Dell vill ha pengar
Hej
Jag köpte en dator från dell till min sambo när han fyllde år, jag valde att betala med visa kort och köpet gick igenom.
efter ca 1månad fick vi datorn och ett kvitto som sa att det var betalt (inget konstigt en så länge)
men i morse så hadde jag fått ett mail från dell om att datorn ej var betald, så jag slog dom en signal och frågade vad dom menade, tydligen så hadde det varit strul med deras dator system den dagen jag köpt datorn så inga pengar hadde dragits enligt dom.
så då ringde vi banken och bad dom kolla men dom kunde inte säga om det var draget eller ej (ska nämna att vi har haft en väldigt stor omsättning på pengar de senaste 6 månaderna till både utlänska och svenska konton och där av kunde inte banken säga om dragning var gjord)
så då ringde vi konsumentombudsmannen som sa följande: Det spelar ingen roll om pengarna dragits eller ej du behöver ej betala på grund av att dels betalade du med visa och köpet hade gått igenom och att vi fått ett kvitto på att det är betalt. och det enda man skulle göra var att skicka en kopia på kvittot till dell.
Så min fråga lyder såhär:stämer det att man ej behöver betala även om det nu inte skulle dragits några pengar då man har kvitto?
för om vi redan betalt en gång ska man då betala en gång till?
a dom sa en sak till tydligen ska vi ha betalat 1000kr efter några dagar att vi beställt datorn?
det kunde inte banken se heller
man kan ju börja undra hur systemet fungerar hoss dell=)
/majsan