Permalänk
Medlem

Iphone lr LG ku990?

Hej, ska snart köpa en ny mobil och funderar på en Iphone 3g lr LG ku990.
Det jag ska använda mobilen främst till är att :

Ringa
Sms:a
Kolla på film.

Att surfa med mobilen skulle dock inte va helt fel. Funderar därför på att teckna ett iMini abonemang på telia.
Fungerar det bra att surfa med Iphonen? Gillar verkligen gränssnittet på den men är den värd pengarna?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Tycker varken iphone eller ku990 är något bra köp, men om jag ska vara helt ärlig vet jag ingen bra telefon av den typen som jag testat.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Inte värd pengarna. Om du har tålamod skulle vänta in omnian när den kommer.

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem

Vad är det som gör Iphonen ovärd då och när kommer omnian?

Permalänk
Medlem

Re: Iphone lr LG ku990?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av luncano
Hej, ska snart köpa en ny mobil och funderar på en Iphone 3g lr LG ku990.
Det jag ska använda mobilen främst till är att :

Ringa
Sms:a
Kolla på film.

Att surfa med mobilen skulle dock inte va helt fel. Funderar därför på att teckna ett iMini abonemang på telia.
Fungerar det bra att surfa med Iphonen? Gillar verkligen gränssnittet på den men är den värd pengarna?

Tacksam för svar.

Kan säga att jag inte surfat lika bra med någon annan telefon som min iPhone Och har ändå testat de flesta WM lurar, de är alltid mycket otrevligare att surfa med pga att man använder en jobbig pinne och inte kan multitoucha osv

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luncano
Vad är det som gör Iphonen ovärd då och när kommer omnian?

Jag tycker med en sån klen kamera, inte en sån grej att den inte kan skicka mms från början men det är skitsamma enligt min mening men ändå... att den inte kan spela in video trots att det ska vara en "multimediamaskin", att den inte klarar av att spela upp videoformat som är standard idag. Att man inte kan skicka filer via blåtand och inte heller lyssna på stereo via blåtand. Jag kan säga mycket mer men allt det här har omnian och här kan du läsa om omnian: http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=79410...

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldabal
Jag tycker med en sån klen kamera, inte en sån grej att den inte kan skicka mms från början men det är skitsamma enligt min mening men ändå... att den inte kan spela in video trots att det ska vara en "multimediamaskin", att den inte klarar av att spela upp videoformat som är standard idag. Att man inte kan skicka filer via blåtand och inte heller lyssna på stereo via blåtand. Jag kan säga mycket mer men allt det här har omnian och här kan du läsa om omnian: http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=79410...

Kan den inte skicka och ta emot Bluetooth data? Shit de måste ja ha missat...
Fan va synd, Iphonen ger ju ett sjukt vilja ha begär. Men de är klart att man inte ska betala så mkt pengar för något som inte är värt det.
Jag är inte jätte kunnig inom tekniska prylar (inte helt pantad heller) men det känns lite som om omnian är lite väl avancerad. Skulle dock va chill att ha möjligheten att surfa. Finns det någon annan modell som man bör kolla på?

Permalänk
Medlem

ska du surfa så finns inget smidigare än en iphone

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldabal
Jag tycker med en sån klen kamera, inte en sån grej att den inte kan skicka mms från början men det är skitsamma enligt min mening men ändå... att den inte kan spela in video trots att det ska vara en "multimediamaskin", att den inte klarar av att spela upp videoformat som är standard idag. Att man inte kan skicka filer via blåtand och inte heller lyssna på stereo via blåtand. Jag kan säga mycket mer men allt det här har omnian och här kan du läsa om omnian: http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=79410...

Vad är det för videoformat som den inte stödjer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luncano
Vad är det för videoformat som den inte stödjer?

Xvid och divx tex

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldabal
Xvid och divx tex

går det att konventera filmer med det formatet så att man får in dom iaf?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luncano
går det att konventera filmer med det formatet så att man får in dom iaf?

Vet inte det... sökte på nätet nyss men det verkar vara ganska svårt att göra det. Är inte så bra på sånna saker.

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem

jo det är lätt som en plätt att convertera, bara googla iphone converter eller liknande. enda nackdelen med iphone är kostnaden hade heller önskat att köpa den cash. har hört att iphone har dålig batteritid däremot.

om man vill surfa med en WM går det att installera tredjeparts program såsom Opera som fungerar toppen.

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

okej, så en mobil som lg ku990 kan man bara överföra filmerna utan att konventera, den har nämligen stöd för xvid oh dvix. Fan asså sjukt svårt och bestämma vilken man ska sattsa på...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldabal
Vet inte det... sökte på nätet nyss men det verkar vara ganska svårt att göra det. Är inte så bra på sånna saker.

Finns drag n drop program till det där.
Tar en jävla tid att konvertera dock.. Inget man gör 15 minuter innan man ska dra ut.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luncano
okej, så en mobil som lg ku990 kan man bara överföra filmerna utan att konventera, den har nämligen stöd för xvid oh dvix. Fan asså sjukt svårt och bestämma vilken man ska sattsa på...

nje det är typ bara mpeg filmer som den kan spela. Sök och läs om den. Har för mig att det bara är mpeg iaf. Kan ju ha helt fel men det är många format som den inte klarar iaf.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Det som gör iPhone bra är det extremt enkla och vänliga menyerna, och full screen internet viewing, så ska du surfa är den helt okej. Däremot är det typ allt, rätt standard. Folk köper den nog bara för att det är en Apple produkt, utan att veta vad dom egentligen får för pengarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Finns drag n drop program till det där.
Tar en jävla tid att konvertera dock.. Inget man gör 15 minuter innan man ska dra ut.

Hur lång tid handlar det om då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
nje det är typ bara mpeg filmer som den kan spela. Sök och läs om den. Har för mig att det bara är mpeg iaf. Kan ju ha helt fel men det är många format som den inte klarar iaf.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=227849
Det står att den ska ha stöd för Xvid och divx

Permalänk

Har en KU990 Viewty. Den är rätt okej. Lite seg att bläddra bilder osv.
Batteritiden är ju inte slående heller, skärmen drar nog en del.
Annars gillar jag den. Aldrig surfat med den dock.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
Har en KU990 Viewty. Den är rätt okej. Lite seg att bläddra bilder osv.
Batteritiden är ju inte slående heller, skärmen drar nog en del.
Annars gillar jag den. Aldrig surfat med den dock.

aa skaffar ja en viewty så skippar jag nog surfningen... har du provat att kolla på film me den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luncano
[B]Hur lång tid handlar det om då?

Tjaaa inte provat på min nya burk men på min gammla, en Athlon64 3000+ med 2GB ram och en raptor disk så tog en hel långfilm på 2 timmar mellan 30 minuter och 45 minuter att konvertera.

Dock kan man köa upp filmer i de flesta program så man kan tex slänga in en hel säsong av en serie innan man går o lägger sig så är det klart på morgonen.

Så nog funkar det, men de skulle va gött att ha xvid stöd från början.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldabal
Inte värd pengarna. Om du har tålamod skulle vänta in omnian när den kommer.

omnian ser inte direkt billig ut.Jag tror inte att den kommer bli billigare än iPhonen.