Permalänk
Medlem

Jobba inom nätverk?

Tänker gå datornätverk i Skelefteå nu när jag gjort bort sista året på gymnasie. Det absolut dummaste jag gjorde var att gå hr-linjen på gymnasie så jag kommer bara att få Matte A och Kemi A klart. Var väldigt sugen på att gå nätverk eller datortekning men för datorteknik behöver jag fysik B och Matte D också vilket jag inte har. Så suget för nätverk vart större, enligt studierna kommer mobila nätverk ingå också vilket säkert är ett plus då det verkar växa.

Om jag studerar nätverk kan jag även träna upp matte och fysik under samma period?

Permalänk
Medlem

Vet inte men på min skola har vi ett basår där man kan läsa ikapp matte, fysik och kemi. kanske finns nåt liknande i Skellefteå?

Permalänk

Basår kräver MaB.
Frågan är om det är möjligt att både läsa på komvux (så du kan läsa MaB) samtidigt som du pluggar nätverksteknik.

Btw, vad menas med "Men för dator"? Dator vadå?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Basår kräver MaB.
Frågan är om det är möjligt att både läsa på komvux (så du kan läsa MaB) samtidigt som du pluggar nätverksteknik.

Btw, vad menas med "Men för dator"? Dator vadå?

Så jag behöver MaB för att ta mig in på högskolan, aja blir syo nästa :).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Så jag behöver MaB för att ta mig in på högskolan, aja blir syo nästa :).

Beroende på vilken högskola det är du vill plugga på så varierar ju kraven på matte men matte C brukar var det lägsta om du inte ska läsa basår, då klarar du dig på matte B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FlurK
Beroende på vilken högskola det är du vill plugga på så varierar ju kraven på matte men matte C brukar var det lägsta om du inte ska läsa basår, då klarar du dig på matte B

Ser nu att kursen säger "Grundläggande behörighet" vilket jag antar är godkänt i svenska, matte och engelska?

Permalänk
Medlem

Angående basår så verkar det variera mellan olika skolor vilka kurser som ingår på min högskola så läser man matte b i basåret http://www.bergsskolan.se/index.asp?mainId=70&cat1=84&show=99...

Permalänk
Medlem

kan berätta om mig då jag sökte.. så får du lite mer hummmm om saken :>

Hade fullständigt betyg från gymnasiet. 8 Vg och 1 Mvg resten G i betygsdokumentet dock två IG, Svenska B och Naturkunskap A.
har ej läst matematik B..
Jag har kommit in 2ggr på dom betygen, Ja just de ja: Datornätverk. Men valt att tacka nej ändå..

Fick jobb så valde jag först att avstå, Sen sökte jag igen men ångra. har nu dock bestämt mig för att söka men inte Datornätverk..

Ibland ångrar man sig att man inte gjorde bättre ifrån sig på gymnasiet men men.. har läst upp på komvux naturkunskap A till Vg men ej svenskan, pallar inte med lärarn :> och rättare sakt för långa lektioner :> hihi

Lycka till om du ska söka !

Permalänk
Medlem

Tänkte att matte B var obligatorisk för alla

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X