ratten något åt höger och hoppas jag har kommit ut tillräckligt ur parkeringen (fanns inte en lampa på 100 meters håll och klockan var ca 2 på natten i oktober). Självklart hör man ett illavarslande ljud när jag drar i sidan av bilen mot den andra bilen.

Jäkligt synd att man körde morsans BMW då faktiskt, speciellt när hon endast hade haft den i några månader.

Som tur var så blev det inte så illa, en tunn repa som sitter långt ner och syns inte allt för mycket, detta var förra hösten och vi har ännu inte fixat till det (märker det knappt). Kanske skall fixa det nu i höst, då får man punga upp med 7000 kr i självrisk för jag är under 25 Men sånt är livet, det var en dyr läxa till mig Nästa gång jag tog bilen dit ut ställde jag mig på ett mer genomtänkt ställe.

Dock ser jag inte hur jag i händelsernas mitt skulle handlat annorlunda idag när jag lagt ett antal fler mil under mig, det var verkligen trädet eller svänga. Men man har ju lärt sig att planera sina parkeringar lite bättre.

Man känner visserligen att man gärna skulle haft en egen bil (även om den skulle kostat 200k) som man repade. Man vill ju ogärna repa andras bilar.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis

"Du tar dig nog lite vatten över huvudet genom att köpa en sån bil som första bil."

Njea det skulle jag inte vilja påstå, bilarna är mekaniskt enkla att meka med, inte speciellt mycket som kan krångla. Releativt billiga delar, skattebefriade. Dessutom är muskeljänkare bra värdehållare. Invensterar du 200k i en camaro -67 så har du minst 200k när du säljer den. [/B]

Jo värdet varar om man låter den stå i garaget, men om man är 18 och vill hänga på plastvingar och såga hål i den för att få in en fet subwoofer så lär den ju sjunka i pris.

Dessutom lägger många unga förare sina förstabilar i diket.

Det är nog bättre att köra av sig lite med en 240 turbo eller liknande och köpa en finbil senare när man har mognat lite.

Permalänk
Medlem

Re: Muskelbilar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PrOxY_1337
Tjena. jag är just nu ute och letar efter en bil och skulle vilja ha bra tips på några olika bra muskelbilar. typ dodge challenger eller ford mustang fast jag skulle vilja ha flera bra tips på andra bilar:)

ha de gött:)

Hade varit bättre att importera en mustang själv isåfall.
En ny mustang kostar mellan 18-25000 Dollar i USA.
Fattar inte att folk säljer dem för 400 000+ här.

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/vi/16061511.htm?ca=1_11_s&last=1 Min kusin köpte en sådan som förstabil. Ser jag som väldigt bra bil för de pengarna. Både glida och ha som muskelbil, får iof hotta upp motorn lite.

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Medlem

Den nya mustangen kostar inte 400+ om det inte är en GT 500 Shelby, den största modellen av dom nya om du inte räknar med KR modellen. Dessa bilar kostar 500k ungefär.

En Ford Mustang GT 05, V8 med 305hp kan du få för kanske 160.-170k levererad och klar i GBG om du importerar själv, den kommer ha runt 4-10k mil på sig men det är inte mycket att bry sig om.

Det roliga med Mustangen är att det finns oehört mycket delar till den, du kan göra din bil hur unik som helst för en billig peng. Vill du ha mer prestanda så finns det hur mycket kompressorer och trubo system som helst också.

Om det är en Mustang du vill ha så vänta tills nästa år då den nya Camaron kommer, priserna kommer troligtvis rasa ännu mer på Mustagen då.

Redan nu kan du få en v8a med runt 7k mil för under 200k. Om du köper i sverige dvs.

Från USA blir det billigare, speciellt med tanke på att dollarn fortfarande är relativt låg.

Sjunker den mer till nästa år så blir det givetvis ännu billigare att köpa mustang.

Den är också väldigt lätt att pilla i, den är inte alls särskilt krånglig i det mekaniska och man klarar av det mesta i sitt garage.

Det enda problemet jag ser med att köpa en bil, (förutom körvana osv när man inte haft körkort så länge) är försäkringar, för det blir riktigt dyrt, jag skulle betala runt 20-25k för helförsäkring på ett år om jag hade skrivit bilen på mig själv, och då bor jag i en håla. Nu står den på min flickvän som fick samma försäkring för 6700...

Suger att vara ung kille ibland ^^

Lycka till med dit köp iallafall, vill du ha mer info om dom nyare modellerna av mustang, camaro dodge challenger så säg till

försten så är challenger en riktigt mes bil i nyare version tyvärr, så håll dig undan från den