Ebay Säkerhet efter att blivit lurad?

Permalänk

Ebay Säkerhet efter att blivit lurad?

Så jag handlade en dator från ebay, prakt exemplar på bra säljare, företag bara bra omdömen osv. 3 dagar får jag ett mail från usps att dem fått besked att dem förväntar paketet.

5 dagar senare och inget händer kollar ebay, företaget fått 5 dåliga omdömen på raken om inget skickat osv, är också avregistrerad från ebay.
har mailat säljaren för 2 dagar sedan men inget svar hitils.

har läst en del på forumet, men folk skriver lite olika så vad jag skulle vilja ha svar på är hur jag skulle kunna få tillbaka mina pengar? och hur jag bör gå tillväga från och med nu? läst om någon dispute grej på ebay o paypal, vad tycker ni?

betalade med visa o paypal, menar på nått sätt borde det väl kunna få tillbaka pengar för vad är annars meningen med paypal o handla med kort, står alltid att man ska göra det för det r säkrast osv...

har förövrigt handlat förut på ebay då allt funkat bra så det kändes naturligt, men det ser ut som att jag sitter illa till nu.

/tack på förhand

Permalänk
Inaktiv

Kontakta ebay? Känns som om dom vorde veta bäst.

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla också med Paypal. De bör också kunna hjälpa till. Främst bör du dock kontakta Ebay direkt för att få information hur du ska gå tillväga.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Avstängd

du kan starta ett "case" via paypal där du i första steget kontaktar säljaren via paypal och händer inget så bestämmr paypal och du kan få tillbaka dina pengar

Permalänk

okej, den där case grejen låter ju bra, för att helst så skulle ju jag bara vilja ha datorn jag köpt, och inte behöva hålla på att kräva tillbaka pengar, kanske lyssnar dem mer om paypal nosar i rumpan på dem, hehe.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unreal_is_back
okej, den där case grejen låter ju bra, för att helst så skulle ju jag bara vilja ha datorn jag köpt, och inte behöva hålla på att kräva tillbaka pengar, kanske lyssnar dem mer om paypal nosar i rumpan på dem, hehe.

Kontot är förmodligen hackat.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

hm, det kan det nog vara, men borde inte dem jag köpte ifrån ändå kunna kontakta mig? då jag skickade mejl till både ebay kontot och deras separata mail adress? skrev ner varu nummret osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unreal_is_back
hm, det kan det nog vara, men borde inte dem jag köpte ifrån ändå kunna kontakta mig? då jag skickade mejl till både ebay kontot och deras separata mail adress? skrev ner varu nummret osv.

Sluta sukta efter datorn, kontakta paypal omgående och se dig om efter en annan och hoppas att allt löser sig så du får tillbaka några pengar alls!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk

det är väl inte riktigt så att jag suktar så pass mkt, mest det att jag gärna skulle slippa allt extra krångel, värt att nämna att det var en power seller dessutom, men jag har skickat ännu ett mejl nu så om inte jag får svar tills på onsdag så ska jag kontaka ebay o paypal omgående.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unreal_is_back
det är väl inte riktigt så att jag suktar så pass mkt, mest det att jag gärna skulle slippa allt extra krångel, värt att nämna att det var en power seller dessutom, men jag har skickat ännu ett mejl nu så om inte jag får svar tills på onsdag så ska jag kontaka ebay o paypal omgående.

Som det nämndes tidigare, förmodligen kapat

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk

tänkte bara uppdatera tråden med det slutgiltiga resultatet.

Startade en dispute via paypal, efter ca 1 vecka fick jag svar att jag vunnit till fördel, 2-3 dagar senare återfick jag mina pengar. slutsatsen är väl att systemet faktiskt funkar, iaf för denna gång, så jag är lycklig.
lycka till till alla som går igenom samma sak hehe!

Permalänk
Medlem

Själv väntar man på pengar ifrån apple, dock en vanlig retur

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz