Komplett dagen efter leverans

Permalänk
Medlem

Komplett dagen efter leverans

Hej

Jag beställde lite saker från komplett i torsdags runt 16.30 och valde att hämta ut sakerna i hämtbutiken i stockholm. trodde då att sakerna skulle komma fram igår(Fredag) Men så var inte fallet.
Så nu är jag tvungen att vänta till på måndag innan jag kan få mina datordelar.

Har detta hänt er någon gång?

Varför lova att man kan hämta ut sakerna dagen efter ifall man beställer innan 17 när detta inte följs.

Permalänk
Medlem

Varför de inte håller vad de lovar får du nog fråga komplett om.
Ring på måndag och fråga vad i helvete de håller på med...

Permalänk
Medlem

Det är väl ingen garanti heller att man exakt ska få det dagen efter.. står ju att ordern normalt sänds samma dag, ingen garanti direkt.

Permalänk

Knappast något att gråta blod över, var du där vid 16.30 så är risken stor att de inte hann göra i ordning din order i tid. Vill man ha sina grejer direkt så borde man veta bättre än att gå till en internetbutik. Lägg alltid +1-3 dagar på din beräknad tid så blir du aldrig besviken.

Visa signatur

- Rasande Joel

Permalänk
Medlem

Kompenserad

+

Permalänk
Medlem

Ifall dom nu inte hann packa min order innan man skickade iväg dagens varor till hämtbutiken så kanske man inte skall skylta glatt med att man kan hämta ut varorna dagen efter. Det kanske är lägligt att hålla fast med 13 som det var förut och garantera att alla ordrar som läggs innan dess verkligen kommer fram dagen efter.

Och sen att ni tolerera att det skall gå uppemot 3 dagar innan man kan hämta ut varorna bidrar ju lite till problemet. Ifall vi som konsumenter tolererar att det skall ta flera dagar fast butiken lovar att det skall ta en dag så har väl inte komplett någon anledning att försöka rätta till problemen.

Permalänk
Sötast

Ville egentligen bara skriva och gnälla på er i tråden att sluta förvänta er så mycket, men då insåg jag att jag själv har använt just denna tjänst av komplett, och eftersom man var "garanterad" att hämta den dagen därefter så åkte jag in till närmsta stad (~40min) och hämtade ut det å åkte hem.

Även jag hade nog blivit ganska arg när man väl hade stått där och fått veta att produkten inte hade kommit som utlovat.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Det är väl ingen garanti heller att man exakt ska få det dagen efter.. står ju att ordern normalt sänds samma dag, ingen garanti direkt.

Nej, det står inget om "normalt"

http://www.komplett.se/k/k.asp?action=custserv&topic=hamtbuti...

"Nu utökar vi den tid när du senast kan lägga en order och ändå få varorna dagen efter via en hämtbutik! Från att ha varit 13.00 förlänger vi nu tiden till 17.00 - med leverans dagen efter till våra hämtbutiker i Stockholm, Göteborg och Malmö."

Man skriver ganska klart och tydligt vad som gäller, inte "normalt" eller "vår målsättning är att...." eller andra liknande halvundvikande formuleringar. De väljer att använda ett rakt och övertygande språk, villket så klart ger övertygade kunder, och övertygade kunder är såklart förbannade när de blir övertygade felaktigheter.

Brasklappen fins i grå liten text längre ned på sidan.

"Lägger du din beställning en vardag före kl. 17.00 sänds din order normalt samma dag. Ordern finns för avhämtning dagen efter ordern har skickats från lagret. Vänligen invänta ditt besked som du får via mail/SMS om att ordern är klar för avhämtning, före du åker att hämta din beställning."

Här kommer normalt in och mjukar upp ansvarsbiten, långt ned på sidan, med mindre typsnitt och avvikande färg, osnyggt anser jag.

Permalänk

Haha, jo jag håller med om att det år osmidigt hanterat av komplett. Går butiken ut med det budskapet så är det ju inte heller så konstigt att folk blir upprörda.

I regel så brukar ju nätbutiker vara bra mycket försiktigare med vad de lovar.

Visa signatur

- Rasande Joel

Permalänk
Medlem

Kompenserad +

Permalänk
Medlem

Det är helt rätt, drabbade mig inte så farligt då jg inte har långt till butiken, men det finns folk som har en bra bit att åka till butiken.

Som du säger så hade det vart najs med ett sms om att paketet inte på utlämningsstället.

Men annars tycker jag att komplett är en riktigt bra butik som har kundtjänst utöver det vanliga. Priserna är väl inte dom billigaste men har nästan allt i lager eller i lager om några dagar vilket är riktigt skönt när man köper en delar till en dator,

Permalänk
Medlem

Man får ett SMS eller mail (beroende på vad man själv väljer) när varorna kommit till hämtbutiken, vilket är precis vad som är rimligt. Väljer man att åka dit ändå får man faktiskt ta smällen om varorna inte kommit in än. Därmed inte sagt att Komplett fullgjort vad de utlovar, men man skall inte lasta dem för sina egna handlingar.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

agree to disagree

Permalänk
Medlem

Föredrar om dom kör med rent mjöl i påsen... Man ska inte lova saker man inte kan hålla. Överlag så är komplett riktigt snabba på att leverera (trots att dom skickar det från Norge). Hoppas dom skärper sig ang butikleveranserna.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Komplett.se

Kära medlemmar på Sweclockers,

Denna diskussion har nyss varit uppe i en annan tråd där följande svar gavs:

Citat:

Aalleexx, jag beklagar verkligen att ni drabbats av en leveransförsening. Det är vår drivkraft och målsättning att samtliga ordrar som beställs innan klockan 17 skall levereras dagen efter. Dessvärre har vi inte nått hela vägen fram ännu, men vi ligger för närvarande på ca 95% träffsäkerhet. För att ni kunder skall kunna följa processen så bra som möjligt skickas ett sms ut när ordern är klar att hämtas. Det är givetvis viktigt att man väntar på detta innan man åker till vår butik. I vår information om hämtbutikerna står även detta angivet. ...

Som sagt har vi redan idag en hög träffsäkerhet men jobbar hela tiden på att bli allt bättre. Vi hoppas att ni som kunder uppskattar vad vi redan uppnått och har förståelse för att förseningar trots detta ibland kan ske.

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Teamleader Reklamationsavdelning
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Komplett,

Yes, jag har nu redigerat mina inlägg och ersätt med frasen 'Kompenserad, +' - av just anledningen att jag känner mig kompenserad och nöjd.

Permalänk
Medlem

Vad vissa inte verkar förstå är att FÖRETAG använder den här typen av marknadsföring, men om man läser det finstilta så ser man att det finns inga garantier!

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar